A LOT első Dreamlinere november 15-én repült a Boeing seattle-i gyárából a varsói Chopin-repülőtérre, a második pedig decemberben érkezett meg. A lengyel légi cég, amely évek óta veszteséges, és két hete kapott állami támogatást, további 6 darab 787-est vesz át az amerikai gyártótól.
Forrás: www.boeing.com |
A 787-es legfőbb előnye a többi géptípussal szemben a csökkentett súlya, a géptörzs és a szárnyak különleges kialakításából következő nagy hatótávolság, valamint 20 százalékkal kisebb fogyasztás a hasonló típusokhoz képest. A gépen konfigurációtól függően 242-280-an utazhatnak, utazósebessége 490 csomó (913 kilométer óránként). Hatótávolsága 15 700 kilométer, míg elődje, a Boeing 767-300-as 10 500 kilométert tud repülni megszakítás nélkül.
A géppel a LOT pilótái az elmúlt hetekben több európai nagyvárost is meglátogattak, hogy a személyzet megismerkedhessen az új típussal január 16-i üzembe állítása előtt. Ekkortól a Dreamlinerek a Varsó-Chicago járaton, február elsejétől a torontói, harmadikától a New York-i, márciustól pedig a pekingi vonalon is repülni fognak. A gépek érkezésével a lengyel társaság fokozatosan kivonja Boeing 767-eseit a flottából, amelyből jelenleg négy teljesít szolgálatot.
Forrás: www.boeing.com |
A széles törzsű 787-es Dreamliner a seattle-i gyártó legújabb terméke. Fejlesztését még 2003-ban kezdték el, de a tervezés során több nehézség adódott, ezek miatt a típust bevezető japán ANA légitársaság 2008 helyett csak 2011 októberében tudta forgalomba helyezni az első Dreamlinert. A 787-esekre 2012 december végéig 848 megrendelés érkezett Seattle-be, ebből a Boeing eddig 49-et gyártott le.