A Praktiker barkácsáruházlánc növekedni akar Magyarországon, a meglévő 19 áruháza megtartása mellett újabb működési lehetőségeket keres és alakít ki - mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Építési és Barkácspiacok Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: terveik szerint Magyarországon a meglévők megtartása mellett kisebb egységeket is működtetnének a helyi igényeknek megfelelő árukészlettel.
Az igazgató bejelentette, hogy év végéig 200-250 ezer eurós beruházással Budapest környékén, illetve Kelet-Magyarországon tesztelik új koncepciójukat, két, egy ezer, illetve egy kétezer négyzetméteres Praktiker üzletegységet hoznak létre, amelyek vonzáskörzetében 10-15 ezer ember él. Karl-Heinz Keth szerint idén a tavalyi 30 milliárd forintos forgalmat szeretnék megismételni, az első félév adatai alapján ezt időarányosan teljesítették.
Tavaly egyébként a Praktiker adózás után 3 és fél milliárd forintos mínuszt ért el.
A magyar Praktiker lánc töretlen sikere azért is érdekes, mert alig egy hónapja jelentették be, hogy a német anyacég átszervezi tevékenységét és több áruházat bezár. Elemzők szerint elsősorban azért jutott válságba a német Praktiker, mert nem vált be az alacsony árakra és rendkívüli akciókra épülő stratégia. Korábbi sajtóbeszámolók szerint az irányváltás része, hogy az üzletek eladóterét szellősebben, áttekinthetőbben rendezik be és kevesebb árut halmoznak fel benne. A cél a "barkácsáruházak Ikeája" modell kialakítása.