3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hagyományos reklámok után ma már a okostelefonokra eljuttatott hirdetésekben van a legnagyobb lehetőség, a versenyhelyzet megtartása miatt azonban sok dologról kell lemondania az Alphabet-nek.

A technológiai átállással új növekedési motorja van a Google-nek: a hagyományos reklámok helyett ugyanis egyre nagyobb bevételt generál a mobilkészülékekre eljuttatott hirdetésekkel, ez pedig látványosan átalakítja a bevételek forrását az Alphabet-nél – írja a Reuters.

A Google mobil-hirdetésekkel foglalkozó hálózata már harmadik negyedéve produkál kétszámjegyű növekedést éves alapon, az éves szinten már-már 20 milliárd dollárt generáló üzletág így mára hangsúlyosabbá vált, mint a cég hardware, felhő és online áruház szolgáltatása együttvéve.

Az elmúlt években a reklámokat szolgáltató Google AdSense volt a cég éllovasa, az okostelefonok forradalmával azonban egyre nagyobb teret kap az AdMob, amely harmadik félnek szolgáltat információkat a minél pontosabb hirdetésekhez. A rendszert működtető szoftver egyszerűsítése és a jutalékhányad csökkentése egyre több fejlesztőt vonz a platformra, a vállalat ráadásul egyre jobban előtérbe helyezi a videók megjelenését, ami igencsak csábító a hirdetni vágyóknak.

A fejlesztőknek is megéri

Az átállásnak azonban ára van, a jutalékok lefelezésével jelentős bevételektől esik el a vállalat rövidtávon.  2017 utolsó negyedévében 33 millió dollárral estek a bevételek éves szinten, a várakozásoktól elmaradt bevételek hatására pedig 5 százalékkal estek vissza a tőzsdén.

Különös javaslat: megsarcolnák a Facebookot és a Google-t - Tovább >>>

A Google azonban így is elnyeri a fejlesztők tetszését, a cég most nagyjából 70 százalékát adja oda a hirdetésekből származó bevételeknek, míg a konkurencia csak 50-60 százalékot biztosít a fejlesztőknek. A magas kifizetéseknek köszönhetően a Google számos telefonos alkalmazás számára első számú bevételi forrássá vált. Az alkalmazáson belüli hirdetések megtriplázódtak az elmúlt év során, a megjelenést biztosító szoftver pedig immár több mint 1 millió készüléken van jelen – ez duplája az egy évvel ezelőttinek.

Szakértők szerint a jövőben is stabil növekedés várható ebben az ágazatban, ehhez ugyanakkor a Google-nek tovább kell csökkenteni a jutalékok hányadát. Bár a cég szerint erre nem lesz szükség, elemzők szerint pár év múlva már a bevételek nyolcvan százaléka is a fejlesztők zsebében landolhat.  A versenyhelyzet megőrzéséhez mindenesetre még rengeteg fejlesztésre van szükség, hogy a partnerek nyomon követhessék, hol landolnak a reklámok.

Nagy dobásra készül a Google

Nagyszabású infrastruktúrafejlesztésbe kezdett a Google, a hírek szerint a keresőmotort működtető Alphabet három új tengeralatti kábellel és öt régióval bővítené felhőszolgáltatását. A cég mintegy 30 milliárd dollárt költött ilyen jellegű fejlesztésekre az elmúlt három évben, a holland és montreal-i régiók 2018-ban válnak elérhetővé, a tervek szerint pedig ezt Los Angeles, Finnország és Hong Kong is követi hamarosan. További részletek >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Ez vár ránk is? Elérhetetlenné válnak a legnépszerűbb pornóoldalak egy EU-s országban
Privátbankár.hu | 2025. június 4. 15:40
Felfüggesztik több pornóoldal elérését Franciaországban az új életkor-ellenőrzési törvény elleni tiltakozásul. A weboldalak tulajdonosa, az Aylo nem ért egyet azzal, hogy a weboldal látogatóinak hitelkártyával vagy személyi igazolvánnyal kell igazolniuk életkorukat.
Vállalat Technológiai együttműködésről egyeztetett a 4iG elnöke Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 19:16
A 4iG elnöke, Jászai Gellért kétnapos látogatásán azeri kormányzati és üzleti szereplőkkel egyeztetett technológiai projektekről.
Vállalat Gigaleépítés után négynapos munkahetet vezetnek be a Volkswagennél
Herman Bernadett | 2025. június 3. 17:30
A 35 ezer fős leépítésből 20 ezer már megtörtént, most azt tervezi a német autógyártó, hogy 2027-től átáll a négynapos munkahétre a wolfsburgi üzemében.  
Vállalat Padlót fogott a Tesla Európában – egy, csak egy ország van talpon a vidéken
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 13:16
Se a főnök, se az autók nem tetszenek az európai vevőknek. De van egy kivétel.
Vállalat Nagyot húzott az AutoWallis, a fél régióban teríthetik a kínai márkát
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 11:41
Az év végén indul a NIO értékesítése.
Vállalat Fügyült a Gap a vámokra
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 14:06
Nem vette figyelembe a vámok hatásait az előrejelzésében a Gap.
Vállalat Cápák között: díjazták azokat, akik nem csak profitot, hanem változást akarnak elérni
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 12:33
A Raiffeisen Bank négy különleges vállalkozást díjazott, ahol nemcsak az üzleti terv, hanem a szándék is számított.
Vállalat További nagy tervei vannak a 4iG-nek
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 11:31
Az első negyedéves gyorsjelentés apropóján adott részletes tájékoztatást Fekete Péter, a társaság vezérigazgatója.
Vállalat Verseny nélkül kapta meg a Mol a BME-t fenntartó céget
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 12:04
Versenyeztetés nélkül adják el a Molnak a Műegyetemet fenntartó céget, fenntartva az állam különleges jogait, de más tulajdonost nem engednek be.
Vállalat Nem panaszkodhat a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 19:40
Jól sikerült a tőzsdei cég negyedéve.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG