MTI Fotó: Illyés Tibor |
A Rheinischen Post cikke szerint a dízel eddig adóelőnyt élvezett a benzinnel szemben, ezt kívánja most eltörölni a német környezetvédelmi hivatal (Umweltbundesamt). A szervezet igazgatója, Maria Krautzberger elmondása szerint ugyanis a dízellel autózók jelenleg literenként 18,4 centtel fizetnek kevesebbet, mint a benzinesek, ez évente 7,8 milliárd euró bevételkiesést jelent a költségvetésnek, ebből 3,5 milliárd csak a dízeles személygépkocsik után. Így az állam gyakorlatilag 1,5 milliárd euróval támogatja évente a dízelautók használatát, miközben az elektromos autók terjesztésére csak 1 milliárdot szánnak, azt is csak 2020-ig.
Az Umweltbundesamt elnöke hangsúlyozta, hogy a hivatal következetesen törekszik mindenféle "környezetkárosító támogatás" leépítésére, beleértve a dízelüzemanyag adóelőnyét is. Az ilyen támogatásoknak köszönhetően szennyezhetik a dízelautók is a városok levegőjét. Ezzel az autóipar válaszút elé érkezett, mivel számos nagyváros a levegő magas nitrogén-oxid-szennyezése miatt a dízelautók kitiltását vette fontolóra. Emiatt már meg is indult a dízelautók részarányának csökkenése az új autók eladásában, erről korábban itt írtunk bővebben a Privátbankár.hu-n. >>>