3p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Olcsóbbá válhatnak alapvető élelmiszerek az Aldi boltjaiban: egy üzletben már munkába állt egy újratöltő állomást, amelyből kimérve, és a csomagolt verzióhoz képest olcsóbban lehet vásárolni. Az állomás ráadásul a környezetnek is jót tesz: heti egy újratöltéssel ugyanis 1,4 milliárd egyszer használatos műanyagtól lehetne elköszönni.

Változás jöhet az Aldi üzleteiben, a UK Refill Coalition szervezet egy új kísérleti projektet indított a vállalattal: a Nagy-Britanniában található Solihullben találkozhatnak a vásárlók az újratöltő állomással az élelmiszerüzletben. A szervezetet az Aldi UK, az Ocado házhoz szállítással foglalkozó élelmiszercég és a CHEP ellátási lánc megoldásokkal foglalkozó vállalat hívta életre.

Letörné az árakat a boltlánc. Fotó: Depositphotos
Letörné az árakat a boltlánc. Fotó: Depositphotos

A Grocery Gazette kiskereskedelmi szakportál cikke szerint az újratöltő állomást arra fejlesztették ki, hogy alapvető élelmiszerek, így gabonafélék és tésztafélék, valamint háztartási termékek, így tisztítószerek és testápolási termékek utántöltését tegye lehetővé. Az utántöltött termékeket ráadásul a csomagolt verzióknál olcsóbban értékesítik a kiskereskedők.

Sokat lehetne spórolni

Az újratölthető állomásokat tesztelő és kifejlesztő szervezet szerint évente több mint 1,4 milliárd darab egyszer használatos csomagolást lehetne kivenni a rendszerből csak az Egyesült Királyságban, ha minden háztartás hetente csak egy dolgot újratöltve vásárolna. Az egyszer használatos műanyag-csomagolások hatalmas gondokat okoznak: a Greenpeace adatai szerint csak az Egyesült Királyság élelmiszerpiacán évente legalább 56,5 milliárd darab egyszer használatos műanyag-csomagolást értékesítenek. Egy kutatás szerint a brit felnőttek többsége, 71 százaléka nyitott arra, hogy kipróbálja az utántöltő állomásokat, és ez az arány a nők és a 18-34 évesek körében még magasabb, 76 százalékos.

Míg sok kiskereskedő már kipróbálta vagy teljesen bevezette az utántöltő állomásokat üzleteiben, a koalíció egy végponttól végpontig tartó megoldást szeretne létrehozni a méretnövelés érdekében, és azt mondta, hogy ehhez elengedhetetlen az iparági szintű együttműködés. 

Luke Emery, az Aldi csomagolásokért felelős igazgatója szerint a boltlánc folytatja az egyszer használatos műanyagok és a csomagolások csökkentését, ennek pedig fontos lépése, hogy elérhetőbbé tegyék a csomagolatlan, így például az újratölthető árukat a vásárlók számára. Ha sikeres lesz a projekt az Aldi más üzleteiben és online is bevezetné az újratöltő állomásokat.

Tasakban jöhet az olívaolaj

Nem az Aldi az egyetlen olyan kiskereskedő, amely csatlakozott a UK Refill Coalition munkájához, az Ocado, online élelmiszer-áruház és a Waitrose már megtette ezt.

Ráadásul májusban a Waitrose lett az első brit szupermarket, amely olívaolajat is utántöltő tasakban árulja. A vásárlók üvegpalackokban vásárolhatják meg az olajat, és utána tasakokkal tölthetik fel. Ezeknek a tasakoknak a szén-dioxid-kibocsátása tizenötször kisebb mint az üvegpalackoké. Az üres tasakokat pedig a Waitrose üzleteiben adhatják le.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kihívót kap a Meki: új gyorsétteremlánc robban be a régiós piacra
Buksza blog | 2025. február 4. 12:40
Egy németországi székhelyű vendéglátóipari cég vette magának a bátorságot, hogy versenybe szálljon a nagy egyesült államokbeli gyorséttermekkel. A cég nem a hamburger sült krumpli csatába száll be.
Vásárló Újabb boltlánc cserélné le a termékeket a polcokon
Buksza blog | 2025. február 4. 11:22
Újabb áruházlánc csatlakozott azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek letették a főesküt, hogy belátható időn belül lényegesen növelik kínálatukban a növényi alapú fehérjeforrásokat.
Vásárló Óránként 8-12 ezer forint árupakolásért, boltos munkáért? Elég jól hangzik
Buksza blog | 2025. február 4. 08:22
Az egyesült államokbeli Costco Wholesale kiskereskedelmi vállalat vezetősége mintha berezelt volna attól, hogy a cég sok ezer munkavállalója sztrájkba lép. Ezt megelőzendő béremelést jelentettek be.
Vásárló Nekimegy a drágulásnak a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 10:03
A Lidl lejjebb viszi a tojások árát. A lépés nem meglepő. 
Vásárló A karikagyűrű valóban megéri az árát?
Márkázott tartalom | 2025. január 27. 09:03
Sokan szívesen költenek ékszerekre, főleg akkor, ha olyan jelentőségteljes darabról van szó, mint egy karikagyűrű. Ez nemcsak egy kiegészítő, hanem az összetartozás szimbóluma is, amely egy életen át elkísér.
Vásárló Megjelent a kenyérdrágulás a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. január 27. 05:46
Tovább drágultak a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésében szereplő termékek az Aldi, Lidl és Penny alkotta triónál. Decemberhez képest a hosszú ideig stabil árat mutató félbarna kenyér is többe kerül. 
Vásárló Gyászba borultak az emberek, nem akarnak pezsgőmámorban ünnepelni
Buksza blog | 2025. január 25. 09:41
Az emberek elbizonytalanodtak, ezért nincs kedvük ünnepelni. Ezt a következtetést vonták le a francia pezsgőgyártók abból, hogy forgalmuk már a második egymást követően évben csökkent.
Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG