1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Ryanair a tényleges felszállási tömegnél alacsonyabb értéket adott meg flottájára a hatóságoknak, és ezzel felszállásonként néhány eurót spórolt, ami teljes európai viszonylatban évente akár 50 millió euró megtakarítást jelentene a társaságnak - írja a német Die Welt online kiadása.

Gépenként közel 67 tonnát (66,99 tonnát) adott meg a Ryanair felszállási tömegként a teljes Boeing 737-800-as flottájára, átlagosan mintegy nyolc tonnával kevesebbet a ténylegesnél. A németországi Frankfurt-Hahn és Bréma repülőtéren végzett vizsgálatok azonban kimutatták, hogy a gépek valójában esetenként hat tonnával, de többségében közel nyolc tonnával nehezebbek a megadott értéknél.

A repülésbiztonságot nem veszélyeztette

A bevallottnál nagyobb tényleges tömeg, ha a repülésbiztonságot nem is, de a Ryanair kasszáját mindenképpen veszélyezteti, mivel ütközik a hivatalos díjszabási rendelkezésekkel. A díjakat ugyanis a gép legnagyobb megengedett felszállási tömege alapján kell megállapítani. A Ryanair esetében az illetékes hatóság, az Irish Aviation Authority szerint ez 74,99 tonna lenne.

Az, hogy a tömegértékek közötti eltérés csak helyszíni ellenőrzéssel derülhetett ki, az mutatja, hogy nincs megfelelő együttműködés a nemzeti ellenőrző hatóságok között. Az illetékes német hatóság, a Deutsche Flugsicherung (DFS) például nem tud betekinteni az ír hatóság nyilvántartásába. A DFS éppen úgy, mint a többi európai illetékes hatóság, kénytelen a légitársaságok által megadott adatokra hagyatkozni, mint ahogy a teljes európai légtérért felelős Eurocontrol is.

Sok kicsi sokra megy

A Frankfurt-Hahn és Bréma repülőtéren végzett ellenőrzések alapján a német hatóságok felszállásonként 17 euró díjtól estek el, ami a Ryanair napi ötven németországi felszállását tekintve már 850 euró bevételkiesés, egy év alatt pedig már 370 ezer euróra rúg.

Az évente mintegy 79 millió utast szállító Ryanair spórolós üzleti modellje értelmében félreeső, vagyis olcsó repterek között közlekedteti járatait. Az ilyen alacsony forgalmú reptereknek minden euró számít. Valószínűleg ezért nem kifogásolták még a gépek felszállási tömegét. Aki ezt megteszi, az magára vonja ugyanis a Ryanair tulajdonosa, Michael O'Leary haragját, és azzal kell számolnia, hogy a cégvezér törli a repteret a légitársaság hálózatából.

Más a helyzet az Eurocontrol esetében, amely szintén a gépek tömege alapján szabja ki szolgáltatási díjait. A Ryanair által megadott alacsonyabb tömeg a Bréma-Milánó útvonalon például 80 euró bevételkiesést jelent az összeurópai hatóságnak. Napi 1500 repülés az európai légtérben pedig már tetemes összeg. A becslések szerint az Eurocontrol és a nemzeti irányító hatóságok együttesen évente mintegy 50 millió euró bevételtől esnek el.

Jogászok vizsgálják az ügyet

A DFS szóvivője megerősítette, hogy a német hatóság a Ryanair által megadott 67 tonnás felszállási tömeg alapján szabja ki díjait. A díjalapot azonban az elvégzett ellenőrzések után 75 tonnára emelték. A DFS jogászai vizsgálják a fellépés lehetőségeit, és amennyiben megalapozottnak találják a "díjcsalás" vádját, megteszik a jogi lépéseket. Ha kedvező bírósági döntés születik, a DFS kész behajtatni az elmaradt befizetéseket - nyilatkozta a szóvivő.

A Ryanair szóvivője, Stephen McNamara nem nyilatkozott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Utazás Miért érdemes itthon nyaralni, hosszú hétvégézni? Szavazzon!
Eidenpenz József | 2019. június 7. 15:30
Azt mondja a miniszter, belföldön is lehet nyaralni. Van, aki így tesz, van, aki nem, de mik a fő okok? Szavazzon! Előző szavazásunkat pedig egy német áruházlánc nyerte.
Utazás Így kezdődött az évad a Balatonon
Privátbankár.hu | 2018. május 12. 16:14
Az évtizedes hagyományoknak megfelelően a balatonfüredi ünnepélyes évadnyitóval és a tó megkoszorúzásával szombaton elkezdődött a balatoni turisztikai és vitorlásszezon.
Utazás Ezeket az utakat zárják le holnap Budapesten
Privátbankár.hu | 2018. május 12. 14:23
Rendezvények és építési munkálatok miatt Budapest több pontján nehéz lesz közlekedni a hétvégén.
Utazás Vegyi incidens miatt volt lezárva a londoni City repülőtere
Privátbankár.hu | 2016. október 22. 09:29
Lezárták pénteken egy időre a londoni City repülőteret, miután az a gyanú merült fel, hogy valamilyen vegyszer kerülhetett a terminál levegőjébe. A speciális felszerelésekkel kivonult tűzoltóság nem talált veszélyes anyagot, így a légikikötőt péntek este ismét megnyitották.
Utazás Egyiptom helyett idén inkább Bulgáriába és Spanyolországba utaznak a magyarok
Privátbankár.hu | 2016. február 27. 09:42
Egyiptom helyett az idén inkább Bulgáriába és Spanyolországba utaznak a magyarok az előfoglalások adatai alapján - közölte az Invia online utazási ügynökség az MTI-vel.
Utazás Ebben a városban már nyomozók keresik az illegális szálláskiadókat
Privátbankár.hu | 2015. augusztus 1. 08:27
Álruhás nyomozókkal is kutatnak Barcelonában az adót nem fizető illegális szálláskiadók után, miközben új adót vetettek ki rájuk és korlátozzák az új engedélyek kiadását. Csakhogy ez egyelőre szélmalomharcnak tűnik, 14-szer annyi illegális szobakiadó lehet, mint amennyi hivatalos. A város közben nyugodtan kiteheti a megtelt táblát.
Utazás Jó a rajt: így indult az év a szállodásoknak
Privátbankár.hu | 2015. május 3. 10:21
A legfrissebb adatok szerint az év első két hónapjában 10 százalékkal nőtt a belföldi vendégéjszakák száma a szállodákban. Nincs ok a panaszra: a külföldiek is szép számmal jöttek, főleg a brit és amerikai vendégek száma ugrott meg drasztikusan, az oroszok továbbra is elmaradnak.
Utazás Már két ötcsillagos strand van az országban: ez az egyik
Privátbankár.hu | 2015. május 2. 15:38
Ötcsillagos minősítést kapott a hajdúszoboszlói strand, eddig csak egy ilyen strandunk volt.
Utazás BKK bérlete van? Így autózhat vele ingyen
Privátbankár.hu | 2015. április 29. 11:30
Újabb szintre tört be a közösségi autózás: BKK bérlettel havidíj nélkül, fél órás távra vehetjük kölcsön az Avalon autóit.
Utazás Ma estig biztos kitart a magyar-lengyel barátság - Hajrá magyarok!
Nagy László Nándor | 2015. április 25. 10:41
Nagy Lajos óta nem volt ennyire magyar Krakkó - a korábbi lengyel királyi székhelyen ma bizonyosan percenként hallhatunk magyar szót, hiszen nagyjából 3-4 ezer magyar szállta meg a várost a divizíó IA világbajnokság - számunkra - döntőjére készülve. Ma este az elitligába jutásért játszik magyar jégkorong-válogatott.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG