6p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Banki digitalizáció az Erste Bank és informatikai partnere, a Pont Systems szemével.

Egy bizonyos méret fölött kétféle cég létezik, az egyik technológiai, a másik pedig elavult. A bankokra ez fokozottan igaz, egyebek mellett a jogszabályi megfelelés és az ügyfélélményért folytatott verseny miatt. A bankok számára éppen ezért különösen fontos, hogy naprakész és innovatív legyen, mind a saját IT területük, mind az IT partnerük szempontjából. Az Erste élen jár a folyamatai digitalizációjában, amelynek egyik területén a Pont Systems-t választotta partneréül; erről az együttműködésről és iparági tapasztalataikról kérdezzük Bek-Balla Lászlót, az Erste digitális csatornákért és contact centerért felelős vezetőjét és Sándor Tibort, a Pont Systems üzletfejlesztési igazgatóját.

Az ERSTE elkötelezte magát a folyamatos digitális fejlődés mellett és nevet is adott neki. Miben más a ’George’, mint a többi bank digitális fejlesztése?

Bek-Balla László – A George egy szuperplatform: a már jól ismert internet- és mobilbanki szolgáltatásokon túl tanácsokkal, elemzésekkel segít a pénzügyi egészségünk megőrzésében, illetve  befektetéseinket és az új termékigényléseket is itt intézhetjük teljesen online. 

Túl szeretnénk lépni azon, hogy csak a banki termékekhez adunk hozzáférést. A kutatásaink is azt igazolják, hogy az ügyfeleink ennél többre vágynak, a lehető legkevesebb ráfordítással a lehető legtöbbet szeretnék kihozni a pénzügyeikből. A George segítségével ehhez nem kell hatalmas megtakarítás és hozzá privát bankár: az ügyfeleinket az alkalmazáson keresztül figyelmeztetjük, ha lejár egy betétjük, ha szabadon befektethető egyenlegük van, vagy például, egy költési kategóriában szokatlanul sok a kiadásuk. A platform bevezetéssel párhuzamosan elérhetővé vált a George okosszámla is, amelynek havi díja igazodik a bankolási szokásainkhoz.

Mindezek mellett George alkalmazások gyűjtőhelye is. Így az ügyfeleink a saját felületünkön hozzáférhetnek harmadik fél által fejlesztett megoldásokhoz. Ennek keretében hamarosan például egy cseh fintech cég fejlesztése bekerül a portfóliónkba, amely a személyes tranzakciótörténetét alapul véve testre szabott kedvezményeket kínál a felhasználóknak.

Az innovatív fejlesztésekre hogyan reagálnak az ügyfelek? Hol tartanak a digitalizációban és a pandémia mit változtatott ezen a menetrenden?

Bek-Balla László – A 14 éves diáktól a 99 éves nyugdíjasig sokféle ügyfelünk van, nekik kell eldönteniük, hogy milyen banki teendőre éppen melyik csatorna a legkényelmesebb a számukra. Kirajzolódni látszik az a trend, hogy a tranzakcionális folyamatok egyre inkább a digitális csatornákra kerülnek át, a telefonos ügyfélszolgálat sok tekintetben ezt segíti, a fiókhálózat pedig egyre inkább a komplexebb pénzügyi döntésekhez kapcsolódó tanácsadás terepévé válik. Az ügyfeleink 60%-a kifejezetten aktív, 10% pedig alkalmi digitális felhasználó. Én úgy látom, hogy ezeket a folyamatokat a vírushelyzet évekkel gyorsította fel. És persze vannak olyan fejlesztéseink, amelyek kifejezetten vírus-biztos megoldást nyújtanak, mint például a videóazonosítás.

Amely szintén a George része?

Bek-Balla László – Így van, de példa a rendszer flexibilitására, hogy ez a modult itthon készült, a Pont Systems közreműködésével. Kifejezetten figyelünk rá, hogy a helyi viszonyoknak leginkább megfelelő fejlesztéseket végezzünk.

Sándor Tibor – Méghozzá nem is a hagyományos módon, mert bár a Pont Systems-nek sok távoli, akár külföldi projektje van, a bankszektorban általában szoros együttműködésben dolgozunk az ügyfeleinkkel, most viszont – a vírus miatt – személyes találkozókra csak a projekt elején volt lehetőségünk.

A Pont Systems-hez hasonló céget milyen szerepet töltenek be a banki informatikában?

Bek-Balla László – A bécsi George csapatban közel 300 szakértő dolgozik, és itthon is közel járunk a százhoz. Az alapfunkciók fejlesztése természetesen házon belül zajlik, de azon a területen, ahol nem építettünk ki belső kompetenciát, vagy nagyobb kapacitásra van szükségünk, az okos döntés az, hogy megtaláljuk a legjobb partnereket.

A fent említett esetben például a Pont Systems szakértői segítségére is tudtunk támaszkodni a tervezésben, a fejlesztési folyamatban, tesztelésben és a finomhangolásban.

Hol találkozhatunk a Pont Systems fejlesztéseivel az Erste mellett?

Sándor Tibor – Idén 25 éves a Pont, és 18 éve vagyunk jelen a pénzügyi szektorban. Szinte minden magyarországi pénzintézetnek dolgoztunk már valamilyen területen, legyen szó fejlesztésről, rendszerintegrációról, tesztelésről, tanácsadásról, szervezésről vagy üzemeltetésről. Legfőképpen háttérrendszeri fejlesztések, operációs területet támogató megoldásaink vannak; az Erste-nél megvalósított videóazonosítási megoldásunk azért is külön fontos számunkra, mert ez a megoldás közvetlen ügyfélkapcsolatot kíván.

A hitelezési folyamatokat támogató workflow és dokumentum menedzsment alkalmazásaink több pénzintézetnél sok, esetenként 15 éve működnek, köszönhetően azoknak az időtálló, modern technológiáknak, amikkel dolgozunk. 

A pénzügyi szektor mellett jelen vagyunk más ágazatokban, sőt országokban; 2013 óta Vietnámban és nem sokkal később Laoszban kezdtünk dolgozni, reményeink szerint a közeljövőben pedig Afrikában is felbukkanunk. 

Mindkét részről felmerül a kérdés: milyen fejlesztések várhatóak a közeljövőben, lehet-e tudni a valamit a következő nagy dobásról? 

Bek-Balla László – A George fejlesztése sosem áll meg; a februári indulás óta öt új verziót adtunk ki új funkciókkal. Idén még sok előremutató fejlesztés várható: hamarosan jön például a Google Pay bevezetése, illetve egy mobilalkalmazáson belüli selfie-s (ún. nem valós idejű azonosítás) is, amiben a Pont Systems is fejleszt.

Sándor Tibor – Mi leginkább egyedi fejlesztéseket végzünk nagyvállalatoknak, így nálunk nem a mit a kérdés, hanem a hogyan és mikorra. Folyamatos vizsgáljuk a technológiai trendeket, ezekkel kapcsolatos képzéseket biztosítunk munkatársainknak minden szakértői területen, mint a fejlesztés, üzemeltetés, vagy akár kettőt egyesítő DevOPS, illetve szoftvertesztelés területén. Ezáltal ha új igények merülnek fel partnereinknél, mi amennyire lehet, gyorsan, problémamentesen szállítjuk a kívánt megoldást.

Ha területeket kellene kiemelni, fejlesztési oldalról a microservices architektúra, konténerizáció és felhő alapú megoldások, valamint adatközpont kialakítás és menedzsment van a fókuszunkban. 

Meggyőződésünk, hogy a professzionális IT partner hosszú távon nem költség, hanem megtakarítás. Akárcsak az Erste, mi is azon dolgozunk, hogy – a következő 25 évben is – segítsünk pénzt megtakarítani partnereinknek.

(x)

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
Vállalat Leáll a bál a Tesla gyáránál Németországban
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 13:32
A német rendőrség felszámolta a tiltakozók táborát az amerikai Tesla gigagyáránál.
Vállalat A palesztinok miatt lázad a fagylatcég saját tulajdonosa, az Unilever ellen
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 12:05
A Ben & Jerry’s fagylaltgyártó szerdán benyújtott bírósági keresetében azt állította, hogy anyavállalata, az Unilever elhallgattatta a palesztin menekültek támogatásának kifejezésére irányuló próbálkozásait, és azzal fenyegetőzött, hogy feloszlatja igazgatótanácsát, és annak tagjait pedig bepereli.
Vállalat Az Egyesült Államok vizsgálja a Credit Suisse orosz számláit, amelyeket a UBS vett át
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 10:41
A világ egyik legnagyobb vagyonkezelője a UBS a Credit Suisse megvásárlásakor számos ilyen számlát vett át.
Vállalat Tovább bonyolódik a Deseda kemping rekonstrukciója?
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 09:17
A Deseda kempinget a Variabau Kft. újítja fel 1,5 milliárd forintért. Ennek ellenére úgy tűnik, mégsem ért véget a jobb sorsra érdemes helyszín hányattatott sorsa. Kacifántos történet következik. 
Vállalat Ebben láttak nagy üzletet a kínaiak Nigériában
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 12:21
Nigéria 1,2 milliárd dolláros megállapodást ír alá egy alumíniumkohó gázerőművének felújítására.
Vállalat Megszedik magukat a cégek a szingliken, arattak az okos wc-k
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 07:01
Vitték az akciós termékeket, mint a cukrot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG