1p
Mintegy 160 ezer vendég használta ki az idei Torkos Csütörtök-akciót ezernél is több hazai étteremben a Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint. Az éttermek 55,6 százalékának kellett visszautasítania vendégeket telt ház miatt azon a napon.

A válaszadó éttermek 28,2 százaléka Budapesten, 53,9 százaléka vidéki városokban, 17,9 százaléka pedig egyéb településen várta a vendégeket. Idén - akárcsak 2011-ben - az éttermek csaknem negyede első ízben csatlakozott a kezdeményezéshez, a "tapasztalattal rendelkező" éttermek fele pedig arról számolt be, hogy a korábbi akciók hatására bővült a vendégkörük. A vendégek 85,8 százaléka az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról, Budapesten közel száz százalékos volt a kezdeményezés ismertsége.

Jól alakultak a bevételek

Az éttermek átlagosan 153 főt láttak vendégül Torkos Csütörtök napján, de ebben igen nagy eltérések mutatkoztak. A részt vevő éttermek számát figyelembe véve február 23-án összesen körülbelül 160 ezren torkoskodtak, a vendégek több mint 80 százaléka előzetesen asztalt is foglalt - közölte a Magyar Turizmus Zrt..

Minden száz étteremből 70 jóval kedvezőbb, további 25 pedig kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy az egy átlagos februári napon várható lett volna. Az éttermek 40,2 százaléka számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 47 százalék számára kedvezőbben alakultak az adott napon. Telt ház miatt az éttermek 55,6 százalékának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.

Kedvezmény a szálláshelyek árából

A fogyasztói visszajelzések, amelyekről az éttermek negyede szolgáltatott információkat, döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtök-akciót, és - bár az egy adott naphoz kötődik - szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek.

Idén a kereskedelmi szálláshelyek is bekapcsolódhattak az akcióba Torkos Csomagok kialakításával: a Torkos Csütörtökön kapott éttermi számla vagy az éttermekbe eljuttatott szórólapok felmutatásával a vendégek a csatlakozott szálláshelyeken minimum húsz százalékos kedvezményt kapnak vagy ajándék szolgáltatásokban részesülnek, jellemzően április végéig.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG