2p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már egy felmérés is bizonyítja, hogy az emberek egyre gyanakvóbban tekintenek a mesterséges intelligenciára (MI), megkérdőjelezik „szellemi képességeit” és nem szeretik rábízni személyes adataikat.

Miközben a technológiai óriások számolatlanul öntik a pénzt mesterséges intelligencia modelljeik fejlesztésébe és agyonajnározzák az MI terén elért eredményeiket, egy friss kutatásból kiderült, hogy a „MI” logó taszítja a vásárlókat, az ügyfeleket.

A Journal of Hospitality Marketing & Management júniusi felmérését idézve a CNN Business azt írta, hogy helyzet a gyártók és a kereskedők nézőpontjából a lehető legrosszabb. A vásárlók lemondhatnak egy termék megvásárlásáról a mesterséges intelligencia megjelenése miatt függetlenül attól, hogy egy porszívóról van-e szó, vagy egy tévéről, vagy egészségügyi szolgáltatásról. A felmérés egyszerű módszerrel készült.

Tessék választani!

A vásárlók elé ugyanazokat a termékeket tolták úgy, hogy azokon vagy az szerepelt reklámszlogenként, hogy high-tech, vagy az, hogy "AI-powered" vagy "run by AI", azaz mesterséges intelligenciával "felturbózott" termékekről van szó.

A mesterséges intelligencia-vezérelt porszívóra nincs igény
A mesterséges intelligencia-vezérelt porszívóra nincs igény
Fotó: Depositphotos

Az eredmény az lett, hogy a megkérdezettek minden mesterséges intelligenciára utaló jelzés esetén negatív reakciót adtak.

A vizsgálatban két részre: alacsony és magas kockázatra osztották az MI szerepét. Az előbbi például a háztartási gépekben lapuló mesterséges intelligenciát takarta. Az utóbbi az olyan alkalmazásokat, mint például az autók önvezetése, vagy az egészségügyi diagnózisok felállítása. A potenciális vásárlástól eltekintők száma arányos volt a kockázat növekedésével.

Személyiségi jogok?

Az emberek az MI két tulajdonságában nem bíznak meg. Az egyik a kognitív képességei, a másik az adatgyűjtése. Az előbbit például a Google-keresésekben elkövetett hibáival igazolták. Általában arról van szó, hogy a felhasználók nem tudják, mi „jár az MI fejében”, mielőtt válaszol a kérdéseikre, honnan szedi az információkat, mit vesz figyelembe és mit hagy figyelmen kívül.

Az adatgyűjtéssel kapcsolatban természetesen az volt a felmérésben megkérdezett emberek kifogása, hogy nem átlátható személyiségi jogaik betartása. Így aztán nem meglepő, mit ajánlanak a vizsgálat készítői. A cégek jól teszik, ha nem promotálják termékeiket azzal, hogy bármilyen szintek közül van a mesterséges intelligenciához.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Milyen előnyei vannak a toló bukó erkélyajtónak?
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 18:30
Ez egy rendkívül népszerű nyílászáró típus, amit az erkélyekhez, teraszokhoz és télikertekhez rendszeresen használnak. A kialakítása tulajdonképpen egy fix elemből és egy tolható szárnyból áll. Zárt állapotban a fix üvegfal síkjában helyezkedik el, így a gyakorlatban nem foglal el felesleges helyet.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG