4p

A Tisza Párt sokat ígér a nyugdíjasoknak - mi lenne ebből megvalósítható?
Mekkora lesz várhatóan a novemberi nyugdíjkorrekció?

Nyugdíjszerviz élőben Karácsony Mihállyal és Malicskó Gáborral
Vegyen részt és kérdezze Ön is a szakértőket!

2025. április 11. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tesla volt munkatársai szerint az autók nagy része hibásan fut le a gyártószalagról, az utólagos szerviz pedig felemészti a vállalat forrásait.

Nem minden arany, ami fénylik – ez igaz lehet a Tesla által nyújtott minőségre is, a cég több munkatársa szerint ugyanis a gyártósorról érkező gépeknek az első útja a szervizbe vezet – írja a Reuters.  A luxuskategóriás Model S és Model X elektromos autók 90 százaléka kisebb-nagyobb hibákkal gurul le a szalagról, amelyek utólagos javításra szorulnak – mondták a volt dolgozók az októberi szervizadatokra hivatkozva. Egyesek szerint ráadásul ez a tendencia már 2012 óta megfigyelhető.

Komoly bajban lesznek a jövő autói, ha ezt nem oldják meg - További részletek >>>

A Tesla közleményében megjegyezte: minőség ellenőrzésük a szokásosnál is szigorúbb, így a legapróbb hibákat is képesek javítani – szervizmunkálatokkal kapcsolatos adatokat azonban nem tettek közzé. Szakértők szerint a legeredményesebb autógyártók a legördülő autók 10 százalékánál rendelnek el  összeszerelés utáni javításokat – ez pedig kifejezetten szempont, az utólagos foltozgatás ugyanis rengeteg időt és pénzt emészt fel. A Tesla szerint a legtöbb hiba egészen apróság és csupán pár percet vesz igénybe a korrekció.

Csak úgy égetik a pénz

A J. D. Power piackutató intézetnek azonban kétségei vannak a járművek minőségével kapcsolatban és olyan hibákról számolnak be, mint a rossz kilincsek és a pontatlan panelbehelyezés – a Tesla tulajdonosok pedig egyre gyakrabban említik az illesztő pontok hanyag kivitelezését, ami miatt gyakran beszivárog az esővíz a kocsi belső terébe.

Iparági szakértők szerint a vállalat életben maradása nagyban függ a minőségtől, ami különösen fontos lesz a Model 3-as tömeggyártása során. A Tesla eddig nem volt képes profitot generálni, ráadásul hihetetlen ütemben fogyasztja forrásait: számítások szerint negyedévente 1 milliárd dollár a működés költsége. Ez az ütem nem fenntartható új autók gyártása és jelentős eladások generálása nélkül  - a luxusautóknak vásárló célközönség ráadásul még kevésbé elfogadó a hiányosságokkal szemben.

A minőség kárára megy a tempó

Az egyszerűbb hibáktól a nem működő ülésekig számos hiányosság fedezhető fel a korábbi modellekben, a nehezebben javítható autókból pedig egy ponton több mint 2 ezret lehetett számolni a Tesla parkolójában – a vállalat ugyanakkor tagadja ezen parkolók létezését.

Feladta a leckét Musk: kitalálta a megvalósíthatatlant? Tovább a cikkhez >>>

Bár a vállalat szerint csak tökéletes járműveket adnak át a fogyasztóknak, a dolgozók elmondták: gyakran még a felmerülő problémák ellenére is folytatniuk kellett a gyártási folyamatot. Elmondásuk alapján néha félkész autók is lefutnak a szalagról, amelyek szélvédőjét az összeszerelés után helyezik csak fel. Minőségellenőrök pedig néha jóval több hibát is felfedeznek, mint ami a jelentésben szerepel. „Néha találunk egy-két hibát, ami nem is rossz, de további vizsgálat gyakran még több tucat hiányosságot fed fel.

A J. D. Power szerint ezek a hiányosságok az autógyártó tapasztalatlanságáról árulkodnak, ezzel viszont könnyen elvesztheti versenyképességét a luxusautók piacán, ahol különösen fontos a precízió és a részletekre való odafigyelés – a Tesla álláspontja szerint az új tulajdonosok visszajelzése bizonyítja, hogy a jelenleg legbiztonságosabb és legjobb teljesítményű autókat árulja a piacon.

Csodaautóval rukkolt elő a Tesla

Mostanában csak arról lehetett hallani a Tesla háza táján, hogy nehezen indul a majdan sok pénzt hozó Model 3 és a hozzá való akkumulátor gyártása, Elon Musknak be is kellett költözni a gyárba. Nos, ilyenkor Musk zseniálisan elő tud húzni mindig valamit a kalapból, ezúttal egy olyan autót sikerült neki, ami némely tekintetben az űrhajóra emlékeztet. További részletek >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Csúnyán megdrágultak a céges bankszámlák, de lehet faragni a költségeken
Gergely Péter | 2025. április 11. 15:03
Tavaly ősszel drasztikusan emelkedtek a bankköltségek a céges bankszámlák esetében, amit megelőzött két kemény inflációs év díjemelési hatása. Így a vállalkozók bankszámlával kapcsolatos költségei drámai mértékben megemelkedtek, amit a lakosság megnövekedett bankköltségeivel ellentétben nem kompenzál az állam. Milyen lehetőségei vannak egy vállalkozásnak a bankköltségek csökkentésére?
Vállalat Óriási felvásárlás a divatpiacon: megvette a Prada a Versace céget
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 19:49
Olasz luxusmárkák bútoroztak össze.
Vállalat A fenntarthatóság hosszútávon megtérülő üzleti befektetés
Natív tartalom | 2025. április 10. 15:24
Sok nagyvállalat hosszútávon megtérülő befektetésként tekintenek a fenntartható működésre. Ezeknél a vállaltoknál már most a része a fenntarthatóság a hosszútávú üzleti stratégiának. Két olyan nagyvállalat gyakorlatát vettük górcső alá, akik saját szektorukban meghatározó szereplőnek számítanak. A beszélgetésből az is kiderül, hogy jó ESG jelentést akkor lehet összeállítani, ha a vállalat már a gyakorlatban is fenntartható működés elvei szerint hangolja a napi működését. A Klasszis Podcast vendége Suba Levente, a K&H csoport fenntarthatósági vezetője és Várkonyi Diána, a Magyar Telekom tőkepiaci kapcsolatokért felelős HUB vezetője.
Vállalat Köszönőlevelet írhat a Volkswagen Elon Musknak? Váratlan fordulat történt
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 12:18
Európában és Amerikában is felpörgött a kereslet a cég elektromos modelljeire.
Vállalat Hatalmasat kaszált a Tesco
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 11:39
Kiugró eredményeket ért el a kiskereskedelmi hálózat.
Vállalat Az Emírségekből dobbanthat az űrbe a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 09:22
Együttműködési lehetőségeket keresnek.
Vállalat Gigaosztalékhoz juthat Schmidt Mária és Ungár Péter
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 16:25
5,97 milliárd forint osztalékot fizethet idén Schmidt Mária és Ungár Péter cége.
Vállalat Havidíj-kedvezményt kapnak a Yettel számlás ügyfelei 2025 májusától
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 12:04
A Yettel egyéves havidíj-kedvezményt ad a számlás ügyfelek inflációs terheinek enyhítésére.
Vállalat Itt a Telekom bejelentése: nem lesz áremelés
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:26
A lépés célja az infláció enyhítése és a gazdaság élénkítése.
Vállalat A 4iG Csoport távközlési cégei 2026-ig nem emelik az áraikat
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:06
A 4iG-cégek két évre befagyasztják a lakossági távközlési szolgáltatások árait.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG