A Tesla 2 és 6 százalék közötti mértékben csökkentette az árakat az Egyesült Államokban - derült ki a társaság honlapján közzétett adatokból. Az árkedvezmény kiterjesztése ugyan növelheti a forgalmat, ám az elemzők szerint árthat a nyereségességnek. Az év eleje óta ez az ötödik ilyen árcsökkentés a Tesla legnagyobb piacán. Egyes kommentárok szerint ezzel szeretné a vállalat magához csábítani a vevőket, mielőtt az Egyesült Államokban életbe lépnek azok a szigorúbb szabályok, amelyek várhatóan korlátozni fogják az elektromos járművek adókedvezményeit.
A Tesla a Model 3 szedán mindkét változatának árát 1000 dollárral, a Model Y crossoverét pedig 2000 dollárral csökkentette. A drágább Model S és Model X mindkét változatának árát 5000 dollárral mérsékelték. A vállalat azt is közölte, hogy a szigorúbb amerikai szabályok miatt a Model 3 alapmodelljére január óta igénybe vehető 7500 dolláros adójóváírás csökkenni fog. Egyes elemzők, akik a további árcsökkentésre számítottak, aggodalmukat fejezték ki, hogy a Tesla által eddig elért, a szektorban kimagasló haszonkulcs veszélybe kerülhet.
A hét elején közölte friss értékesítési adatait az elektromos autók legnagyobb gyártója. A Tesla 422 875 autót szállított ki világszerte az első negyedévben, ami rekordot jelentett. Ehhez hozzájárulhatott, hogy csökkentette az árait, hogy az emelkedő kamatok és a gyorsuló infláció által sújtott vásárlóknak kedvezzen. A Tesla nem részletezi az eladásokat régiók szerint, de az USA és Kína a legnagyobb piacai. Az eladások túlnyomó többségét a Model 3 szedán és az Y crossover adta. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az új rekord az előző negyedévhez képest mindössze 4 százalékos növekedést jelent. A Tesla az idei évre 1,8 millió kiszállítást tűzött ki célul.
A Tesla az év elején csökkentette az árakat, hogy növelje a keresletet, miután a negyedik negyedévi szállítások csalódást okoztak a befektetőknek. Ez Kínában árháborút váltott ki, ami azzal fenyeget, hogy néhány versenytárs kiszorul a piacról. Az árcsökkentés egyébként összességében immár igen jelentős, hiszen a Tesla az év eleje óta kumuláltan 11 százalékkal vitte le az alap Model 3 árát, miközben az Model Y árát 20 százalékkal vágták meg.
A társaság körül közben egy komoly adatvédelmi botrány is kialakulóban van. Hírügynökségi beszámolók szerint az autógyártó alkalmazottai nagyon sok felvételt osztottak meg egymás között, amelyeket a járművek belső kamerái rögzítettek. Ezek között a kiszivárgott információk szerint számos olyan fotó és videó is van, amelyek révén sértették a tulajdonosok magánélethez való jogát. Feltételezhető az is, hogy a kocsik tulajdonosai nem voltak tisztában azzal, hogy a járművek felvételeket készítenek róluk. Az önvezető funkció miatt készült felvételek kapcsán a Tesla adatvédelmi szabályzata azt rögzíti, hogy a kamerafelvételek anonimok és azok nem alkalmasak arra, hogy akár az autóban ülőket, akár a felvételek helyszínét azonosítsák és úgy tárolják. Az ügyről nyilatkozó alkalmazottak szerint viszont a képek és videófelvételek olyan minőségűek, hogy azok mind a járműben ülő személy, mind pedig a felvétel helyének azonosítását lehetővé teszik.
A Teslákban elhelyezett kamerarendszer az elmúlt időszakban számos esetben váltott már ki vitákat. Februárban a holland adatvédelmi hatóság indított eljárást, mert az autó parkolásakor is rögzít felvételeket, amelyek megsértik az uniós adatvédelmi előírásokat. Kínában pedig korábban egyenesen betiltották, hogy a parkoló Teslák kormányzati épületek előtt felvételeket rögzítsenek.