Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A párizsi klímaegyezmény mellett a világ nagyvárosai maguk is tesznek a károsanyag-kibocsátás ellen. London és Párizs száműzné a benzin- és dízelkereskedelmet, Norvégia a belső égésű motorokat száműzné az utakról. Húsz éven belül minden harmadik autó elektromos lehet a szakértők szerint, a fogyasztók azonban másképp gondolkodnak. Mikor jöhet el a megfizethető, könnyen és gyorsan tölthető autók ideje?

Az elektromos autók egyre népszerűbbek, az autógyártók bővülő kínálattal és újabb ötletekkel jelentkeznek – nemrég kezdte meg a gyártást Elon Musk gigantikus akkumulátorgyára, a gyártók pedig az új modellek mellett a már bevált, régi modelleket is környezettudatosabbra cserélik. Nem meglepő hát, hogy az okosautók piaca is robbanás előtt áll, a CES-en, a világ legnagyobb technológiai kiállításán több ilyen járművet mutattak be. Előzetes becslések szerint a 2030-ig eladott autók mintegy harmada lesz teljesen elektromos, ezt közölte a Roland Berger a Privátbankár.hu-val.

Az elektromobilitás fejlődése az egyes országokban az elmúlt néhány évben. Forrás: Roland Berger

Óriási a verseny

Ehhez már meg is tették az első lépéseket a világ nagyvárosai, London, Párizs és Mexikóváros teljesen száműzné a benzint és a dízelt a kutakról, Kínában kvótát vezetnének be az elektromos járművekre, Norvégiában pedig 2025-től szó szerint betiltanák a belsőégésű motoros kocsik használatát. A Roland Berger tanulmánya hét autógyártó ország - Kína, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, Dél-Korea és az USA – technológiai, ipari és piaci adatait hasonlítja össze.

Az ár a meghatározó

Az egyik probléma, amivel a gyártóknak szembe kell nézniük, a nyersanyagoktól (lítium, nikkel, mangán, kobalt és grafit), és az ezeket beszállító országoktól való függésük. A világ grafittartalékának 95 százaléka Kínában található, a globális kobaltkereslet majdnem felét Kongó elégíti ki. Az acélfinomításhoz szükséges mangán kínálatának negyede Észak-Afrikából származik, Chile és Ausztrália pedig a világ lítium készletének harmadát uralja. A finomított grafit készlet nagyrészt Japán és Dél-Korea fennhatósága alatt van.

Az egyes országok GDP arányos költése az elektromos autók fejlesztésére. Forrás: Roland Berger

A nyersanyagok szállítása és az akkumulátorelemek gyártása így tehát olyan tényezők, amik nagyban kitettek politikai kockázatoknak, különösen azt figyelembe véve, hogy Kínában az állam jelentős mértékben támogatja a lítium-ion gyártást, így a kínai akkumulátorgyártók piacvezetők, megelőzve az USA-t és Japánt is.  Ugyanakkor pont az akkumulátorok árának csökkenése és az újgenerációs, tölthető akkumulátorok megjelenése középtávon a minél szélesebb elektromosautó-kínálat kifejlesztéséhez segíthetik a járműgyártókat.

Mi a helyzet nálunk?

Magyarország ugyanakkor még meglehetősen gyerekcipőben jár az elektromos autók működtetése terén – bár már kilátásba helyezték 500 töltőállomás kiépítését, a tavalyi adatok szerint mindössze ezer darab új, zöld rendszámú autó került a piacra. Ennek egyik elsődleges oka, hogy az elektromos autók borzalmasan drágák. Ezzel együtt nem kell aggódni, hogy nem vennénk ki a részünket a környezetvédelemből, Budapesten tavaly indult el például az első, kizárólag zöld autókkal működő autómegosztó vállalkozás, erről korábban itt írtunk bővebben. >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Wizz Air után újabb légitársaság fordít hátat Bécsnek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 19:06
Leépít az osztrákoknál a Ryanair.
Vállalat Részesedést vásárol az Nvidia az Intelben
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 13:58
A lépéssel az Nvidia az egyik legnagyobb részvényese lesz a chipgyártónak. 
Vállalat Sötét fellegek gyülekeznek az AI-láthatáron
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 09:59
Baj van az Oracle csodaszerződésével, de az Nvidia is kapott egy jókora gyomrost Kínától.
Vállalat Micsoda időzítés: Izrael új gázvezetéket épít
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 19:19
A Chevron megállapodást írt alá az állami tulajdonú Israel Natural Gas Lines gázvezeték-üzemeltetővel a Nitzana gázvezeték építésének megkezdéséről.
Vállalat Gáza kérdése szétrobbantja az amerikai fagylatgyártót
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 17:30
Ben Jerry nélkül, mivel a fagylaltcég társalapítója kilép az Unileverrel folytatott gázai konfliktus miatti viszálya után.
Vállalat Óriásfúzió készülődik a sportszergyártó-piacon?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 12:49
Az Adidas és a Puma egyesüléséről pletykálnak.
Vállalat Egy multiból magyar cég lett
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 11:22
A Budapesti Értéktőzsdén szereplő UBM Csoport felvásárolta a világ egyik legnagyobb takarmánygyártójának hazai leányvállalatát.
Vállalat Bérlői stabilitás és új fejlesztés a magyar bevásárlóparkok piacán
Natív tartalom | 2025. szeptember 17. 07:14
A hazai ingatlanbefektetési piacon még a bizonytalan gazdasági környezet ellenére is vannak jól teljesítő szegmensek. A CPI Hungary, amely a magyar retail piacon meghatározó szereplő, az idei első két negyedévben növelni tudta a bérlőktől származó bérleti díjbevételeit nyitott bevásárlóközpontjaiban – például a STOP SHOP-okban. Ez azért is figyelemre méltó, mert miközben a gazdasági környezet inflációs nyomás alatt áll, a vásárlói költések még csak lassan élénkülnek.
Vállalat Több, mint egy jelentés: így működik az ESG egy nagyvállalatnál
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 15:35
Az elmúlt években a vállalatok életében is fontossá vált a fenntarthatósági szemlélet, ami egyfelől organikusan, az éghajlatváltozásra adott természetes válaszként, másfelől pedig a jogalkotók hatására, felülről irányítottan is terjed a hazai céges világban. Európai Uniós irányelvek, a Magyar Nemzeti Bank zöld ajánlásai, az ESG-törvény: az a vállalat, amely csak legyint ezekre, hosszabb távon nagyon gyorsan kieshet a versenyből.
Vállalat A Google hatalmas befektetést jelentett be ide, épp Donald Trump látogatása előtt
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 13:58
A Google kedden bejelentette, hogy 5 milliárd font (6,80 milliárd dollár) értékű új befektetést hajt végre Nagy-Britanniában Donald Trump amerikai elnök állami látogatása előtt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG