A japán autógyártó először 2021 decemberében jelentette be a tervet, amelynek célja, hogy hibrid és elektromos járművekhez gyártson akkumulátorokat. Az üzemben készülő akkumulátorok a Camry, a Corolla Cross, a RAV4 hibridváltozatait, valamint egy még be nem jelentett, háromsoros, teljesen elektromos SUV-t látnak majd el energiával. A gyár jelenleg a Kentuckyban működő üzem és az alabamai Mazda–Toyota vegyesvállalat hibridmodelljeihez szállít akkumulátorokat – jelentette a Reuters.
„A következő öt évben további 10 milliárd dolláros befektetést tervezünk az Egyesült Államokban gyártókapacitásaink bővítésére, amivel az országban összesen több mint 60 milliárd dollárra nő beruházásaink értéke” – mondta Ted Ogawa, a Toyota Motor North America elnöke.
A Toyota tizenegyedik amerikai gyára egy 749 hektáros területen fekszik, és teljes kapacitás mellett évente 30 GWh-nyi akkumulátort tud előállítani. Az üzemben 14 gyártósor működik majd, amelyek plug-in hibrid és teljesen elektromos járművek akkumulátorait készítik. A gyár végül 5 ezer dolgozót foglalkoztat.
Fotó: X/Toyota USA
Vegyenek Toyotát!
Az Egyesült Államok elnöke, Donald Trump, a múlt hónapban Japánban tett nyilatkozatában megerősítette, hogy a Toyota 10 milliárd dolláros befektetést tervez az Egyesült Államokban. „Menjenek, és vegyenek Toyotát” – mondta Trump, aki korábban élesen bírálta a japán és más külföldi autóimportot, és magas vámokat vetett ki az importált járművekre.
A Toyota a leglassabb autógyártók közé tartozott a teljesen elektromos járművekre való átállásban, de gyorsan megkezdte legnépszerűbb modelljeinek hibriddé alakítását.
„Tisztában vagyunk vele, hogy nincs egyetlen út a fejlődéshez” – mondta Ogawa szerdán. – „Ezért továbbra is kitartunk a többirányú megközelítés mellett, és üzemanyag-hatékony benzinmotorokat, hibrideket, plug-in hibrideket, akkumulátoros és hidrogéncellás elektromos járműveket kínálunk.”
Hibrid megoldás
Más autógyártók, például a Volkswagen, szintén bejelentették, hogy több hibridet vezetnek be, miután a Trump-kormányzat visszavonta az elektromos járművekhez kapcsolódó adókedvezményeket és megszüntette azokat a büntetéseket, amelyek az elektromos autók értékesítését ösztönözték.
Sean Duffy közlekedési miniszter az eseményen elmondta, hogy a kormányzat hamarosan javaslatot tesz az üzemanyag-takarékossági szabványok enyhítésére, mondván, hogy a korábbi szabályozás „túlzottan szigorú” volt.
Duffy januárban aláírta azt a rendeletet, amely elrendeli a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal számára, hogy vonja vissza a Joe Biden elnöksége idején, a 2022–2031-es modellévekre vonatkozó üzemanyag-hatékonysági előírásokat, amelyek célja az autók és teherautók üzemanyag-fogyasztásának drasztikus csökkentése volt.
A bővülés éves és havi alapon is 1,3 százalék.


