A válság miatti fogyasztói elbizonytalanodás elérte a nálunk is kiterjedt érdekeltségekkel rendelkező Metro kereskedelmi konszernt is, amely a karácsonyi szezon miatt máris profitfigyelmeztetést tett közzé – írja a német Die Welt. A Saturn-, Media Markt-, Real- és Kaufhof-láncokat is üzemeltető cég jelentősen csökkentette az idei árbevételi és nyereségterveit, a tavalyi szint alá, amikor is 67,3 milliárdos forgalom mellett 2,4 milliárd euró volt a nyeresége.
A frankfurti tőzsde honlapján olvasható szűkszavú indoklás szerint Európa sok országában alakul rosszul a karácsonyi szezon, kedvezőtlenek a devizahatások, és a válság negatívan befolyásolja a fogyasztói aktivitást. Amennyiben az eddigi helyzet nem változik, a tavalyinál valamivel szerényebb eredmény vásható.
A kereskedelmi óriás már november elején is igen óvatos volt idei terveivel kapcsolatban, és a karácsonyi szezon alakulásától tette függővé azokat. A profitfigyelmeztetés bejelentése után a cég részvényeinek árfolyama Frankfurtban több mint tíz százalékkal zuhant.