5p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Suzuki Zrt. tavalyi eredményei alapján 14,48 százalékos részesedéssel hatodik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A vállalat 1.754,2 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2021-es évet, amely 6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2021-ben összesen 107 974 db járművet gyártottak. Tavaly 120 164 db autót értékesítettek, amelyből 112 989 az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes értékesítés 86 százalékát (103 247 db) 123 országba exportálták. A vállalat tavalyi eredményei alapján 14,48 százalékos részesedéssel hatodik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki 1.754,2 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2021-es évet, amely 6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2021-ben összesen 107 974 db járművet gyártottak.
A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2021-ben összesen 107 974 db járművet gyártottak.

Beruházásokra fordítják a nyereséget

Összesen 107 974 db autót gyártottak az esztergomi gyárban, és 120 164 db autót értékesítettek, amelyből 112 989 db az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes értékesítés 88 százalékát – 99 116 db – a világ 123 országába exportálták. A Magyar Suzuki 2019. decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását. A gyártás több mint 65 százaléka hibrid gépjármű volt 2021-ben. A társaság 2021-as belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 264,9 millió euró (amely 6 százalékkal növekedett a 2020-as évhez képest, 2020: 242,8 millió euró), az összértékesítésből származó nettó árbevétele pedig 1.754,2 millió euró volt. A profit több mint kétszerese volt a 2020-as értéknek. Ahogy eddig sem, 2021-ben sem fizetett a Magyar Suzuki osztalékot. A nyereséget a vállalat mindig visszaforgatja, és beruházásokra fordítja. 2021-ben az esztergomi vállalat 92.9 millió EUR beruházást hajtott végre.
 
A koronavírust követően az egyre növekvő globális félvezetőhiány jelentősen befolyásolta a teljes autóipart, köztük a Magyar Suzukit is. Elektronikai alkatrész beszállítóival közösen azon dolgozik, hogy a gyártás ellátása folyamatos legyen. A termelés, a globális chiphiányra visszavezethetően az előző évhez képest hozzávetőlegesen 4 százalékkal csökkent. A Magyar Suzuki a rendkívüli vírushelyzetben a gyártás visszaesése miatt a fókuszt a gyártástechnológiai fejlesztésekre helyezte.

Hatodik éve piacvezetők

A Magyar Suzukinak 2021-ben is sikerült megtartani hatodik éve tartó piacvezető szerepét: 17 650 db magyarországi regisztrált újautóval és 14,48 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt (2020-ban 14 783 és 11,55%). A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét a Vitara lett, 8 350 darabot regisztráltak belőle 2021-ben január 1-je és december 31-e között, míg a második legnépszerűbb az S-CROSS lett, amelyből 6 261 darabot értékesítettek. Az elmúlt évben a Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 121 920 db – 14,48 százaléka Suzuki volt.
A Magyar Suzuki 2020. januárjától már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az uniós piacokon, így Magyarországon is. A tavalyi évben is folytatódtak a modellfejlesztések a vállalatnál. 2021 októberében mutatták be az új S-CROSS-t. 2021 novemberben kezdték el gyártani a legújabb fejlesztésű erős hibrid rendszerrel ellátott Vitarát. Idén az év második felétől az S-CROSS is megkapja ugyanezt a meghajtást.  Ezzel a Magyar Suzuki - saját gyártású és import modelljeinek köszönhetően - a hibrid alternatívák immár teljes palettáját kínálja a vásárlóknak.

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény

A Suzuki nemcsak az autóipari szegmensben, hanem a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és piacvezető Magyarországon. A divízió 800 hajómotort értékesített idehaza és 2112 hajómotort exportált 2021-ben. A környezettudatos szemlélet a teljes Suzuki Csoportot érinti: a marine üzletág 376 termék csomagolását tette környezettudatosabbá, ezzel 2020 októbere és 2021 novembere között 4039 kg-mal csökkentette a termékei forgalmazásához kapcsolódó műanyag-felhasználást.
 
A Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága immár hetedik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 454 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba tavaly Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor nemcsak saját kategóriájában, hanem a modellek abszolút versenyében is megőrizte tavalyi dobogós helyét: 148 forgalomba helyezéssel a második legnépszerűbb motorkerékpár volt 2021-ben Magyarországon.

