Reklámozók széles szakmai csoportja, nyugat-európai és az amerikai hirdetők együttesen kérik a bosszantó internetes reklámok reformálását – értesült a Reuters. A szakmai szervezetek szerint a felbukkanó ablakok, az automatikusan elinduló videók és a teljes oldalt letakaró hirdetések elfogadhatatlanok a mai online kultúrában. A szervezet szerint az efféle bosszantó reklámozási stratégiák vezettek a hirdetésblokkoló programok előretöréséhez.
A reklámblokkoló programok megjelenése óta komoly szakmai viták indultak a hirdetők körében. Egyesek a rendszert megkerülve próbáltak reklámozni, míg mások teljesen letiltották weboldalukat, ha egy felhasználó ilyesféle szűrőprogramot kívánt használni.
Felhasználóbarát hirdetések?
A Jobb Reklámért Koalíció (The Coalition for Better Ads) több mint 25 ezer internetező visszajelzésit felhasználva állította össze tanulmányát. A kutatás során csaknem 20 olyan számítógépes vagy telefonos reklámtípust neveztek meg, amelyek elfogadhatatlanok a felhasználók számára. Matti Littunen, az Enders Analysis elemzője szerint a koalíció már korábban is megfogalmazta kételyeit ezekkel a formátumokkal kapcsolatban, ennek ellenére még mindig igen gyakori a használatuk.
A szakmai szervezet magában foglalja Nagy-Britannia, Franciaország, Németország és az Egyesült Államok neves reklámcégeit, továbbá az olyan reklámhelyeket biztosító felületeket is, mint a Google vagy a Facebook. Chuck Curran, a szervezet jogi képviselője szerint ezzel lehetőség nyílt arra, hogy valódi változást hozzanak az internetes reklámpiacra.
A reklámblokkoló alkalmazások széles körben elterjedtek mára. A 2013-óta tartó trend következtében már több mint 615 millió számítógépre és okostelefonra került hasonló program – csak az utóbbi egy évben 30 százalékkal nőtt a letöltések száma. A Facebook már évekkel ezelőtt jelezte, hogy a reklámtiltó programok jelentősen megnyirbálják a hirdetésből származó bevételeket. Az új stratégia értelmében megváltak a bosszantó reklámformátumoktól, valamint olyan hirdetéseket helyeztek el, amelyeket nem lehet eltüntetni az oldalról.
Csúnyán mellélőtt a Google - kiakadt a brit kormány A vádak szerint számos hirdetés jelent meg homofób, antiszemita tartalmú videók mellett. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |