3p
Az online hirdetésekkel foglalkozó szakmai szervezetek szerint komoly változtatásokra kényszerül az internetes reklámpiac.

Reklámozók széles szakmai csoportja, nyugat-európai és az amerikai hirdetők együttesen kérik a bosszantó internetes reklámok reformálását – értesült a Reuters. A szakmai szervezetek szerint a felbukkanó ablakok, az automatikusan elinduló videók és a teljes oldalt letakaró hirdetések elfogadhatatlanok a mai online kultúrában. A szervezet szerint az efféle bosszantó reklámozási stratégiák vezettek a hirdetésblokkoló programok előretöréséhez.

A reklámblokkoló programok megjelenése óta komoly szakmai viták indultak a hirdetők körében. Egyesek a rendszert megkerülve próbáltak reklámozni, míg mások teljesen letiltották weboldalukat, ha egy felhasználó ilyesféle szűrőprogramot kívánt használni.

Felhasználóbarát hirdetések?

A Jobb Reklámért Koalíció (The Coalition for Better Ads) több mint 25 ezer internetező visszajelzésit felhasználva állította össze tanulmányát. A kutatás során csaknem 20 olyan számítógépes vagy telefonos reklámtípust neveztek meg, amelyek elfogadhatatlanok a felhasználók számára. Matti Littunen, az Enders Analysis elemzője szerint a koalíció már korábban is megfogalmazta kételyeit ezekkel a formátumokkal kapcsolatban, ennek ellenére még mindig igen gyakori a használatuk.

A szakmai szervezet magában foglalja Nagy-Britannia, Franciaország, Németország és az Egyesült Államok neves reklámcégeit, továbbá az olyan reklámhelyeket biztosító felületeket is, mint a Google vagy a Facebook. Chuck Curran, a szervezet jogi képviselője szerint ezzel lehetőség nyílt arra, hogy valódi változást hozzanak az internetes reklámpiacra.

A reklámblokkoló alkalmazások széles körben elterjedtek mára. A 2013-óta tartó trend következtében már több mint 615 millió számítógépre és okostelefonra került hasonló program – csak az utóbbi egy évben 30 százalékkal nőtt a letöltések száma. A Facebook már évekkel ezelőtt jelezte, hogy a reklámtiltó programok jelentősen megnyirbálják a hirdetésből származó bevételeket. Az új stratégia értelmében megváltak a bosszantó reklámformátumoktól, valamint olyan hirdetéseket helyeztek el, amelyeket nem lehet eltüntetni az oldalról.

Csúnyán mellélőtt a Google - kiakadt a brit kormány

A vádak szerint számos hirdetés jelent meg homofób, antiszemita tartalmú videók mellett. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Verseny nélkül kapta meg a Mol a BME-t fenntartó céget
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 12:04
Versenyeztetés nélkül adják el a Molnak a Műegyetemet fenntartó céget, fenntartva az állam különleges jogait, de más tulajdonost nem engednek be.
Vállalat Nem panaszkodhat a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 19:40
Jól sikerült a tőzsdei cég negyedéve.
Vállalat Milliárdokat fizet ki osztalékként a Magyar Telekom leányvállalata
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 14:41
Pénz áll a házhoz.
Vállalat Több ezer embert rúg ki a Volvo
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 15:45
Túl sok a bizonytalanság.
Vállalat Pontot tett a nagy akvizíciója végére a Waberer’s, de itt nem áll meg
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 12:38
A Pannon-Busz-Rent tranzakciója lezárása után keresi a terjeszkedési lehetőségeket, a logisztikai, a raktározási és személyszállítási piacon is.
Vállalat Nagy bejelentést tett az egyik hazai tőzsdei cég
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 11:51
Innovatív elektromos autómárkával erősíti pozícióit az AutoWallis Közép- és Kelet-Európában.
Vállalat A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk
Natív tartalom | 2025. május 26. 10:31
Május 31-e a Dohányzásmentes Világnap. Ezen a napon a világ számos országában felhívják a figyelmet a dohányzás káros hatásaira, a megelőzés és a leszokás fontosságára. A szakmai és társadalmi üzenet egyértelmű: a dohányzás minden formája káros, a legjobb megoldás az, ha el sem kezdjük, vagy ha már dohányzunk, akkor mielőbb letesszük a cigarettát. Ugyanakkor azok a felnőttek, akik a figyelmeztetések ellenére is folytatják a dohányzást, ma már tájékozódhatnak az ártalomcsökkentésről.
Vállalat Váratlan lépésre készül az Audi Győrben
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 16:47
Németországban is gyártják majd a Q3-asokat.
Vállalat Nagy hírt kapott a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 15:06
Megerősítették a besorolást.
Vállalat Összefog az Mol és az MVM
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 12:04
A két energiavállalat az olajporondon fűzi szorosabbra az együttműködést. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG