A Népszabadság szerdai számában ismertetik a készülő budapesti taxisrendeletre a szövetség válaszát, amely szerint a hatósági maximált ár rendszerét elutasítják, javasolják a tarifák évenkénti felülvizsgálatát.
SzégyenTarlós István júniusban szégyennek nevezte azt, ami Budapesten taxi-ügyben zajlik: az autók megjelenése "kriminális", bizonyos helyeken alvilági módszerekkel harcolnak a piacért, ezért ezt a helyzetet meg kell oldani - mondta a főpolgármester. |
Az OTSZ azzal a javaslattal is él, hogy a sárga tető legyen az egységesítés jele. Az autópark folyamatos megújításával viszont minden taxisnak fehér autót kellene vennie, amely sárga fóliázást kapna. Így idővel a fővárosi taxik egységesen sárga-fehérek lennének.
Az OTSZ azt is szeretné, hogy egy jól átlátható ellenőrző rendszer épüljön ki belátható időn belül. Ezt a BKK működtethetné. Jelenleg ugyanis, ha egy taxis átveri az utasát, nem lehet hatékonyan eljárni ellene. Ma legfeljebb a taxis mögött álló céggel szemben lehet szankciókat tenni, ám ettől még a sofőr másnap ugyanúgy autóba ülhet, mint előzőleg. Az lenne az cél, hogy a sofőrökkel szemben is el lehessen járni.
Az egységes budapesti taxi-arculat a BKK korábbi tervei szerint. A taxirendeletet végül sem júniusban, sem szeptemberben nem tárgyalta a Fővárosi Közgyűlés. |
A szövetség szerint a társaságok szabadjelzéseit meg kellene tartani. Így az utasok is jobban tájékozódhatnának a vállalkozások autói között. Ez alól azok jelentenének kivételt, akik egyik fővárosi taxiscéghez sem tartoznak - írja a Népszabadság.