5p

A Magyar Suzuki Zrt. tavalyi eredményei alapján 14,48 százalékos részesedéssel hatodik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A vállalat 1.754,2 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2021-es évet, amely 6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2021-ben összesen 107 974 db járművet gyártottak. Tavaly 120 164 db autót értékesítettek, amelyből 112 989 az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes értékesítés 86 százalékát (103 247 db) 123 országba exportálták. A vállalat tavalyi eredményei alapján 14,48 százalékos részesedéssel hatodik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki 1.754,2 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2021-es évet, amely 6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2021-ben összesen 107 974 db járművet gyártottak.
A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2021-ben összesen 107 974 db járművet gyártottak.

Beruházásokra fordítják a nyereséget

Összesen 107 974 db autót gyártottak az esztergomi gyárban, és 120 164 db autót értékesítettek, amelyből 112 989 db az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes értékesítés 88 százalékát – 99 116 db – a világ 123 országába exportálták. A Magyar Suzuki 2019. decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását. A gyártás több mint 65 százaléka hibrid gépjármű volt 2021-ben. A társaság 2021-as belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 264,9 millió euró (amely 6 százalékkal növekedett a 2020-as évhez képest, 2020: 242,8 millió euró), az összértékesítésből származó nettó árbevétele pedig 1.754,2 millió euró volt. A profit több mint kétszerese volt a 2020-as értéknek. Ahogy eddig sem, 2021-ben sem fizetett a Magyar Suzuki osztalékot. A nyereséget a vállalat mindig visszaforgatja, és beruházásokra fordítja. 2021-ben az esztergomi vállalat 92.9 millió EUR beruházást hajtott végre.
 
A koronavírust követően az egyre növekvő globális félvezetőhiány jelentősen befolyásolta a teljes autóipart, köztük a Magyar Suzukit is. Elektronikai alkatrész beszállítóival közösen azon dolgozik, hogy a gyártás ellátása folyamatos legyen. A termelés, a globális chiphiányra visszavezethetően az előző évhez képest hozzávetőlegesen 4 százalékkal csökkent. A Magyar Suzuki a rendkívüli vírushelyzetben a gyártás visszaesése miatt a fókuszt a gyártástechnológiai fejlesztésekre helyezte.

Hatodik éve piacvezetők

A Magyar Suzukinak 2021-ben is sikerült megtartani hatodik éve tartó piacvezető szerepét: 17 650 db magyarországi regisztrált újautóval és 14,48 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt (2020-ban 14 783 és 11,55%). A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét a Vitara lett, 8 350 darabot regisztráltak belőle 2021-ben január 1-je és december 31-e között, míg a második legnépszerűbb az S-CROSS lett, amelyből 6 261 darabot értékesítettek. Az elmúlt évben a Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 121 920 db – 14,48 százaléka Suzuki volt.
A Magyar Suzuki 2020. januárjától már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az uniós piacokon, így Magyarországon is. A tavalyi évben is folytatódtak a modellfejlesztések a vállalatnál. 2021 októberében mutatták be az új S-CROSS-t. 2021 novemberben kezdték el gyártani a legújabb fejlesztésű erős hibrid rendszerrel ellátott Vitarát. Idén az év második felétől az S-CROSS is megkapja ugyanezt a meghajtást.  Ezzel a Magyar Suzuki - saját gyártású és import modelljeinek köszönhetően - a hibrid alternatívák immár teljes palettáját kínálja a vásárlóknak.

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény

A Suzuki nemcsak az autóipari szegmensben, hanem a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és piacvezető Magyarországon. A divízió 800 hajómotort értékesített idehaza és 2112 hajómotort exportált 2021-ben. A környezettudatos szemlélet a teljes Suzuki Csoportot érinti: a marine üzletág 376 termék csomagolását tette környezettudatosabbá, ezzel 2020 októbere és 2021 novembere között 4039 kg-mal csökkentette a termékei forgalmazásához kapcsolódó műanyag-felhasználást.
 
A Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága immár hetedik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 454 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba tavaly Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor nemcsak saját kategóriájában, hanem a modellek abszolút versenyében is megőrizte tavalyi dobogós helyét: 148 forgalomba helyezéssel a második legnépszerűbb motorkerékpár volt 2021-ben Magyarországon.

Átlagosan 12 százalékkal emelték a béreket

A Magyar Suzuki számára az egyik legnagyobb értéket a munkatársai jelentik, ezért a nehézségek ellenére a Magyar Suzuki átlagosan 12 százalékkal emelte a béreket idén márciusban év elejétől visszamenőlegesen. 2015 és 2022 között a fizikai dolgozók alapbére átlagosan 86,1 százalékkal, az irodai állomány alapbére átlagosan 61,7 százalékkal emelkedett. A vállalat új, teljesítményalapú pótlékrendszert is bevezetett.

2025 után érkeznek az elektromos modellek

A Suzuki Motor Corporation a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez szükséges elektromos technológia kifejlesztésén dolgozik. A Suzuki-Csoport a 2025-ös pénzügyi évig 1000 milliárd jent – 8 milliárd eurót – fordít kutatás-fejlesztésre, beleértve a hibrid, illetve az elektromos járművek fejlesztését is. A Suzuki tervei között szerepel, hogy 2030-tól világszerte jelentősen növeli termékpalettájában az elektromos meghajtású modellek arányát. A Suzuki célja, hogy saját mérnöki állományának igénybevételével modernizálják a gyártástechnológiai eljárásokat és további lépéseket tegyenek a karbonsemlegesség irányába. 

A Suzuki csoport részeként a Magyar Suzuki is elindult a karbonsemlegesség felé vezető úton. Tavaly elkészült a vállalat energiatérképe: minden üzemegység megvizsgálta, hogy energiahatékonyság szempontjából miként optimalizálhatják munkafolyamataikat közép és hosszú távon. Mindemellett napelempark kialakítása is cél az esztergomi üzem területén 2022-ben.
 

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Tovább terjeszkedik a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. december 20. 17:51
A cég ezúttal a Rotors & Cams Zrt.-ben szerzett részesedést.
Vállalat Nem bukott akkorát a Nike, mint várták, de a jövő továbbra is borús
Privátbankár.hu | 2024. december 20. 11:04
Nem szépek a Nike számai, de ennél is rosszabbra számítottak az elemzők. Az új vezérigazgató viszont továbbra is hűti a kedélyeket.
Vállalat Amazon-dolgozók ezért váltak harcos amazonokká az ünnepek előtt
Privátbankár.hu | 2024. december 19. 17:48
A munkavállalók hét egyesült államokbeli raktárban kezdtek sztrájkba csütörtökön, hogy a cég végre elkezdje a bértárgyalásokat velük.
Vállalat A CIB párbeszédre buzdít a jó munkahely összetevőiről
PR | 2024. december 17. 17:35
Minden tizedik magyar munkavállaló aktívan állást keres, mert a jelenlegi munkahelyén nem érzi jól magát – ez is kiderült a CIB Banknak a Mélylevegő Projekttel közösen készített, a munkahellyel való elégedettségre vonatkozó reprezentatív felméréséből. Az eredményekről és a tanulságokról Tóth Györgyit, a pénzintézet HR vezetőjét kérdeztük.
Vállalat Az INA szíriai olajmezői most Hernádi Zsolték ölébe hullhatnak
Bózsó Péter | 2024. december 17. 15:39
A magyar olajcég horvát leányvállalatának, az INA-nak a polgárháború előtt jelentős olaj- és gázmezői voltak az ország közepén.
Vállalat A BGE üzleti partnerei az egyetemi közösség meghatározó szereplői is egyben
Natív tartalom | 2024. december 17. 13:33
Izgalmas változások előtt áll a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE). Magyarország legnagyobb gazdaságtudományi egyetemén célunk, hogy lépést tartsunk a piaci elvárásokkal és a hallgatói igényekkel. Üzleti partnereinkkel tananyagfejlesztésbe kezdtünk, korszerűsítjük az oktatást, jelenlegi és végzett hallgatóinknak pedig álláskereső portált indítunk. Tovább építjük a BGE Alumnit, melynek hatalmas mérföldköve volt az idén megrendezésre került nagy sikerű első BGE Alumni Fest. Az eseményen a jó hangulatú networking mellett BGE-s alumnik, akik ma már sikeres vállalkozók és üzleti szakemberek osztották meg saját tapasztalataikat a sikerhez vezető útról – mondja Vértesy Eszter, a BGE üzleti partnerségért és alumni kapcsolatokért felelős vezetője, akivel közel egy éve beszélgettünk még a formabontó rendezvény megrendezése előtt. Azóta számos előrelépés, jelentős esemény történt az egyetem és az üzleti szféra kapcsolatának erősítésében: új vállalati együttműködések születtek, többek között az EY-jal és a KPMG-vel, és tovább folytatódott a BGE Vállalati Mentorprogram is, melyben a hallgatók vállalati környezetben, vezető kollégák bevonásával ismerhetik meg egy vezető mindennapjait.
Vállalat Kitiltottak egy légitársaságot Európából
Privátbankár.hu | 2024. december 13. 16:15
Súlyos biztonsági hiányosságokat találtak.
Vállalat A Groupama Biztosítót jól megbüntette az MNB
Privátbankár.hu | 2024. december 13. 10:25
Összesen 51,1 millió forintos bírságot kell fizetnie az átfogó ellenőrzés által feltárt hiányosságok miatt.
Vállalat Az Opus Csoport ismétel
Privátbankár.hu | 2024. december 13. 08:05
Az első kilenc hónapban elért 30,4 milliárd forintos nettó eredmény gyakorlatilag megegyezik a tavalyi rekord profittal.
Vállalat Példa nélküli dolog történt a Volkswagen amerikai gyárában
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 17:41
A Tenessee államban lévő összeszerelő üzem dolgozóinak béremelést is javasolt a német autógyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG