Egészen egyedi lehetőséget nyitott meg a Google anyavállalata, az Alphabet a világ programozói számára, eddig ugyanis zártkörűen végezték a saját mesterséges intelligenciájuk, a DeepMind tesztelését egy labirintusjáték segítségével – hasonlót alkalmaznak egyébként, amikor egerek tanulási mechanizmusát vizsgálják. A vállalat most úgy döntött, hogy bárki tervezhet pályákat és feladatokat a mesterséges intelligenciának, a szükséges anyagokat a GitHub-ra töltötték fel, írja a Bloomberg.
A lépéssel együtt a DeepMind kódjának egy részét is közkinccsé tették, így más mesterséges intelligenciákba is beépíthető lesz az autonóm tanulást lehetővé tevő algoritmus. Az Alphabet egyszersmind egyfajta versenyre hívta ki a programozókat, a cél, hogy az ő szoftvereik „meg tudják verni” a DeepMindot. Ez jó eséllyel óriási hajrát adhat majd az általános felhasználású, tanuló intelligenciák fejlesztésének.
Mi az a DeepMind? A szoftver korábban AlphaGo néven futott, mielőtt megvásárolta volna az Alphabet, eleinte még a Tesla-gyáros Elon Musk is pénzügyi támogatója volt a programnak (mielőtt kegyeibe fogadott egy rivális csoportot, az OpenAI-t). Az AlphaGo volt az, amelyik néhány hónappal korábban feltörölte a padlót a világ legjobb go játékosával, ami alapjaiban rengette meg a tudományos köröket, többek között Stephen Hawking és Elon Musk is aggodalmát fejezte ki a mesterséges intelligencia rendkívül gyors fejlődése miatt, és mindketten az emberiség bukását jósolták. |