A Kínai Információs és Kommunikációs Technológiai Akadémia (CAICT) adatain alapuló számítások azt mutatták, hogy a külföldi mobiltelefon márkák értékesítése 3,04 millióra csökkent az egy évvel korábbi 5,769 millió darabról. A csökkenés az októberi 44,25 százalékos esést követi, ami tovább erősíti a világ legnagyobb okostelefon-piacán tapasztalható csökkenő tendenciát — számol be a Reuters.
A Kínán belüli, hazai márkákat is tartalmazó telefonértékesítés novemberben éves szinten 5,1 százalékkal 29,61 millió készülékre esett vissza.
A kínai fogyasztói árak az elmúlt öt hónap legalacsonyabb szintjére csökkentek novemberben, mivel a gazdasági bizonytalanság és a deflációs előrejelzések visszafogják a háztartások kiadásait.
Az Apple, amely a domináns külföldi okostelefon márka Kínában, lassuló gazdasággal és lokális riválisok, például a Huawei versenyével néz szembe. Piaci részesedésének csökkenése miatt ritka, négynapos promóciót indított csütörtökön Kínában, és akár 500 jüannal (68,50 dollárral) mérsékelte vezető mobiltermékeinek árait az eladások növelése érdekében.
A Huawei erős kihívóvá vált azóta, hogy 2023 augusztusában visszatért a prémium szegmensbe, miután áttért kínai csipek használatára.
Az Apple 2024 második negyedévében rövid időre kiesett Kína öt legnagyobb okostelefon-gyártója közül, majd a harmadik negyedévben magához tért. Az IDC kutatócég szerint az amerikai vállalat okostelefon-eladásai Kínában a harmadik negyedévben még mindig 0,3 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest, míg a Huawei eladásai 42 százalékkal nőttek.