Átlagosan 12 százalékkal emelték a béreket

A Magyar Suzuki számára az egyik legnagyobb értéket a munkatársai jelentik, ezért a nehézségek ellenére a Magyar Suzuki átlagosan 12 százalékkal emelte a béreket idén márciusban év elejétől visszamenőlegesen. 2015 és 2022 között a fizikai dolgozók alapbére átlagosan 86,1 százalékkal, az irodai állomány alapbére átlagosan 61,7 százalékkal emelkedett. A vállalat új, teljesítményalapú pótlékrendszert is bevezetett.

2025 után érkeznek az elektromos modellek

A Suzuki Motor Corporation a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez szükséges elektromos technológia kifejlesztésén dolgozik. A Suzuki-Csoport a 2025-ös pénzügyi évig 1000 milliárd jent – 8 milliárd eurót – fordít kutatás-fejlesztésre, beleértve a hibrid, illetve az elektromos járművek fejlesztését is. A Suzuki tervei között szerepel, hogy 2030-tól világszerte jelentősen növeli termékpalettájában az elektromos meghajtású modellek arányát. A Suzuki célja, hogy saját mérnöki állományának igénybevételével modernizálják a gyártástechnológiai eljárásokat és további lépéseket tegyenek a karbonsemlegesség irányába. 

A Suzuki csoport részeként a Magyar Suzuki is elindult a karbonsemlegesség felé vezető úton. Tavaly elkészült a vállalat energiatérképe: minden üzemegység megvizsgálta, hogy energiahatékonyság szempontjából miként optimalizálhatják munkafolyamataikat közép és hosszú távon. Mindemellett napelempark kialakítása is cél az esztergomi üzem területén 2022-ben.
 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Homályos kezdés, világosabb folytatás
Privátbankár.hu | 2024. november 7. 15:47
Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak.
Vállalat Milyen a 4iG jövőre induló új, One márkája?
Privátbankár.hu | 2024. november 6. 16:09
Mi a közös a márka új nagykövete, Majka és a már korábabn csatlakozó Szilágyi Áron sikerreceptjében?
Vállalat Keserédes számokat jelentett a Zwack
Privátbankár.hu | 2024. november 5. 15:31
Javuló bevételei ellenére csökkent a Zwack profitja.
Vállalat Itt az olcsó hitel a vállalkozásoknak, de ki is tudják használni?
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 17:28
Mától igényelhetők a 3,5 százalékra csökkentett Széchenyi Kártya Program beruházási hitelei.
Vállalat Óriásbevásárlást hajtott végre az egyik hazai nagybank gazdája
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 16:56
Az UniCredit megvásárolta az Alpha Bank Romania többségi részvénycsomagját.
Vállalat Most bánhatja Orbán Viktor, hogy kiszálltak ebből a bankból
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 14:41
Javuló eredményprofillal zárta az idei első kilenc hónapot az Erste, amelyben éveken át birtokolt 15 százalékos részesedésétől tavaly vált meg az állam.
Vállalat Mi isszuk meg a levét annak, hogy a kormány packázik a bankokkal
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 13:43
A tranzakciós illetékek jelentős növekedése miatt megkezdődött a díjemelés a pénzintézeteknél.
Vállalat Elképesztőt lépett a kínai autógyártó, a világ csak kulloghat utána
Privátbankár.hu | 2024. november 3. 16:58
Már több mint 900 ezre dolgoznak a BYD-nak.
Vállalat Kétszer annyiba kerül egy német munkás a Volkswagennek, mint más európai országokban
Privátbankár.hu | 2024. november 3. 15:37
Karácsonyi pénz, nyaralási támogatás, autóvásárlási kedvezmény... Most költségeket kell csökkenteni.
Vállalat Ekkora fizetésemeléssel elégedett lenne? – a Boeing sztrájkoló munkásai hétfőn szavaznak róla
Privátbankár.hu | 2024. november 1. 15:11
A sztrájkoló Boeing szakszervezet támogatja a négy évre elosztott 38 százalékos béremelési ajánlatot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG