EPA/Julian Stratenschulte |
A City egyik legnagyobb pénzügyi-gazdasági elemzőháza, a Capital Economics szakértői pénteken összeállított helyzetértékelésükben közölték, hogy 2015-ben és 2016-ban változatlanul 1,5 százalékos, 2017-ben pedig 1,7 százalékra gyorsuló növekedést várnak a német gazdaságban.
A botrány esetleges szélesebb gazdasági hatásaival kapcsolatos aggályok érthetők, hiszen a Volkswagen 600 ezer embert foglalkoztat, közülük 270 ezret Németországban, és a járműgyártás adja a teljes német ipari termelés 17 százalékát.
A ház elemzői szerint azonban a korábbi hasonló külföldi incidensek tapasztalatai azt sugallják, hogy az ilyen jellegű botrányok nem gyakorolnak érezhető közvetlen hatást a járműágazat teljesítményére.
Nem csitul a botrány: az életéért küzd a Volkswagen Továbbra sem csillapodnak a kedélyek a német autógyár körül, de már nem csak velük van a baj. Az Európai Bizottság vizsgálatot sürget, de egyes tagországok ezt már önállóan is megtették. Részletek >>>>> |
Óriási csorba
A dízelbotrány következtében mintegy 10 milliárd dollárral zuhan a Volkswagen márkanév értéke, és a további csökkenésre is esély van. David Haigh, a Brand Finance értékelemző cég igazgatója szerint 2014 végén 27 milliárd dollárra, az idei év elején pedig már 31 milliárd dollárra értékelték a VW márkanevet, a botrány után azonban várhatóan 10 milliárd dollárral csökkentik.
Haigh szerint 5-10 évbe telik, míg a márkanév ismét eléri a dízelbotrány előtti értékét.