A Toyota 158,9 milliárd eurós 2011-es forgalmával szemben a Volkswagen konszern (az összes hozzá tartozó márkával) 159,3 milliárd euró forgalmat bonyolított.
A Volkswagen értékesítési árbevételben messze megelőzte az amerikai General Motors (GM) autógyárat is, amely 108,0 milliárd euró bevételre tett szert tavaly. A Daimler 106,5 milliárd eurós értékesítési árbevétellel szorosan a GM nyomában jár.
|
| A wolfsburgi VW-gyár. Fotó: wikipedia |
A GM azonban változatlanul az értékesítési lista élén áll mintegy 9 millió autó eladásával 2011-ben. A Volkswagen tavaly 8,3 millió, a Toyota pedig 8 millió autót adott el.
Az Ernst & Young elemzése szerint a Volkswagen az üzleti eredmény tekintetében is listavezető: 11,3 milliárd eurós kamat- és adófizetés előtti eredményével messze maga mögé utasította a Daimlert 8,8 milliárd eurós, és a BMW-t 8,0 milliárd eurós eredményével. Az üzleti eredmény ráta tekintetében azonban csak az ötödik helyen áll a világranglistán, sorrendben a BMW, a Hyundai, a Daimler és a Kia után.
| Kínában az autóeladások 3,4 százalékkal visszaestek az idén az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest - közölte a kínai autógyártók szövetsége (CAAM) szerdán. Január és március között 4,79 millió darab új autó talált gazdára, s a szakemberek szerint márciusban már némi lendületet vett a piac. Ekkor 1,84 millió gépkocsit adtak el, ami februárhoz képest 17,33 százalékos emelkedés, de alig több mint 1 százalékos bővülést éves bázison. A statisztikából kiderül, hogy a haszongépjárművek területén sokkal jelentősebb a csökkenés a gyártott mennyiséget és az értékesítést illetően is, 2011 első negyedévi adataihoz képest meghaladja a 10 százalékot. A nemzeti fejlesztési és reformbizottság árfigyelő központjának jelentése szerint az elmúlt hónapban némileg csökkentek a hazai gyártású gépkocsik árai, míg az import autóké nőttek. A hazai gyártású személyautók esetében a tendencia három hónapja tart, márciusban 1,7 százalékos volt az áresés a tavalyi év márciusi adataihoz képest. Az import szedánok ára 2 százalékot meghaladó mértékben emelkedett az előző hónaphoz képest. A világ legnagyobb autópiacán 2009-ben - a központi ösztönzők hatására - 46 százalékos volt az eladások bővülése, 2010-ben pedig 32 százalékos. 2011-ben azonban az intézkedések visszavonása következtében 2,5 százalékra mérséklődött az értékesítés növekedése, 18,5 millió darab kelt el. 2012 első két hónapjában - 6 százalékos visszaeséssel - az elmúlt 7 év legrosszabb eredményét könyvelte el az iparág. |
A VW márka az idei első negyedévben, január-márciusban 1,36 millió autót értékesített világszerte, 10,5 százalékkal többet, mint az előző évben - közölte szerdán Christian Klingler értékesítési igazgató.
Januárban még viszonylag csekély lendülettel indultak a VW eladásai, márciusban azonban először sikerült elérnie havi félmilliónál magasabb eladási számot: 537 ezer, a 2011 márciusinál 14,6 százalékkal több VW márkájú autó kelt el.
Nyugat-Európában azonban - a német belföldi piaci kivételével - az euróövezeti adósságszolgálati válság fogyasztási hajlandóság- és keresletcsökkentő hatása miatt 3,7 százalékkal 233 ezerre apadtak a VW eladásai az első negyedévben. Kelet- és Közép-Európában ezzel szemben erőteljes, 61,8 százalékos növekedés után 60 ezer autót sikerült eladnia. A német piacon 149 ezer VW autó kelt el, 5,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Összességében az európai eladások 5,1 százalékkal 442 ezerre emelkedtek az első negyedévben.
A VW immáron legnagyobb piacán, Kínában 12,5 százalékkal 483 ezerre emelkedtek az eladások. Ázsiában összességében 13,7 százalékos volt a növekedés. Észak-Amerikában 27,6 százalékkal, ezen belül az Egyesült Államokban 40,8 százalékkal nőttek az első negyedévben az eladások. Oroszországban pedig megduplázta eladásait a VW.
Az élénk kínai keresletnek köszönhetően az Audi márka is történetének legjobb negyedévét tudhatja maga mögött. Az ingolstadtiak 10,8 százalékkal 346 ezer autóra növelték azt eladást az első negyedévben.
Monetenegró és Albánia is.


