6p

Banki digitalizáció az Erste Bank és informatikai partnere, a Pont Systems szemével.

Egy bizonyos méret fölött kétféle cég létezik, az egyik technológiai, a másik pedig elavult. A bankokra ez fokozottan igaz, egyebek mellett a jogszabályi megfelelés és az ügyfélélményért folytatott verseny miatt. A bankok számára éppen ezért különösen fontos, hogy naprakész és innovatív legyen, mind a saját IT területük, mind az IT partnerük szempontjából. Az Erste élen jár a folyamatai digitalizációjában, amelynek egyik területén a Pont Systems-t választotta partneréül; erről az együttműködésről és iparági tapasztalataikról kérdezzük Bek-Balla Lászlót, az Erste digitális csatornákért és contact centerért felelős vezetőjét és Sándor Tibort, a Pont Systems üzletfejlesztési igazgatóját.

Az ERSTE elkötelezte magát a folyamatos digitális fejlődés mellett és nevet is adott neki. Miben más a ’George’, mint a többi bank digitális fejlesztése?

Bek-Balla László – A George egy szuperplatform: a már jól ismert internet- és mobilbanki szolgáltatásokon túl tanácsokkal, elemzésekkel segít a pénzügyi egészségünk megőrzésében, illetve  befektetéseinket és az új termékigényléseket is itt intézhetjük teljesen online. 

Túl szeretnénk lépni azon, hogy csak a banki termékekhez adunk hozzáférést. A kutatásaink is azt igazolják, hogy az ügyfeleink ennél többre vágynak, a lehető legkevesebb ráfordítással a lehető legtöbbet szeretnék kihozni a pénzügyeikből. A George segítségével ehhez nem kell hatalmas megtakarítás és hozzá privát bankár: az ügyfeleinket az alkalmazáson keresztül figyelmeztetjük, ha lejár egy betétjük, ha szabadon befektethető egyenlegük van, vagy például, egy költési kategóriában szokatlanul sok a kiadásuk. A platform bevezetéssel párhuzamosan elérhetővé vált a George okosszámla is, amelynek havi díja igazodik a bankolási szokásainkhoz.

Mindezek mellett George alkalmazások gyűjtőhelye is. Így az ügyfeleink a saját felületünkön hozzáférhetnek harmadik fél által fejlesztett megoldásokhoz. Ennek keretében hamarosan például egy cseh fintech cég fejlesztése bekerül a portfóliónkba, amely a személyes tranzakciótörténetét alapul véve testre szabott kedvezményeket kínál a felhasználóknak.

Az innovatív fejlesztésekre hogyan reagálnak az ügyfelek? Hol tartanak a digitalizációban és a pandémia mit változtatott ezen a menetrenden?

Bek-Balla László – A 14 éves diáktól a 99 éves nyugdíjasig sokféle ügyfelünk van, nekik kell eldönteniük, hogy milyen banki teendőre éppen melyik csatorna a legkényelmesebb a számukra. Kirajzolódni látszik az a trend, hogy a tranzakcionális folyamatok egyre inkább a digitális csatornákra kerülnek át, a telefonos ügyfélszolgálat sok tekintetben ezt segíti, a fiókhálózat pedig egyre inkább a komplexebb pénzügyi döntésekhez kapcsolódó tanácsadás terepévé válik. Az ügyfeleink 60%-a kifejezetten aktív, 10% pedig alkalmi digitális felhasználó. Én úgy látom, hogy ezeket a folyamatokat a vírushelyzet évekkel gyorsította fel. És persze vannak olyan fejlesztéseink, amelyek kifejezetten vírus-biztos megoldást nyújtanak, mint például a videóazonosítás.

Amely szintén a George része?

Bek-Balla László – Így van, de példa a rendszer flexibilitására, hogy ez a modult itthon készült, a Pont Systems közreműködésével. Kifejezetten figyelünk rá, hogy a helyi viszonyoknak leginkább megfelelő fejlesztéseket végezzünk.

Sándor Tibor – Méghozzá nem is a hagyományos módon, mert bár a Pont Systems-nek sok távoli, akár külföldi projektje van, a bankszektorban általában szoros együttműködésben dolgozunk az ügyfeleinkkel, most viszont – a vírus miatt – személyes találkozókra csak a projekt elején volt lehetőségünk.

A Pont Systems-hez hasonló céget milyen szerepet töltenek be a banki informatikában?

Bek-Balla László – A bécsi George csapatban közel 300 szakértő dolgozik, és itthon is közel járunk a százhoz. Az alapfunkciók fejlesztése természetesen házon belül zajlik, de azon a területen, ahol nem építettünk ki belső kompetenciát, vagy nagyobb kapacitásra van szükségünk, az okos döntés az, hogy megtaláljuk a legjobb partnereket.

A fent említett esetben például a Pont Systems szakértői segítségére is tudtunk támaszkodni a tervezésben, a fejlesztési folyamatban, tesztelésben és a finomhangolásban.

Hol találkozhatunk a Pont Systems fejlesztéseivel az Erste mellett?

Sándor Tibor – Idén 25 éves a Pont, és 18 éve vagyunk jelen a pénzügyi szektorban. Szinte minden magyarországi pénzintézetnek dolgoztunk már valamilyen területen, legyen szó fejlesztésről, rendszerintegrációról, tesztelésről, tanácsadásról, szervezésről vagy üzemeltetésről. Legfőképpen háttérrendszeri fejlesztések, operációs területet támogató megoldásaink vannak; az Erste-nél megvalósított videóazonosítási megoldásunk azért is külön fontos számunkra, mert ez a megoldás közvetlen ügyfélkapcsolatot kíván.

