A sanghaji központú China Eastern 20 Boeing 777-300ER típusú géppel frissíti fel a flottáját, s a Boeing értesülések szerint megállapodott vele abban, hogy átvesz tőle öt Airbus A340-es típusú repülőgépet. A kínai légitársaság jelenleg öt A340-600-ast üzemeltet, átlagéletkoruk mindössze 8,3 év. Korábbi hírek szerint az Airbus maga is ígéretet tett arra, hogy visszavásárol A-340-eseket, amikor szóba került, hogy a China Eastern 15 darab A330-ast venne. Az üzlet azóta függőben van, hogy az Európai Unió ragaszkodik az úgynevezett szén-dioxid-adó kivetéséhez, s Kína - más államokkal együtt - ezt nehezményezi.
A használt autók beszámításához hasonlító tranzakciót, mint jelenséget egyedinek és nem is kedvelt megoldásnak tartják az iparág szakemberei, noha volt már rá példa a múltban is. A Boeing minden valószínűség szerint továbbadja majd a nyilván messze áron alul - egyesek szerint a hajtómű értékén - vásárolt Airbusokat. A Boeing 777-es a világ legsikeresebb kéthajtóműves széles törzsű típusa, idén az ezrediket is legyártották belőle. Meghosszabbított törzsű változata 365 utas befogadására képes, hatótávolsága 14.685 kilométer. A Boeing 777-esek tavaly rekordszámban keltek el, míg az Airbus úgy döntött, hogy leállítja az A-340-esek gyártását.