4p

Ez a cikk Privátbankár.hu / Mfor.hu archív prémium tartalma, amelyet a publikálástól számított egy hónap után ingyenesen elolvashat.
Amennyiben első kézből szeretne ehhez hasonló egyedi, máshol nem olvasható, minőségi tartalomhoz hozzáférni, akár hirdetések nélkül, válasszon előfizetői csomagjaink közül!

A németországi Aldi és Lidl diszkontokban a vásárlóknak a napokban új húskészítményeket kínálnak, ami lehetővé teszi számukra, hogy egészségesebben étkezhessenek és jobban óvják a környezetet. Ezzel azonban nem kell teljesen nélkülözniük a húst sem. Mit is tartalmaznak ezek?

A legtöbb német túl sok húst eszik, sokan azonban nehezen tudnák teljesen nélkülözni. Az országban népszerű Aldi és Lidl diszkontok januártól bővítették termékpalettájukat, és hibrid húsokat kínálnak – írják német portálok. Az új alternatíva lehetővé teszi, hogy kevesebb húst együnk, de mégse kelljen teljesen leszokni róla.

A 60 százalék még mindig hús

De mi is ez tulajdonképpen? A hibrid termékek növényi összetevőket, például zöldségeket, magvakat, gombát vagy növényi fehérjéket kombinálnak hússal. A hibrid élelmiszerek maximum 40 százalékos zöldségtartalmúak lehetnek. Ilyen módon az állati alapanyagok felhasználását, arányát jelentősen csökkenteni lehet.

De valóban egészséges-e a hibrid hús? – vetik fel. A lapok szerint ez a táplálék számos egészségügyi előnnyel jár, így kevesebb zsírt és koleszterint tartalmaz. A hagyományos húsokhoz hasonlóan a hibrid hús is gazdag fehérjében, de emellett sok növényi rostot is tartalmaz. (Ami emésztőrendszeri betegségek megelőzésében segít.)

Hibrid hús az Aldiban és a Lidlben

A vásárlók például sárgarépát találhatnak az egyik kolbász összetevőinek listáján. Egy hibrid szaláminál pedig az Aldi “növényi alapú alternatív összetevőket és tejsavófehérjét” nevez meg.

Január 10-től hibrid hamburger-pogácsákat kínálnak egy trópusi gyümölccsel (jákafa, avagy jackfruit) kombinálva a Lidl polcain. Sárgarépás bécsi kolbászt és szójás csirkekolbászt is árusítanak. Január 14-től az Aldi Süd is követi a példájukat. A diszkont ezután marha- és baromfihúsból készült szalámit kínál vásárlóinak, amelyben zöldségfélék is vannak.

Grillhúsok. Melyikben mi van? (Pixabay.com, a kép illusztráció)
Grillhúsok. Melyikben mi van? (Pixabay.com, a kép illusztráció)

Az egész a svájci Migros szupermarketlánccal kezdődött, amelynek “The Mix” nevű termékcsaládjában 51 százalékban marhahúst, a maradék 49-ben borsófehérjét, gombát és fűszereket alkalmaznak – írta a Stern.

Mennyibe kerül a hibrid hús?

A hibrid termékek árai a Lidlben hasonlóak a teljesen húsból készült húskészítmények áraihoz – állítja a Stuttgarter Nachrichten. A hibrid darált húst három euróért (mintegy 1060 forint), a sárgarépás kolbászt 2,69 euróért, a burgerpogácsákat pedig 2,50 euróért lehet megvenni.

Szomorú malac (Pixabay.com, a kép illusztráció)
Szomorú malac (Pixabay.com, a kép illusztráció)

Megállapítják, hogy a hibridhús nem drágább, sem pedig különösebben olcsóbb, mint a tisztán húsalapú termékek. Így jó alternatívának látszik az egészség és a környezet szempontjából.

Segít a környezettudatosságban

Ezen kívül a húsipar világszerte szenvedést okoz az állatoknak és szennyezi a környezetet – hangsúlyozzák. Az emberek gondolkodása is lassan változik, és az iparág is folyamatosan bővíti a helyettesítő termékek piacát.

A hibrid hús ugyan nem teljes alternatívája a húsmentes diétának, de azok számára, akik nem tudják vagy akarják a húst teljesen nélkülözni, kezdetnek tűnik.

Két másik, nálunk kevésbé ismert német áruházláncnál is van már hibrid hús. A Netto és a Rewe 2021 vége óta kínál hibrid termékeket.

Egyelőre töredéke a húspiacnak

Feleannyi hús nagyjából fele annyi széndioxid-kibocsátást, feleannyi édesvíz-felhasználást jelent – állítja a Stern.

A németek fejenként összesen 84 kilogramm húst fogyasztanak évente. Ez a szám évről évre csökken ugyan, de a szakértők egyetértenek abban, hogy még mindig túl magas.

A húspótló termékek és a tudatosabb táplálkozás irányába mutató tendencia egyébként folyamatosan erősödik. A becslések szerint Németországban 2022-ben csaknem 480 millió euró bevételt érnek majd el vegetáriánus és vegán húspótló termékek eladásából.

Ez azonban egy főre lebontva még nagyon kevés, csak évi 5,70 euró, Ausztriában pedig még kevesebb, 3,80. Svájcban valamivel jobb a helyzet, itt már egy lakosra 18 euró húsmentes húsra fordított kiadás jut évente.

Források:

Stuttgarter Nachrichten

Stern

Stern 2

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG