Forrás: Praktiker |
Minden várakozást felülmúlóan növelte árbevételét a Praktiker 2017-ben. A magyar tulajdonú barkácsáruház-lánc a 2016-os évhez képest 20 százalékkal több, összesen nettó 47,8 milliárd forintos forgalmat realizált, ezzel 33,1 százalékra növelte piaci részesedését Magyarországon. Ráadásul az idén 20 éves, 20 üzletegységből álló hálózat 30,9 százalékról 33,1 százalékra emelte piaci részesedését a nettó 135 milliárd forintosra becsült magyar barkácspiacon, ezt közölte a Praktiker a Privátbankár.hu-val.
Karl-Heinz Keth, a vállalat ügyvezető igazgatója elmondta: a következő 20 évben tovább folytatják az expanziót és újabb áruházakat terveznek nyitni Magyarországon, ehhez már keresik is a potenciális helyszíneket. 2018-ban emellett további 10 százalék feletti növekedést várnak. Keth hozzátette: meglátása szerint az elkövetkezendő években a szezonális termékek eladása tovább erősödik, így tavasszal a kerthez kötődő áruké, télen pedig a kandallók, egyéb fűtéssel kapcsolatos eszközöké. A mostani trendek alapján az online értékesítésnek még nagyobb szerep fog jutni.
Be sem kell menni?
A Praktiker webshopjának a teljes árbevételéhez viszonyított forgalmi aránya dinamikusan növekszik évek óta: míg 2014-ben még 1,4 százalék volt a részesedés, 2017-ben már mintegy 6 százalék volt úgy, hogy az offline forgalom is nagyarányú növekedést könyvelhetett el. A webshopon főleg csempét, járólapot, valamint az ezek felhelyezéséhez szükséges anyagokat vásárolták az emberek, de rendszeresen rendelnek bútort is, amit csak átvesznek a boltban. A dobogó harmadik fokára a szezonális termékek kerültek, így a kályhák, kertészeti eszközök.