A vezérigazgató elmondta: az Airbus 1 619 gépre kapott megrendelést, 626-ot szállított le, ami rekordnak számít az európai gyártónál. Szerinte a piac nagyon pozitívan reagált, és a számok tanúsítják, hogy termékeik megfelelnek a légitársaságok kívánalmainak.
Hangsúlyozta: a megrendelések számát tekintve 53 százalékos részesedésük van a piacon, és tizenkét éve folyamatosan emelkedik a leszállított gépek száma. Fabrice Bregier kiemelten fontosnak nevezte az Emirates megrendelését ötven A380-as típusra, valamint a Japan Airlines vételi szándékát 31 darab A350 XWB-re, mivel a japán piacon eddig csak a Boeing volt jelen. Kiemelte még az indonéz Lion Air rendelését is, amely 234 A320-as gyártására adott megbízást az Airbusnak.
Airbus A380 |
Minden harmadik gép Ázsiába kerül
Az A350-es programjáról elmondta: a tervezett időben, a párizsi Le Bourget Air Show előtt megtartották a típus szűzrepülését, és jól haladnak a tesztekkel. A számítások szerint 2014 harmadik negyedévére megkaphatják a típusengedélyeket, és a negyedik negyedévben felszállhat az első kereskedelmi járat a Qatar Airways színeiben.
Az A380-as típussal kapcsolatban azt mondta, hogy eddig 122 darabot szállítottak le. 2014-ben négy új légitársasághoz is megérkezik a gép, 2015-re évi harminc darab leszállítását tervezik. John Leahy, az Airbus ügyvezető igazgatója a további értékesítési számokat bemutatva elmondta, hogy rekordszámú, 5559 darabos rendelésállománya van a cégnek. A nettó rendelések számát tekintve az Airbus világpiaci részesedése 51 százalék, ezen belül a keskeny- és szélestörzsűek piacán is ugyanez az arány a rivális amerikai Boeinghez képest.
A gépeik legtöbbje az összesítések szerint a kelet-ázsiai régióba kerül (34 százalék), ezt követi Európa 18 százalékkal, majd a Közel-Kelet 12 százalékkal. Az amerikai Boeing január eleji bejelentése szerint a cég 22 géppel többet, 648-at szállított a megrendelőknek tavaly, rendelésállományuk 5058 darab. 2013-ban 1531 gépre kaptak megrendelést.