Elegünk van a papírspamekből
Az európai fogyasztók számára a kiskereskedők és az oktatási intézmények kommunikációs anyagainak mintegy háromnegyede bizonyul levélszemétnek, minden tizedik fogyasztó panaszt is tesz az illetékes hatóságnál - derül ki a Ricoh Europe által megrendelt, nem reprezentatív felmérésből, amelyben több mint 2800 embert kérdeztek meg 21 országból.
Amit biztos nem törlünk ki
Közleményük szerint a legkevésbé zavaró anyagokat a pénzügyi szolgáltatók és a közszféra szereplői küldik, azonban nincs olyan ágazat, amelynek a kommunikációját a fogyasztók többsége hasznosnak találná. A levélszemét problémája jelentős hatással van a vállalkozások eredményeire, a fogyasztók csaknem ötöde váltott már márkát vagy szolgáltatót a kéretlen anyagok miatt - írják.
David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője közlemény szerint elmondta: a vállalkozások jelenleg rosszul célzott anyagokkal árasztják el az embereket, amivel lerombolják a bizalmat, lehetséges ügyfeleket veszítenek és csökkentik bevételeiket.
A szakértő szerint a kiskereskedelem és az oktatási intézmények rossz megítélésének oka az erős piaci verseny által generált kényszerhelyzet. Az "offline" kiskereskedelemnek versenyre kell kelnie a vásárlói magatartást megváltoztató, költséghatékonyabban üzemeltethető online vásárlással, miközben az oktatási létesítmények a tanulókért küzdenek az alacsonyabb állami támogatás idején - fejtette ki.