2p

Az egyik kisebb amerikai áruházlánc azzal került szembe a Philadelphiában lévő boltjaiban, hogy egyre kevesebb a vevő, ezért kitaláltak valami újat, ami talán megállítja a cég zsugorodását.

Az önkiszolgáló boltokat üzemeltető amerikai Wawa áruházlánc egyik egyetemi boltjában teljesen digitalizált kiszolgálást vezetett be – derült ki a Philadelphia Business Journal beszámolójából. Ez azt jelenti, hogy a hagyományos eladótér az árukkal megpakolt polcokkal és köztük lévő folyosókkal teljesen eltűnt, pontosabban csak a raktárban maradt meg.

Egyszerű megoldás a vásárlásra. Fotó: Depositphotos
Egyszerű megoldás a vásárlásra. Fotó: Depositphotos

A vásárlók a cég okostelefonos alkalmazását használva előre leadják, mire lenne szükségük, amit a háttérben dolgozó alkalmazottak összekészítenek nekik. Ezután a vevők betérnek a boltba, felveszik a pakkot és kifizetik a számlát. Akinek valamilyen ok miatt nincs ideje bevásárlással tölteni az időt vagy utál bevásárolni, az értékelheti az új kiskereskedelmi formátumot. Az új bolt a Drexel University campusán található. A korábbi boltot mindössze hatnapos felújítással alakították át az új formátumra.

A vállalat fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a változtatás nem járt alkalmazottak elbocsátásával. A Wawa historikus adatai szerint ez az egyetemi miniáruház volt a legnagyobb forgalmat lebonyolító boltjuk a koronavírus-járvány előtt - derül ki Chris Gheysens vezérigazgató szavaiból.

A cég azt egyelőre nem árulta el, hogy az új modellt - amit először itt próbálnak ki - máshol is be akarja-e vezetni belátható időn belül vagy sem. Ehelyett csak a szokásos marketinges közhelyekkel traktálták a sajtót, miszerint mindig keresik az újdonságokat, amelyekkel még kényelmesebbé tehetik ügyfeleiknek a vásárlást.

Az viszont tény, hogy a változtatásra szükség volt, mert a Wawa egyre halványabban van jelen a philadelphiai kiskereskedelmi piacon. Volt olyan üzletük, amelyet felújítás idejére ideiglenesen bezártak, majd nem nyitottak újra. Egy másik boltot technológiai központtá alakítottak, ahova startupokat várnak, amelyekkel együtt új szolgáltatásokat találhatnak ki a vevők megtartása érdekében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG