1p
Mintegy 160 ezer vendég használta ki az idei Torkos Csütörtök-akciót ezernél is több hazai étteremben a Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint. Az éttermek 55,6 százalékának kellett visszautasítania vendégeket telt ház miatt azon a napon.

A válaszadó éttermek 28,2 százaléka Budapesten, 53,9 százaléka vidéki városokban, 17,9 százaléka pedig egyéb településen várta a vendégeket. Idén - akárcsak 2011-ben - az éttermek csaknem negyede első ízben csatlakozott a kezdeményezéshez, a "tapasztalattal rendelkező" éttermek fele pedig arról számolt be, hogy a korábbi akciók hatására bővült a vendégkörük. A vendégek 85,8 százaléka az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról, Budapesten közel száz százalékos volt a kezdeményezés ismertsége.

Jól alakultak a bevételek

Az éttermek átlagosan 153 főt láttak vendégül Torkos Csütörtök napján, de ebben igen nagy eltérések mutatkoztak. A részt vevő éttermek számát figyelembe véve február 23-án összesen körülbelül 160 ezren torkoskodtak, a vendégek több mint 80 százaléka előzetesen asztalt is foglalt - közölte a Magyar Turizmus Zrt..

Minden száz étteremből 70 jóval kedvezőbb, további 25 pedig kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy az egy átlagos februári napon várható lett volna. Az éttermek 40,2 százaléka számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 47 százalék számára kedvezőbben alakultak az adott napon. Telt ház miatt az éttermek 55,6 százalékának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.

Kedvezmény a szálláshelyek árából

A fogyasztói visszajelzések, amelyekről az éttermek negyede szolgáltatott információkat, döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtök-akciót, és - bár az egy adott naphoz kötődik - szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek.

Idén a kereskedelmi szálláshelyek is bekapcsolódhattak az akcióba Torkos Csomagok kialakításával: a Torkos Csütörtökön kapott éttermi számla vagy az éttermekbe eljuttatott szórólapok felmutatásával a vendégek a csatlakozott szálláshelyeken minimum húsz százalékos kedvezményt kapnak vagy ajándék szolgáltatásokban részesülnek, jellemzően április végéig.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló A spórolás minőségi eszközökkel is megoldható
Márkázott tartalom | 2025. január 6. 19:06
A vállalkozások számára sok esetben problémát jelentenek a munkavégzéshez szükséges gépekkel, berendezésekkel kapcsolatos kiadások. A legjobban úgy lehet gazdálkodni, ha jó minőségű, megbízható eszközöket szereznek be. Hiszen ezek hosszabb időn keresztül használhatóak problémamentesen, és a javítás költségei miatt sem kell aggódni.
Vásárló Az Apple kénytelen meghajolni, már a legújabb iPhone-t is olcsóbban adja a legdurvább versenyben
Buksza blog | 2025. január 6. 12:53
Az Apple kénytelen diszkonttal árulni az okostelefonjait Kínában, hogy lépést tartson a helyi gyártókkal. Köztük mindenekelőtt az egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező Huaweijel.
Vásárló Nagyot kaszált a Lidl a Tesco pályáján
Buksza blog | 2025. január 6. 10:01
Az Egyesült Királyság kiskereskedelmi piacán számos kőkemény játékos focizik. Köztük a Tesco, amelynek ez a hazai pályája. Ám a Lidlt ez sem akadályozta meg abban, hogy szép karácsonya legyen.
Vásárló Szerencsétlen gazdagok: beütött a rolexes probléma
Buksza blog | 2025. január 3. 10:39
Teszteli a luxuscikkek legendás érzéketlenségét az áremelkedésekkel szemben a Rolex azzal, hogy jelentősen emeli aranyóráinak árát. Az arany drágulásából fakadó költségnövekedést áthárítja vevőire.
Vásárló Hogyan állítsuk össze az újszülött gardróbját?
Márkázott tartalom | 2025. január 3. 10:14
Egy újszülött érkezése minden család számára különleges esemény, és természetes, hogy a leendő szülők szeretnének mindent tökéletesen előkészíteni. Az aprócska ruhák kiválasztása egyszerre szórakoztató és felelősségteljes feladat, hiszen nemcsak a cuki darabok csábítanak, hanem fontos szempontok is vezérlik a döntést. 
Vásárló Folytatódhat a csokirémálom
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 15:43
Az elmúlt évek arról szóltak, hogy a kakaóbab-termelő vidékeken kialakult kedvezőtlen időjárás miatt felment az ára a csokoládé nélkülözhetetlen összetevőjének. Most újabb rossz hírek jöttek. 
Vásárló A nyelvtudás jelentősége a pénzügyi szektorban
Márkázott tartalom | 2025. január 2. 10:04
A globalizáció és a nemzetközi piacok összekapcsolása révén a pénzügyi szektorban dolgozók számára elengedhetetlen a magas szintű nyelvtudás. Az idegen nyelvek ismerete nemcsak a hatékony kommunikációt segíti elő, hanem új üzleti lehetőségekhez és karrierhez is vezethet. 
Vásárló Mivel tehetjük tartósabbá a mobiltelefonunkat?
Márkázott tartalom | 2025. január 1. 18:33
Egy okostelefon nem két fillérbe kerül, éppen ezért jól meggondoljuk, milyet válasszunk. Általában alapos kutakodás, kérdezősködés előzi meg a vásárlást, és ha megvan a kiszemelt modell, akkor nagyon vigyázni akarunk rá, hogy évekig szolgáljon bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG