A Világgazdaság szerint a mintegy 1200 regisztrált utazási iroda közül 25 vállalkozott idén charteres utazásszervezésre, míg egy évvel ezelőtt még 28 cég szerepelt a chartereztető utazásszervezők listáján. Tavaly összesen 403 964 utas vette igénybe a chartergépek szolgáltatásait, ami 2 százalékos növekedés volt 2011-hez képest. Az idei kilátások nem túl bíztatóak, elsősorban a csökkenő vásárlóerő miatt, de részben azért is, mert a fapados légitársaságok sok olyan helyre repülnek, amelyekre hagyományosan a charterek szoktak – mondta Hardy Mihály. A BA kommunikációs igazgatója hozzátette: üzleti előrejelzésük 10 százalékos csökkenést mutat az idei évre utasszámban, és 1 százalékos csökkenést charter gépmozgásban.
Farkas Attila, a Travel Service ügyvezető igazgatója a lapnak arról számolt be, hogy a nyári szezonban nem várható változás tavalyhoz képest. Mint elmondta, nem számolnak a desztinációk csökkenésével, minden a tavalyi szintnek megfelelően alakul. A változás csak annyi, hogy a gépek nem a saját, nagyobb Boeingek lesznek, hanem a lett testvércégük, a SmartLynx Airlines által üzemeltetett, kilenc fővel kisebb befogadóképességű, 180 fős Airbusok.