A portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi cégcsoport bejegyeztetett egy szlovákiai weboldalt Biedronka márkájának és néhány trademarkjának, miután azt tervezi, hogy 2024-ben betör a Magyarországgal határos ország piacára. A portálon elérhető információk szerint a portugál cég már elkezdte szlovákiai üzleti infrastruktúrájának kiépítését. Az első áruházat 2024 végén akarják megnyitni.
A Jerónimo Martins óvatos „vadász” a nemzetközi kiskereskedelem dzsungelében. Portugálián kívül egyelőre csak Lengyelországban vetette meg a lábát, ahol Biedronka néven működnek a boltjai. Emellett Kolumbiában rendelkezik érdekeltséggel. A vállalat korábbi tájékoztatása szerint a romániai piacot is kiszemelték, de ott egyelőre nem „támadnak”.
Ana Luisa Virginia, a vállalat pénzügyi igazgatója a szlovákiai tervekről csak annyit árult el, hogy a nulláról építik fel a Jerónimo Martins új vállalkozását. A hagyományos áruházak mellett gyógyszerbolthálózatot is terveznek.
A Biedronka márkanév alatt Lengyelországban 3500 áruház működik. Ez az ország legnagyobb lánca. A legutóbbi hipermarketet novemberben nyitották meg a Poznań melletti Skórzewo településen.
Ebben a boltban elektronikus árfeltüntető rendszer, LED-es világítás és szén-dioxidos hűtési technológia képviseli a modern, fenntartható technikát.
A Biedronka Szlovákiában újra szembe kerül régi ellenfelével, a Tescóval, amely a szlovák kiskereskedelmi ágazat egyik legnagyobb cége. A Tesco 2020-ban kivonult a lengyel piacról, azzal indokolva távozását, hogy az ott bevezetett vasárnapi boltzár hátráltatja a nyereséges működését. A lengyel lácnnak emellett meg kell küzdenie a többi szlovákiai üzlethálózattal, köztük a Lidl ottani boltjaival is.
Forrás: ESM Magazine