3p
Németország visszavág? A német közlekedési miniszter szerint alaposabban fogják ellenőrizni a gépkocsik károsanyag-kibocsátását, köztük a külföldi gyártmányúakét is, és nemcsak műhelyi körülmények között, hanem az utakon is. Ezzel lehetetlenné válik a trükközés. Az amcsik szerint viszont jobban tennék, ha inkább elektromos autókat gyártanának.
Vokswagen átalakított elektromos bogár (Zelectric). Fotó: Wikimedia Commons, Rex Gray

A Volkswagen autóinak hamisított károsanyag-kibocsátási tesztjei körül kirobbant botrányban komoly fejleményt jelenthet, ha nem is igazán váratlan, hogy Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter a többi gyártó járműveinek tesztelését jelentette be. Más, köztük külföldi gyártók járműveit jelenleg alapos vizsgálatnak vetjük alá – mondta a Bild Zeitung szombati száma szerint.

Ezen kívül a tesztelések rendszerének átalakítását is bejelentette, a laboratóriumi körülmények mellett a közúti forgalomban is fogják vizsgálni a kibocsátást. Szigorítás lesz, és jobban közelítik majd az eljárást az autósok normál forgalomban való viselkedéséhez. A műhelybeli körülmények között végzett tesztelésekkel való trükközést ezzel megszüntetik.

Az egész iparág nem sáros?

Az autóipart azonban a miniszter védelmében vette, azt mondta, hogy az egész ágazat általános gyanúsítása nem indokolt. Németországban a világ legjobb, legmodernebb, leginnovatívabb autóit állítják elő, de teljes átláthatóságra van szükség a tesztelő szervezetekkel szemben.

A Volkswagent ezen kívül felszólították, hogy állítson fel egy általános ügyfélkapcsolati centrumot, ahol az érintett vásárlókat útba igazítják.

Már évek óta lehetett tudni

A károsanyag-kibocsátási botrány első napja óta makacsul tartják magukat a híresztelések, hogy a Volkswagen autói egyáltalán nem egyedüliként érintettek ebben, sőt lehet, hogy nem is a legszennyezőbbek. (Már szeptemberben hosszasan soroltuk az érveket, sőt idéztünk egy hat évvel ezelőtti cikket is itt>>>>, amely részletesen leírja a trükközési módszereket. Azt is felvetettük, mi lenne, ha a németek lelepleznék a többi gyártót.)

Ha a precíz németek most kiderítenék, hogy a Volkswagen autói esetleg nem is rínak ki különösebben a sorból, nem fekete bárányok az iparágon belül, az ugyan elképesztő botrányt jelentene világszerte, de csökkentené a német iparra és a gyárra nehezedő nyomást. Viszont az egész világ autóiparát átalakíthatná.

Ki a csontvázakat a szekrényből

A Bloomberg tegnapi vezércikke teljesen másképp látja a teendőket, de hát ők inkább az ellenérdekelt, konkurens amerikaiak. Szerintük három dolgot kéne tennie a német cégnek.

Először, megtisztulni, kiönteni az összes csontvázat a szekrényből, feltárni őszintén és gyorsan minden szabálytalanságot. Másodszor, kijavítani a hibákat, az autókat, mert az ügyfelek abban a tudatban vásárolták azokat, hogy környezetbarát, tiszta, hatékony járművek. (Ez elég nehéz lehet, ha könnyű lenne, eleve úgy gyártották volna a járműveket.)

Le kéne győzni a Teslát

Harmadszor, legyőzni a Teslát. Szerintük a német gyár hatalmas tőkeereje és tapasztalata, műszaki háttere sokkal jobb eséllyel alkalmassá tenné a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának szerepére, mint a Teslát. Amely azzal a gonddal küzd, hogy csak nagyon csekély választékot tud nyújtani a modelljeiből. (Valamint kevés számú autót értékesít, veszteségesen.)

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Bevásárolt a Waberer's a szomszédban, további növekedést alapoznának meg
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 10:08
A szerb piac meghatározó szereplőjében szerzett többségi részesedést a magyar logisztikai óriás.
Vállalat Nagyot mentek a Volkswagen tömegmárkái 2023-ban
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 16:47
A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21 százalékkal 138 milliárd euróra nőtt, a működési eredmény 80 százalékkal 7,3 milliárd euróra emelkedett.
Vállalat Menekülőre fogta a Boeing vezére
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 14:33
2024 végén távozik a Boeingtől David Calhoun vezérigazgató. 
Vállalat Szabálysértésen kapta az Apple-t, a Google-t és a Metát az Európai Bizottság
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 14:16
Az Európai Bizottság vizsgálatot indított az Apple, a Google és a Meta vállalat ellen, hogy megfeleltek-e a digitális piacokról szóló szabályozásnak (DMA) - jelentette be Margrethe Vestager digitális korra felkészült Európáért felelős uniós biztos hétfőn.
Vállalat Óriási dobást jelentett be a Revolut – a magyar ügyfelek is örülhetnek
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 08:43
Március 25-től már elérhető a lehetőség.
Vállalat Újabb terheket kaphat a nyakába a Spar
Privátbankár.hu | 2024. március 22. 14:16
Rövid időn belül újabb kormányzati sarcok nehezíthetik a Spar és még pár külföldi kiskereskedelmi lánc itteni életét.
Vállalat Rásütött a nap a Waberer’s kamionjaira
Privátbankár.hu | 2024. március 22. 10:06
A logisztikai szolgáltató 711 millió eurós árbevétel mellett közel 96 millió euróra növelte EBITDA és 43 millió euróra EBIT (üzemi) eredményét. Rekordévet zárt, és nagyobb osztalékot is fizet.
Vállalat A horvát sportautógyártó elbúcsúzik a kényszermunkát alkalmazó kínai cégtől
Bózsó Péter | 2024. március 21. 19:01
A horvát elektromos luxusautógyár, a Rimac kiszáll a kínai akkumulátorgyártóval, a Camel Grouppal közös vállalkozásából.
Vállalat Új gyárakkal szórja meg a világpiacot a Mapei
Mester Nándor | 2024. március 20. 12:43
Közép-Európában egyelőre nem terveznek új üzemet. Ukrajnában nagy lehetőséget látnak, ha véget érnek a harcok és egy újjáépítést segítő olasz állami programba bekapcsolódnának, mint Itália legnagyobb építőipari cége.
Vállalat Tudja, mekkorát kaszált tavaly év végén a Xiaomi?
Privátbankár.hu | 2024. március 19. 17:34
A vártnál nagyobb bevételt és profitot realizált 2023 IV. negyedévében a Xiaomi, melyben nagy szerepe volt az új Mi14-es modellüknek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG