A válaszadó éttermek 28,2 százaléka Budapesten, 53,9 százaléka vidéki városokban, 17,9 százaléka pedig egyéb településen várta a vendégeket. Idén - akárcsak 2011-ben - az éttermek csaknem negyede első ízben csatlakozott a kezdeményezéshez, a "tapasztalattal rendelkező" éttermek fele pedig arról számolt be, hogy a korábbi akciók hatására bővült a vendégkörük. A vendégek 85,8 százaléka az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról, Budapesten közel száz százalékos volt a kezdeményezés ismertsége.
Jól alakultak a bevételek
Az éttermek átlagosan 153 főt láttak vendégül Torkos Csütörtök napján, de ebben igen nagy eltérések mutatkoztak. A részt vevő éttermek számát figyelembe véve február 23-án összesen körülbelül 160 ezren torkoskodtak, a vendégek több mint 80 százaléka előzetesen asztalt is foglalt - közölte a Magyar Turizmus Zrt..
Minden száz étteremből 70 jóval kedvezőbb, további 25 pedig kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy az egy átlagos februári napon várható lett volna. Az éttermek 40,2 százaléka számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 47 százalék számára kedvezőbben alakultak az adott napon. Telt ház miatt az éttermek 55,6 százalékának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.
Kedvezmény a szálláshelyek árából
A fogyasztói visszajelzések, amelyekről az éttermek negyede szolgáltatott információkat, döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtök-akciót, és - bár az egy adott naphoz kötődik - szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek.
Idén a kereskedelmi szálláshelyek is bekapcsolódhattak az akcióba Torkos Csomagok kialakításával: a Torkos Csütörtökön kapott éttermi számla vagy az éttermekbe eljuttatott szórólapok felmutatásával a vendégek a csatlakozott szálláshelyeken minimum húsz százalékos kedvezményt kapnak vagy ajándék szolgáltatásokban részesülnek, jellemzően április végéig.