Az ajánlatkérő a Budapesti Közlekedési Központ Zrt, amely szolgáltatási keretmegállapodást kötött a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítésére. A mostani megbízás a teljes, tehát a mintegy 5 kilométeres szakaszt érinti.
A kisföldalattiként ismert metróvonal modernizálását még a 2007–13-as uniós finanszírozási ciklusban kezdte meg a BKK, amely több megvalósíthatósági tanulmányt is készíttetett a következő tíz év fővárosi kötött pályás fejlesztéseivel összefüggésben. Ezek egyike volt az M1-es rekonstrukciója és meghosszabbítása, amelynek kapcsán már környezetvédelmi és régészeti vizsgálatok is történtek – írja a Világgazdaság.
Az infrastruktúra-fejlesztés tervei három ütemre osztották a beruházást:
- Az elsőben újítanák fel a meglévő vonalat, illetve hosszabbítanák meg a Vigadó térig.
- A második etapban a Kassai térig (a 3-as villamos majdani új szakaszáig) bővítenék a pályát 800 méterrel,
- legutoljára pedig a Marcheggi hídi csomópontig (XV. kerület) vinnék ki a kisföldalatti végállomását.
A projekthez kapcsolódóan új járműveket is vásárolna a BKK: az elképzelések szerint a jövőben egyterű, nagyobb kapacitású és hosszabb szerelvények járnának a vonalon.
A Főmterv azt vállalta a közel 2,5 milliárd forintos összegért, hogy egyebek mellett tervet készít az állomások kapacitásnöveléséhez, a Deák téren a felszínt és az M1–M2–M3-as vonalakat is elérő lift kialakításához, az Oktogonon egy déli irányú, a Hősök terén pedig egy második kijárat megépítéséhez, valamint a legfontosabb állomások akadálymentesítéséhez.