A cégvezető beszámolt arról is, hogy az elmúlt hetekben egy népes, elsősorban műszaki szakemberekből álló kínai küldöttség tájékozódott a reptéren a távlati fejlesztési tervekről, amelyekben szerepel egy vasúti csomópont építése is. Mint mondta, azt az információt kapta, hogy a repülőtéri vasút építése ügyében ezt követően további egyeztetések lesznek.
Jost Lammers, a Malév vezérigazgatója |
A Malév helyzetét érintő kérdésre elmondta, hogy szerinte a cég jó kezekben van, a kormány pontosan tudja, milyen fontos egy budapesti központú nemzeti légitársaság léte. Jost Lammers szerint a Malév üzleti modellje működőképes, a menedzsment jó irányba fejlesztette a céget, és az utóbbi fél évben az utasforgalmi, illetve pénzügyi adatok kifejezetten kedvezők.
Arra a kérdésre, hogy hol tart a Budapest Airport a privatizációs szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítésével, a vezérigazgató elmondta: saját előzetes adataik szerint a szerződésben vállalt 261 millió eurós, 78,3 milliárd forintos beruházási keret több mint 95 százalékát teljesítették, a beruházási összeg 250 millió euró felett van. Az idén 70 millió eurót költenek fejlesztésre, megépítik a Malév új központját, előkészítenek egy repülőtéri hotelberuházást, és megkezdődik a cargobázis létesítése, amelyre már érvényes építési engedéllyel rendelkeznek.
A tavalyi, kiemelkedően eredményes év után a Budapest Airport az idén az utasok számának további 300 ezres bővülésére, 9,2 millió utasra számít - számolt be Kam Jandu, a cég légiközlekedési üzletágának igazgatója hétfőn sajtótájékoztatón. A növekedés motorja a tavalyival ellentétben nem a hagyományos légitársaságok, hanem a diszkont cégek bővülése lehet - tette hozzá. Megemlítette, hogy az idei első egy-két hét forgalma is jól alakult, különösen a Malév teljesítményének köszönhetően. Jost Lammers vezérigazgató a nemzeti légitársaságot firtató kérdésre azt mondta: örülnek a kormányzati elkötelezettségnek, mert meggyőződésük, hogy van jövője, piaca a légitársaságnak és a Budapest Airport átszálló forgalmát is elsősorban a Malév hozza. A reptér üzemeltetője ezért minden segítséget megad a Malévnak, például a költségei csökkentése érdekében - fűzte hozzá. Emlékeztetett rá, hogy az idén a társaság kiköltözik új reptéri székházába, amivel jelentős bérleti díjat takaríthat meg. Új, hosszú távú járat az idén ugyan nem indul, a már megkezdett tárgyalások alapján azonban a BA reményei szerint 2013-ban több új hosszú távú járattal bővülhet a kínálat. A lehetséges új célállomások közé sorolta Tokiót, Chicagót, és New Yorkot. |