Az önkiszolgáló boltokat üzemeltető amerikai Wawa áruházlánc egyik egyetemi boltjában teljesen digitalizált kiszolgálást vezetett be – derült ki a Philadelphia Business Journal beszámolójából. Ez azt jelenti, hogy a hagyományos eladótér az árukkal megpakolt polcokkal és köztük lévő folyosókkal teljesen eltűnt, pontosabban csak a raktárban maradt meg.
A vásárlók a cég okostelefonos alkalmazását használva előre leadják, mire lenne szükségük, amit a háttérben dolgozó alkalmazottak összekészítenek nekik. Ezután a vevők betérnek a boltba, felveszik a pakkot és kifizetik a számlát. Akinek valamilyen ok miatt nincs ideje bevásárlással tölteni az időt vagy utál bevásárolni, az értékelheti az új kiskereskedelmi formátumot. Az új bolt a Drexel University campusán található. A korábbi boltot mindössze hatnapos felújítással alakították át az új formátumra.
A vállalat fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a változtatás nem járt alkalmazottak elbocsátásával. A Wawa historikus adatai szerint ez az egyetemi miniáruház volt a legnagyobb forgalmat lebonyolító boltjuk a koronavírus-járvány előtt - derül ki Chris Gheysens vezérigazgató szavaiból.
A cég azt egyelőre nem árulta el, hogy az új modellt - amit először itt próbálnak ki - máshol is be akarja-e vezetni belátható időn belül vagy sem. Ehelyett csak a szokásos marketinges közhelyekkel traktálták a sajtót, miszerint mindig keresik az újdonságokat, amelyekkel még kényelmesebbé tehetik ügyfeleiknek a vásárlást.
Az viszont tény, hogy a változtatásra szükség volt, mert a Wawa egyre halványabban van jelen a philadelphiai kiskereskedelmi piacon. Volt olyan üzletük, amelyet felújítás idejére ideiglenesen bezártak, majd nem nyitottak újra. Egy másik boltot technológiai központtá alakítottak, ahova startupokat várnak, amelyekkel együtt új szolgáltatásokat találhatnak ki a vevők megtartása érdekében.