Az amerikai Walmart a világ egyik legnagyobb áruházlánca lecseréli a polcokon látható papírárcímkéket digitális címkékre rengeteg boltjában.
Ez önmagában még nem akkora szám, Magyarországon is van olyan boltlánc, amely már áttért a digitális árcímkékre. A walmartos lépés elsősorban azért érdekes, mert a boltjaiban kínált 120 ezer termék árát percek alatt megváltoztassa. Az árak heti módosítása jellemzően két munkanapjukba kerül a az áruházi dolgozóknak. Ezzel szemben a digitális árcímkéken olvasható árat két perc alatt meg lehet változtatni. Az erre felhatalmazott dolgozó néhány kattintással elvégezheti ezt a munkát a vállalat Me@Walmart névre keresztelt mobilalkalmazása segítségével.
A digitális címkék négyzetalakúak és nagyon hasonlítanak a hagyományos papírból készült változathoz. Miután minden egy hálózatra kerül, a munkatársak gyorsabban összeállíthatják és útnak indíthatják az online megrendeléseket teljesítő csomagokat. Ez nem mellékes, mert a webáruházak közti verseny egyik legélesebb területe a minél rövidebb kiszállítási idő.
A digitális árcímkék 2300 boltban jelennek meg fokozatosan 2026-ig – árulta el Greg Cathey, a Walmart innovációért felelős elnökhelyettese. A kiskereskedő 4700 áruházat üzemeltet az Egyesült Államokban. Cathey elmondta az is, hogy nem terveznek napszaktól függő árakat, amivel a Wendy’s gyorsétteremlánc megégette magát.
Ez a cég a délelőtti holtszezonban olcsóbban akarta kínálni egyes termékeit, hogy több vevőt csábítson be éttermeibe, ám ez felháborodást váltott ki, mert a vendégek diszkriminációt láttak benne. Ugyanakkor a gyors változtatási lehetőség nyomán a megszokott átlagos heti árfrissítésről napi gyakoriságra térhetnek át. (Via ESM Magazin)