1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat szerdán Stuttgartban bemutatott tanulmánya szerint a Volkswagen konszern értékesítési árbevételben megelőzte a japán Toyotát, és ezzel a világ legnagyobb forgalmat bonyolító autógyártójává lépett elő.

A Toyota 158,9 milliárd eurós 2011-es forgalmával szemben a Volkswagen konszern (az összes hozzá tartozó márkával) 159,3 milliárd euró forgalmat bonyolított.

A Volkswagen értékesítési árbevételben messze megelőzte az amerikai General Motors (GM) autógyárat is, amely 108,0 milliárd euró bevételre tett szert tavaly. A Daimler 106,5 milliárd eurós értékesítési árbevétellel szorosan a GM nyomában jár.

A wolfsburgi VW-gyár. Fotó: wikipedia



A GM azonban változatlanul az értékesítési lista élén áll mintegy 9 millió autó eladásával 2011-ben. A Volkswagen tavaly 8,3 millió, a Toyota pedig 8 millió autót adott el.

Az Ernst & Young elemzése szerint a Volkswagen az üzleti eredmény tekintetében is listavezető: 11,3 milliárd eurós kamat- és adófizetés előtti eredményével messze maga mögé utasította a Daimlert 8,8 milliárd eurós, és a BMW-t 8,0 milliárd eurós eredményével. Az üzleti eredmény ráta tekintetében azonban csak az ötödik helyen áll a világranglistán, sorrendben a BMW, a Hyundai, a Daimler és a Kia után.

Kevesebb kínai vett autót év elején
Kínában az autóeladások 3,4 százalékkal visszaestek az idén az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest - közölte a kínai autógyártók szövetsége (CAAM) szerdán.
Január és március között 4,79 millió darab új autó talált gazdára, s a szakemberek szerint márciusban már némi lendületet vett a piac. Ekkor 1,84 millió gépkocsit adtak el, ami februárhoz képest 17,33 százalékos emelkedés, de alig több mint 1 százalékos bővülést éves bázison.

A statisztikából kiderül, hogy a haszongépjárművek területén sokkal jelentősebb a csökkenés a gyártott mennyiséget és az értékesítést illetően is, 2011 első negyedévi adataihoz képest meghaladja a 10 százalékot.
A nemzeti fejlesztési és reformbizottság árfigyelő központjának jelentése szerint az elmúlt hónapban némileg csökkentek a hazai gyártású gépkocsik árai, míg az import autóké nőttek.

A hazai gyártású személyautók esetében a tendencia három hónapja tart, márciusban 1,7 százalékos volt az áresés a tavalyi év márciusi adataihoz képest. Az import szedánok ára 2 százalékot meghaladó mértékben emelkedett az előző hónaphoz képest.

A világ legnagyobb autópiacán 2009-ben - a központi ösztönzők hatására - 46 százalékos volt az eladások bővülése, 2010-ben pedig 32 százalékos. 2011-ben azonban az intézkedések visszavonása következtében 2,5 százalékra mérséklődött az értékesítés növekedése, 18,5 millió darab kelt el. 2012 első két hónapjában - 6 százalékos visszaeséssel - az elmúlt 7 év legrosszabb eredményét könyvelte el az iparág.



A VW márka az idei első negyedévben, január-márciusban 1,36 millió autót értékesített világszerte, 10,5 százalékkal többet, mint az előző évben - közölte szerdán Christian Klingler értékesítési igazgató.

Januárban még viszonylag csekély lendülettel indultak a VW eladásai, márciusban azonban először sikerült elérnie havi félmilliónál magasabb eladási számot: 537 ezer, a 2011 márciusinál 14,6 százalékkal több VW márkájú autó kelt el.

Nyugat-Európában azonban - a német belföldi piaci kivételével - az euróövezeti adósságszolgálati válság fogyasztási hajlandóság- és keresletcsökkentő hatása miatt 3,7 százalékkal 233 ezerre apadtak a VW eladásai az első negyedévben. Kelet- és Közép-Európában ezzel szemben erőteljes, 61,8 százalékos növekedés után 60 ezer autót sikerült eladnia. A német piacon 149 ezer VW autó kelt el, 5,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Összességében az európai eladások 5,1 százalékkal 442 ezerre emelkedtek az első negyedévben.

A VW immáron legnagyobb piacán, Kínában 12,5 százalékkal 483 ezerre emelkedtek az eladások. Ázsiában összességében 13,7 százalékos volt a növekedés. Észak-Amerikában 27,6 százalékkal, ezen belül az Egyesült Államokban 40,8 százalékkal nőttek az első negyedévben az eladások. Oroszországban pedig megduplázta eladásait a VW.

Az élénk kínai keresletnek köszönhetően az Audi márka is történetének legjobb negyedévét tudhatja maga mögött. Az ingolstadtiak 10,8 százalékkal 346 ezer autóra növelték azt eladást az első negyedévben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG