1p
Az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat szerdán Stuttgartban bemutatott tanulmánya szerint a Volkswagen konszern értékesítési árbevételben megelőzte a japán Toyotát, és ezzel a világ legnagyobb forgalmat bonyolító autógyártójává lépett elő.

A Toyota 158,9 milliárd eurós 2011-es forgalmával szemben a Volkswagen konszern (az összes hozzá tartozó márkával) 159,3 milliárd euró forgalmat bonyolított.

A Volkswagen értékesítési árbevételben messze megelőzte az amerikai General Motors (GM) autógyárat is, amely 108,0 milliárd euró bevételre tett szert tavaly. A Daimler 106,5 milliárd eurós értékesítési árbevétellel szorosan a GM nyomában jár.

A wolfsburgi VW-gyár. Fotó: wikipedia



A GM azonban változatlanul az értékesítési lista élén áll mintegy 9 millió autó eladásával 2011-ben. A Volkswagen tavaly 8,3 millió, a Toyota pedig 8 millió autót adott el.

Az Ernst & Young elemzése szerint a Volkswagen az üzleti eredmény tekintetében is listavezető: 11,3 milliárd eurós kamat- és adófizetés előtti eredményével messze maga mögé utasította a Daimlert 8,8 milliárd eurós, és a BMW-t 8,0 milliárd eurós eredményével. Az üzleti eredmény ráta tekintetében azonban csak az ötödik helyen áll a világranglistán, sorrendben a BMW, a Hyundai, a Daimler és a Kia után.

Kevesebb kínai vett autót év elején
Kínában az autóeladások 3,4 százalékkal visszaestek az idén az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest - közölte a kínai autógyártók szövetsége (CAAM) szerdán.
Január és március között 4,79 millió darab új autó talált gazdára, s a szakemberek szerint márciusban már némi lendületet vett a piac. Ekkor 1,84 millió gépkocsit adtak el, ami februárhoz képest 17,33 százalékos emelkedés, de alig több mint 1 százalékos bővülést éves bázison.

A statisztikából kiderül, hogy a haszongépjárművek területén sokkal jelentősebb a csökkenés a gyártott mennyiséget és az értékesítést illetően is, 2011 első negyedévi adataihoz képest meghaladja a 10 százalékot.
A nemzeti fejlesztési és reformbizottság árfigyelő központjának jelentése szerint az elmúlt hónapban némileg csökkentek a hazai gyártású gépkocsik árai, míg az import autóké nőttek.

A hazai gyártású személyautók esetében a tendencia három hónapja tart, márciusban 1,7 százalékos volt az áresés a tavalyi év márciusi adataihoz képest. Az import szedánok ára 2 százalékot meghaladó mértékben emelkedett az előző hónaphoz képest.

A világ legnagyobb autópiacán 2009-ben - a központi ösztönzők hatására - 46 százalékos volt az eladások bővülése, 2010-ben pedig 32 százalékos. 2011-ben azonban az intézkedések visszavonása következtében 2,5 százalékra mérséklődött az értékesítés növekedése, 18,5 millió darab kelt el. 2012 első két hónapjában - 6 százalékos visszaeséssel - az elmúlt 7 év legrosszabb eredményét könyvelte el az iparág.



A VW márka az idei első negyedévben, január-márciusban 1,36 millió autót értékesített világszerte, 10,5 százalékkal többet, mint az előző évben - közölte szerdán Christian Klingler értékesítési igazgató.

Januárban még viszonylag csekély lendülettel indultak a VW eladásai, márciusban azonban először sikerült elérnie havi félmilliónál magasabb eladási számot: 537 ezer, a 2011 márciusinál 14,6 százalékkal több VW márkájú autó kelt el.

Nyugat-Európában azonban - a német belföldi piaci kivételével - az euróövezeti adósságszolgálati válság fogyasztási hajlandóság- és keresletcsökkentő hatása miatt 3,7 százalékkal 233 ezerre apadtak a VW eladásai az első negyedévben. Kelet- és Közép-Európában ezzel szemben erőteljes, 61,8 százalékos növekedés után 60 ezer autót sikerült eladnia. A német piacon 149 ezer VW autó kelt el, 5,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Összességében az európai eladások 5,1 százalékkal 442 ezerre emelkedtek az első negyedévben.

A VW immáron legnagyobb piacán, Kínában 12,5 százalékkal 483 ezerre emelkedtek az eladások. Ázsiában összességében 13,7 százalékos volt a növekedés. Észak-Amerikában 27,6 százalékkal, ezen belül az Egyesült Államokban 40,8 százalékkal nőttek az első negyedévben az eladások. Oroszországban pedig megduplázta eladásait a VW.

Az élénk kínai keresletnek köszönhetően az Audi márka is történetének legjobb negyedévét tudhatja maga mögött. Az ingolstadtiak 10,8 százalékkal 346 ezer autóra növelték azt eladást az első negyedévben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG