Tavaly a nálunk is több plázában megtelepedett Orsay hálózat került súlyos pénzügyi bajba, s ezért csődvédelmet is kért. Egyelőre nem látszik, hogy miként tudja túlélni a nehéz hónapokat, mivel üzleteit is bezárta, köztük az ittenieket is. Már akkor sokan azt kérdezgették, hogy melyik hasonlóan nagy cég lesz kénytelen bedobni a törölközőt. Nos, pénteken megjött a válasz.
A leányvállalatai révén 15 európai országban 140 üzletet üzemeltető Peek & Cloppenburg KG, Düsseldorf lett az. A
városi bíróság rögtön meg is adta az engedélyt - írja az MTI. Az így megnyílt mozgásteret arra használják, hogy a bíróság felügyelete mellett, és egy külső szanálási szakértő vezetésével átszervezzék a vállalatot. Ez mindenekelőtt a nagyjából 800 embert foglalkoztató düsseldorfi központot és a cég online áruházát érinti, és állások megszüntetésével is jár.
Az eljárás nem érinti a családi tulajdonban álló PC-hez tartozó leányvállalatok többségét, a csoporthoz tartozó külföldi cégeket sem. A csoport nagyjából 15 ezer embert foglalkoztat, Magyarországon két boltot üzemeltet.
A társaság a koronavírus-járvány alatt 30 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el, ugyanakkor sok embert felvett adminisztratív munkakörbe, ami önmagában olyan veszteséget okozott, amelyet "nem lehet egykönnyen kigazdálkodni" - nyilatkozott a WirtschaftsWoche című német gazdasági hírmagazinnak Thomas Freude, a Peek & Cloppenburg (PC) ügyvezető igazgatója. A nehézségeket tovább növelte, hogy a járvány utáni fellendülés "nem volt olyan erős, mint reméltük, így az előző üzleti év sem volt túlságosan sikeres" - fogalmazott a vállalatvezető, hozzátéve, hogy a boltjaikat felkereső vásárlók száma még mindig nem érte el a járvány előtti szintet.
Ráadásul sok ember takarékoskodásra kényszerül a magas infláció miatt, ás az általános drágulás révén erősödő "ártudatosság" miatt nemigen lehet áthárítani a költségek növekedéséből adódó plusz terheket a vásárlókra. További gond a PC online áruházának nem megfelelő működése, a logisztikai költségeket és a marketingre fordított kiadásokat is jelentősen csökkenteni kell - fejtette ki Thomas Freude. Kiemelte, hogy az átszervezés irányváltást is jelent, ami azt jelenti, hogy az online értékesítés helyett ismét elősorban az hagyományos üzletekre, boltokra összpontosítanak, és ezen a területen nem terveznek a vállalat üzleti eredményeivel összefüggő leépítéseket, bezárásokat.