5p

Sikeres üzleti modell az e-kereskedelemben.

Márk az Andrássy úton dolgozott nap mint nap eladóként, de ennél többet szeretett volna elérni. Úgy döntött, nekivág egy teljesen új terület, az e-kereskedelem világának felfedezésébe. Tanfolyam és mentorálás segítségével, munka mellett, éjszakákba nyúlóan kezdte kiépíteni új karrierjét és így vált napjainkra alkalmazottból a saját főnökévé.

„Valahogy mindig éreztem, hogy ez nem az én helyem. Gépiesen végeztem a feladataimat, de közben mindig nyitott szemmel jártam. Tudtam legbelül, hogy mást tartogat számomra a jövő. Amikor találkoztam az Ecom Testvérek vállalkozásépítésről szóló videóival, a történetük, a mondanivalójuk magával ragadott. Onnantól kezdve csak egy cél lebegett a szemem előtt: össze kell spórolnom a díjat az általuk meghirdetett programra. Ma is azt érzem, a legjobb döntésem volt, hogy belevágtam, és azóta az életem 180 fokos fordulatot vett”, mesélt a kezdetekről Márk.

Kemény munka vezet a többmilliós havi bevételekhez

A 22 éves fiatalember az elsők között volt, akik az Ecom Testvérek programjában kiemelkedő sikereket ért el. Egy hónapos kemény munkával töltött felkészülést követően Márk jelentős támogatás mellett kezdte el felépíteni az első webshopját, amely már másfél hónap után 3,5 milliós árbevételt hozott. Ezzel megteremtette a lehetőségét annak, hogy kilépjen a munkahelyéről és önálló vállalkozóként dolgozzon tovább. Ma már három webshopja üzemel, 15-16 milliós árbevételt termelve havonta. Emellett Márk coachként is bekapcsolódott az Ecom Testvérek programjába, hogy saját példájával és tapasztalataival hozzájáruljon mások sikeres elindulásához.

„Mindenkinek elismétlem, hogy bár nagy lehetőségeket kínál ez az üzleti szegmens, sült galambok repkedésére senki ne számítson! Rengeteg időt és energiát kell befektetni a tanulásba, a felkészülésbe ahhoz, hogy valaki sikeres lehessen. Én munka mellett végeztem el a programot. Volt, hogy hazaérkezésem után, este nyolc, kilenc órától egészen hajnalig tanultam, majd napközben is a kisebb-nagyobb szünetekben azonnal a laptopomat böngésztem, hogy előrehaladjak a tananyaggal és építsem a webshopom. Ebben az időszakban semmi más nem foglalkoztatott, minden szabad percemet erre áldoztam”, avatott be Márk.

Fáradozása meghozta a gyümölcsét. Elképesztő mértékben felgyorsultak az események az életében, az Ecom Testvérek folyamatos támogatását élvezve rohamléptekkel tudott előrehaladni.

Mi szükséges egy jól működő webshophoz?

Magyarországon az e-kereskedelem 2016–2017-ben indult erőteljes fejlődésnek, és az akkori, úgymond szűz piac szinte korlátlan lehetőségeket kínált a belépőknek. Napjainkban reklámok százai, ezrei jelennek meg előttünk minden nap, újabb és újabb termékeket kínálva. Annak, aki ezen a területen szeretne érvényesülni, feltétlenül ki kell tűnnie mind a hirdetéseivel, mind pedig a gondosan megválasztott portékájával.

„A siker egyik kulcsa maga a termék. Nagyon alapos piackutatást kell végeznünk, mielőtt egy bizonyos termékre webshopot építenénk fel vagy egy már meglévőbe integrálnánk. Lehet, hogy ami más országban sikerrel fut, az nálunk nem kelti fel az emberek érdeklődését, ezért elengedhetetlen a magyar piac, a magyar emberek igényeinek pontos ismerete, feltérképezése.
Az is fontos, hogy nem lehet egyszerre mindent akarni. Itt nem a mennyiségen van a hangsúly, hanem egyértelműen a minőségen. Nem előny, hanem inkább hátrány a túl sok termék. Legyen egy vagy maximum 5-6, de azok mindegyike képviseljen erős brandet. Egy webshopban csak azonos termékkategóriákat érdemes kínálni, ha többfélével is foglalkozunk, több különálló webshopra van szükségünk. Amikor ez megvan, onnantól a hirdetések kezelése az első számú feladat, abban kell megtalálni azt, ami számunkra a legoptimálisabb”, részletezte Márk.

Mivel a webshop hazai fulfillment cégeket használ, azaz a raktározást és a kiszállítást más végzi helyette, nem túlzás azt állítani, hogy akkor is pénzt keres, amikor éppen alszik. Így marad idő és energia a fejlődésre és a bővülésre, ami elengedhetetlen része ennek az üzleti modellnek.

Hova tart az e-kereskedelem?

Az olasz születésű Ecom Testvérek tizenhat, illetve tizenhét évesen, gimnáziumi tanulmányaik mellett végezték el a legkülönbözőbb kurzusokat annak érdekében, hogy az e-kereskedelem területén minél szélesebb körű ismeretekkel rendelkezzenek. Ma már az egész világon ismerik őket. Bekerültek abba a nemzetközi szűk elit körbe is, ahol a legsikeresebb e-com üzletemberek cserélnek rendszeresen tapasztalatokat egymással.

„Számunkra nemcsak saját eredményeink a fontosak, hanem az is, hogy a felhalmozott tudásunkat és tapasztalatainkat megosztva másokat is el tudjunk navigálni a sikerhez vezető úton. E célból alkottuk meg a H-COMMERCE tanfolyamunkat, melyben a résztvevőknek megtanítunk mindent, ami a siker eléréséhez szükséges. A nyerő termék megtalalásán át a megfelelő marketingstratégia kialakításán keresztül átadunk minden olyan ismeretet és tudást, amire a vállalkozásuk sikeres működtetéséhez szükség van. Az e-kereskedelemben továbbra is hatalmas mértékű potenciált látunk és bár folyamatosan telítődik a kelet-európai piac, még mindig bőségesen lehet olyan termékeket behozni, amelyek megtalálják az utat a fogyasztókhoz.

Manapság India, Indonézia és a Fülöp-Szigetek számít új, érintetlen piacnak, amerre érdemes terjeszkedni. Ugyanakkor azt gondoljuk, még saját régiónkban is megtalálhatja a számítását az, aki nem sajnálja az idejét és az energiáját a nyerő termékek felkutatására”, tudtuk meg az Ecom Testvérektől, akiknek izgalmas videóit a Youtube-on, az Instagramon és a TikTokon is meg lehet tekinteni.

(x)

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG