A jelenleg hatályos irányelv megnyitotta az európai repülőterek földi kiszolgálási piacát, kötelezővé tette a versenyhelyzet kialakítását a kiszolgálócégek között. Az elmúlt időszakban kiderült, hogy ez veszélyes és káros, mert a szolgáltatási színvonal és a bérek csökkentését, a munkakörülmények romlását hozta magával.
Az európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége és tag-szakszervezetei - köztük a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet - több éve küzdenek azért, hogy az új szabályozásba kerüljenek be szociális és munkaügyi szempontok is: dolgozzák ki a megfelelő garanciákat a szakmai színvonal megóvására és a munkaerő cserélődési ütemének lassítására. A magyar szakszervezet közleménye szerint az Európai Bizottság további deregulációt és kikényszerített piacnyitást tartalmazó javaslata a magyar kiszolgálási piacra is katasztrofális hatással lenne.
Ezen a területen jelenleg három vállalat - a Malév GH, a Celebi GH és a Menzies - versenyez a budapesti repülőtéren. A dolgozók fizetése öt éve folyamatosan veszít értékéből. Például ma egy rámpatiszt, aki a repülőgépek súlypont-számításáért felel, 140 ezer forintot visz haza hónap végén, több évtizedes munkatapasztalattal is. A check-in munkakörben a nettó fizetés 120 ezer forint körül alakul. A magyar érdekvédelmi szervezetek remélik, hogy az Európai Parlament jelentősen átdolgozza a mostani javaslatot és olyan szabályozást fogad el, amely a dolgozók, a szolgáltatási színvonal és a repülésbiztonság szempontjait is figyelembe veszi.