A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte: az M0-s útgyűrű M6-os és 51-es főút közötti 11 kilométeres szakaszát már júliusban birtokba vehetik az utazók. Az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti, újonnan megépülő - több mint hat kilométeres - szakaszt pedig szeptemberben adják át. Az útszakaszon kétszer három sávot plusz leállósáv lesz, aminek köszönhetően megszűnnek a dugók. A fejlesztésnek azért is kiemelkedő a jelentősége - mondta -, mert a nyugat felől érkező forgalom itt osztódik el, teherforgalom pedig csak itt mehet át Budapest mellett.
Az államtitkár hozzátette: a beruházás következő állomása az a 2,7 kilométeres rész lesz, amely az M1-es és a tavaly nyáron átadott szakasz (M6-M7) között van, ahol szintén ki kell bővíteni a kétszer két sávot; a munkálatok 2014-ben indulhatnak. Bemutatták azt 80 tonnás, nyolc méter széles nagygépet, amely a befejező burkolati munkákat végzi az M6-os és az 51-es főút közötti szakaszon.íAz M0-s déli szektorában Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával beton útburkolat épül, amely nagy szilárdsága miatt a legalkalmasabb arra, hogy elbírja a jelentős kamionforgalmat, de felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező.
Az úgynevezett betonfinisher óránként 150-200 köbméter betont dolgoz be az útba, és nyolc óra alatt mintegy 400 métert halad. Az M0-s déli szekotrának bővítése európai uniós támogatással valósul meg, a kivitelezési szerződéses összege nettó 55,5 milliárd forint.