A Toyota 158,9 milliárd eurós 2011-es forgalmával szemben a Volkswagen konszern (az összes hozzá tartozó márkával) 159,3 milliárd euró forgalmat bonyolított.
A Volkswagen értékesítési árbevételben messze megelőzte az amerikai General Motors (GM) autógyárat is, amely 108,0 milliárd euró bevételre tett szert tavaly. A Daimler 106,5 milliárd eurós értékesítési árbevétellel szorosan a GM nyomában jár.
A wolfsburgi VW-gyár. Fotó: wikipedia |
A GM azonban változatlanul az értékesítési lista élén áll mintegy 9 millió autó eladásával 2011-ben. A Volkswagen tavaly 8,3 millió, a Toyota pedig 8 millió autót adott el.
Az Ernst & Young elemzése szerint a Volkswagen az üzleti eredmény tekintetében is listavezető: 11,3 milliárd eurós kamat- és adófizetés előtti eredményével messze maga mögé utasította a Daimlert 8,8 milliárd eurós, és a BMW-t 8,0 milliárd eurós eredményével. Az üzleti eredmény ráta tekintetében azonban csak az ötödik helyen áll a világranglistán, sorrendben a BMW, a Hyundai, a Daimler és a Kia után.
Kínában az autóeladások 3,4 százalékkal visszaestek az idén az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest - közölte a kínai autógyártók szövetsége (CAAM) szerdán. Január és március között 4,79 millió darab új autó talált gazdára, s a szakemberek szerint márciusban már némi lendületet vett a piac. Ekkor 1,84 millió gépkocsit adtak el, ami februárhoz képest 17,33 százalékos emelkedés, de alig több mint 1 százalékos bővülést éves bázison. A statisztikából kiderül, hogy a haszongépjárművek területén sokkal jelentősebb a csökkenés a gyártott mennyiséget és az értékesítést illetően is, 2011 első negyedévi adataihoz képest meghaladja a 10 százalékot. A nemzeti fejlesztési és reformbizottság árfigyelő központjának jelentése szerint az elmúlt hónapban némileg csökkentek a hazai gyártású gépkocsik árai, míg az import autóké nőttek. A hazai gyártású személyautók esetében a tendencia három hónapja tart, márciusban 1,7 százalékos volt az áresés a tavalyi év márciusi adataihoz képest. Az import szedánok ára 2 százalékot meghaladó mértékben emelkedett az előző hónaphoz képest. A világ legnagyobb autópiacán 2009-ben - a központi ösztönzők hatására - 46 százalékos volt az eladások bővülése, 2010-ben pedig 32 százalékos. 2011-ben azonban az intézkedések visszavonása következtében 2,5 százalékra mérséklődött az értékesítés növekedése, 18,5 millió darab kelt el. 2012 első két hónapjában - 6 százalékos visszaeséssel - az elmúlt 7 év legrosszabb eredményét könyvelte el az iparág. |
A VW márka az idei első negyedévben, január-márciusban 1,36 millió autót értékesített világszerte, 10,5 százalékkal többet, mint az előző évben - közölte szerdán Christian Klingler értékesítési igazgató.
Januárban még viszonylag csekély lendülettel indultak a VW eladásai, márciusban azonban először sikerült elérnie havi félmilliónál magasabb eladási számot: 537 ezer, a 2011 márciusinál 14,6 százalékkal több VW márkájú autó kelt el.
Nyugat-Európában azonban - a német belföldi piaci kivételével - az euróövezeti adósságszolgálati válság fogyasztási hajlandóság- és keresletcsökkentő hatása miatt 3,7 százalékkal 233 ezerre apadtak a VW eladásai az első negyedévben. Kelet- és Közép-Európában ezzel szemben erőteljes, 61,8 százalékos növekedés után 60 ezer autót sikerült eladnia. A német piacon 149 ezer VW autó kelt el, 5,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Összességében az európai eladások 5,1 százalékkal 442 ezerre emelkedtek az első negyedévben.
A VW immáron legnagyobb piacán, Kínában 12,5 százalékkal 483 ezerre emelkedtek az eladások. Ázsiában összességében 13,7 százalékos volt a növekedés. Észak-Amerikában 27,6 százalékkal, ezen belül az Egyesült Államokban 40,8 százalékkal nőttek az első negyedévben az eladások. Oroszországban pedig megduplázta eladásait a VW.
Az élénk kínai keresletnek köszönhetően az Audi márka is történetének legjobb negyedévét tudhatja maga mögött. Az ingolstadtiak 10,8 százalékkal 346 ezer autóra növelték azt eladást az első negyedévben.