A Starbucks egyszerűsíti a menüjét annak reményében, hogy ezzel növelheti eladásait és megkönnyítheti a baristák dolgát, akiknek túl sok receptet kellett a fejükben tartani. Március elejétől kezdve 13 italt töröltek a kínálatból – közölte a kávézólánc szóvivője a Quartz hírportállal.
Szeptember végéig nagyjából 30 százalékkal zsugorodik az elérhető ételek és igazok palettája. Eközben azért bevezetnek néhány újdonságot is. Aki szereti például a Matcha Lemonade és az Espresso Frappuccino termékeket, az mostantól csalódni fog, amikor betér a kávézólánc valamelyik kávéházába.
Fotó: Depositphotos
Brian Niccol, a vállalat vezérigazgatója egyebek mellett azzal magyarázta a változásokat, hogy a Starbucksnak vissza kell térnie kávéházi gyökereihez. Ez egyebek mellett azt jelenti, hogy egy jó kávénak négy percen belül el kell készülnie. Az ügyfelek online rendelésben kérhetnek egyedi italokat, ugyanakkor február eleje óta a Starbucks alkalmazáson legfeljebb 12 termék jelenik meg. További változások a cég háza táján, hogy újra megjelennek a kerámiából készült kávéscsészék és a baristák kézzel írott jegyzeteket mellékelnek a kávékhoz. Ez okozott némi káoszt és az újítások nem arattak egyértelmű sikert, de sebaj, ha ez az ára, hogy a kávézólánc versenyben maradjon egyre szaporodó versenytársaival. A cég eladásai a világ számos piacán csökkentek a „klónok” támadása miatt.