A hitelezési folyamatokat támogató workflow és dokumentum menedzsment alkalmazásaink több pénzintézetnél sok, esetenként 15 éve működnek, köszönhetően azoknak az időtálló, modern technológiáknak, amikkel dolgozunk. 

A pénzügyi szektor mellett jelen vagyunk más ágazatokban, sőt országokban; 2013 óta Vietnámban és nem sokkal később Laoszban kezdtünk dolgozni, reményeink szerint a közeljövőben pedig Afrikában is felbukkanunk. 

Mindkét részről felmerül a kérdés: milyen fejlesztések várhatóak a közeljövőben, lehet-e tudni a valamit a következő nagy dobásról? 

Bek-Balla László – A George fejlesztése sosem áll meg; a februári indulás óta öt új verziót adtunk ki új funkciókkal. Idén még sok előremutató fejlesztés várható: hamarosan jön például a Google Pay bevezetése, illetve egy mobilalkalmazáson belüli selfie-s (ún. nem valós idejű azonosítás) is, amiben a Pont Systems is fejleszt.

Sándor Tibor – Mi leginkább egyedi fejlesztéseket végzünk nagyvállalatoknak, így nálunk nem a mit a kérdés, hanem a hogyan és mikorra. Folyamatos vizsgáljuk a technológiai trendeket, ezekkel kapcsolatos képzéseket biztosítunk munkatársainknak minden szakértői területen, mint a fejlesztés, üzemeltetés, vagy akár kettőt egyesítő DevOPS, illetve szoftvertesztelés területén. Ezáltal ha új igények merülnek fel partnereinknél, mi amennyire lehet, gyorsan, problémamentesen szállítjuk a kívánt megoldást.

Ha területeket kellene kiemelni, fejlesztési oldalról a microservices architektúra, konténerizáció és felhő alapú megoldások, valamint adatközpont kialakítás és menedzsment van a fókuszunkban. 

Meggyőződésünk, hogy a professzionális IT partner hosszú távon nem költség, hanem megtakarítás. Akárcsak az Erste, mi is azon dolgozunk, hogy – a következő 25 évben is – segítsünk pénzt megtakarítani partnereinknek.

(x)

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Meglepő dolgok történnek a Unicredit körül
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 23. 17:25
A Unicredit hetek óta arra készül, hogyan többséget szerezzen a Commerzbankban. Hétvégén azonban Berlin közbeszólt, úgy tűnt, a német kormány keresztbe tehet a bankfúziónak. Hétfőn aztán jött az újabb huszáros vágás az Unicredittől.
Vállalat A bankokon is múlik a gazdaság stabilitása
Natív tartalom | 2024. szeptember 23. 14:31
A hazai bankszektor teljesítménye a gazdaság állapotát tükrözi – mondta Jelasity Radován a Cégkassza Podcast adásában. A Magyar Bankszövetség elnöke és az Erste Bank Hungary elnök-vezérigazgatója Magyarország gazdasági teljesítményéről, illetve a hazai bank- és hitelpiac jelenlegi helyzetéről is nyilatkozott.
Vállalat Nem áll le a francia-holland légiipari óriás
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 23. 12:11
Újabb 1,5 millió tonna fenntartható kerozint vásárol az Air France-KLM.
Vállalat Jól fog az állami média ceruzája: milliókat markolnak fel az ismert emberek
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 23. 09:47
Százmilliókat kapott egy olyan cég, amelynek ügyvezetője Kálomista Gábor propagandafilmes fia. 
Vállalat Október 1-jén kerülje el Brüsszelt!
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 21. 10:13
A Brussels Airlines ugyanis aznap törli járatai többségét.
Vállalat Újabb fontos bizniszt kötött a Mol Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 20. 19:41
A Mol-csoport azerbajdzsáni földgázkészletek kitermelésére vonatkozó kereskedelmi megállapodásokat kötött vegyesvállalati partnereivel.
Vállalat Vége a porhintésnek: a főnökök visszaszerzik a lehetőséget a basáskodásra
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 20. 15:01
A legnagyobb multinacionális vállalatok élen járnak abban, hogy heti öt nap irodai munkára kényszerítsék alkalmazottaikat kiiktatva a távmunkát, ám a home office hívei sem adják fel.
Vállalat Rogán Cecília és Sarka Kata szépségeket zsűriztek, kiderültek a számok
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 19. 10:58
Az MTVA megrendelésére készült Magyarország szépe című műsorban segédkeztek.
Vállalat Fél év alatt 222 milliárd forint nyereséget hozott össze az MVM
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 17. 15:33
Az MVM csoport konszolidált értékesítési árbevétele 2156 milliárd forint volt az idei első hat hónapban a tavalyi első fél évben elért 2769 milliárd forint után, adózott eredménye 222 milliárd forintra nőtt a tavaly ugyanebben az időszakban elért 209 milliárd forintos nyereségről - tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
Vállalat Újabb óriáscégnek lett elege a home office-ból
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 17. 14:49
2025 januárjától teljes munkaidőben az irodából kell dolgozni az e-kereskedelmi óriás Amazonnál. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG