Az All Nippon Airways szerint a gép műszerei akkumulátorhibát jeleztek, ezért döntöttek a pilóták a kényszerleszállás mellett, majd a gép pilótafülkéjében füst szivárgott. A japán légügyi hatóságok tájékoztatása szerint a 129 utas és a 8 fős személyzet sértetlenül hagyta el a Tokióból felszállt gép fedélzetét annak felfújható csúszdáin, miután az idő előtt landolt az egyik repülőterén. Szuga Josihiko kormányszóvivő ugyanakkor azt mondta, hogy öt utas kisebb sérüléseket szenvedett a leszálláskor.
A japán közlekedési minisztérium súlyos incidensnek nevezte az esetet, a két nagy japán légitársaság, az ANA és a Japan Airlines (JAL) pedig közölték, hogy a sorozatos hibák miatt a gépek átvizsgálásáig időlegesen kivonják a forgalomból 787-eseiket. Japán a Boeing legújabb modelljének fő piaca, az eddig világszerte leszállított 50 darab 787-esből az ANA 17-et, a JAL hetet üzemeltet.
A Boeing 787 Dreamliner utasszállító biztonságosságával kapcsolatban az elmúlt napokban az amerikai és a japán közlekedési minisztérium is vizsgálatot indított, miután a géptípussal a múlt héten négy kisebb váratlan esemény történt. Múlt hétfőn Bostonban elektromos tűz ütött ki a JAL egyik gépén, másnap ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esénél észleltek üzemanyag-szivárgást. Pénteken Japánban az ANA egyik ilyen típusú repülőjének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg (az öt üvegréteg közül egy sérült meg).
A Boeinghez eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre, amely alacsony tömege és innovatív megoldásai miatt a cég szerint ötödével csökkentheti a légitársaságok üzemanyagköltségeit. Repülőműszaki szakemberek szerint közvetlenül a forgalomba állítás után a legtöbb géptípus esetében fordulnak elő ilyen hibák, amelyeket a gyártó megpróbál a lehető leggyorsabban kiküszöbölni.