Magyarországon egyelőre kevésbé bevett szokás az online szállásfoglalás: a magyar internetezők negyedére sem jellemző, hogy a világhálón foglalná le szálláshelyét, nagyjából 22 százalék él ezzel a lehetőséggel - közölte a Kutatópont Kft. 1000 internetező körében végzett, reprezentatív, online közvélemény-kutatásának megállapítását.
Tájékoztatásuk szerint a magyar internetezők csupán fele tervez idén nyaralást, közülük minden harmadik az országhatáron belül. Utazásra leginkább a diplomások költenének, 70 százalékuk tervez valamilyen vakációt, ráadásul minden ötödik diplomás internetező belföldre és külföldre is utazik idén nyáron. A kutatásból kiderül, hogy az utazással, szállással összefüggő online információgyűjtés - szemben a szállásfoglalással - sokkal elterjedtebb. A gyakori internetezők 60 százaléka minden alkalommal utánanéz a világhálón a lehetséges szállásoknak, kétharmaduk az úti céllal kapcsolatos információkat is a neten szerzi be. A legtudatosabbak a fiatalok és a diplomások: a 18-29 évesek 77 százaléka, míg a diplomások 86 százaléka nem indulna el nyaralni anélkül, hogy ne tájékozódna az interneten úti céljáról. Az internetezők felére jellemző, hogy szeretik egyénileg megszervezni a nyaralásaikat, míg minden ötödik megkérdezett inkább másra bízná ezt.
Itt nyaral a magyar Ahogyan arról korábban a Privátbankár beszámolt, a magyarok többsége belföldi pihenést tervez. A célpontok közül továbbra is a Balaton a kedvenc, a második helyen Észak-Magyarország áll. |
Megoldás lehet: kupon
A gyakori internetezők közül minden tizedik vásárolt valaha kedvezményes kupont az utazásához az interneten, a válaszadók tizede viszont még nem is hallott erről a lehetőségről. Az idén nyaralást tervezők 20 százaléka szándékozik ilyen kedvezményt igénybe venni. A nyaralási kupont vásárlókról elmondható, hogy jellemzően 40 év alattiak, felsőfokú végzettségük van, és Budapesten élnek. Mindössze az internetezők 6 százaléka vásárolt már valamilyen belföldi kulturális, zenei vagy gasztronómiai fesztiválra internetes kupont.