2p

Az egyik kisebb amerikai áruházlánc azzal került szembe a Philadelphiában lévő boltjaiban, hogy egyre kevesebb a vevő, ezért kitaláltak valami újat, ami talán megállítja a cég zsugorodását.

Az önkiszolgáló boltokat üzemeltető amerikai Wawa áruházlánc egyik egyetemi boltjában teljesen digitalizált kiszolgálást vezetett be – derült ki a Philadelphia Business Journal beszámolójából. Ez azt jelenti, hogy a hagyományos eladótér az árukkal megpakolt polcokkal és köztük lévő folyosókkal teljesen eltűnt, pontosabban csak a raktárban maradt meg.

Egyszerű megoldás a vásárlásra. Fotó: Depositphotos
Egyszerű megoldás a vásárlásra. Fotó: Depositphotos

A vásárlók a cég okostelefonos alkalmazását használva előre leadják, mire lenne szükségük, amit a háttérben dolgozó alkalmazottak összekészítenek nekik. Ezután a vevők betérnek a boltba, felveszik a pakkot és kifizetik a számlát. Akinek valamilyen ok miatt nincs ideje bevásárlással tölteni az időt vagy utál bevásárolni, az értékelheti az új kiskereskedelmi formátumot. Az új bolt a Drexel University campusán található. A korábbi boltot mindössze hatnapos felújítással alakították át az új formátumra.

A vállalat fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a változtatás nem járt alkalmazottak elbocsátásával. A Wawa historikus adatai szerint ez az egyetemi miniáruház volt a legnagyobb forgalmat lebonyolító boltjuk a koronavírus-járvány előtt - derül ki Chris Gheysens vezérigazgató szavaiból.

A cég azt egyelőre nem árulta el, hogy az új modellt - amit először itt próbálnak ki - máshol is be akarja-e vezetni belátható időn belül vagy sem. Ehelyett csak a szokásos marketinges közhelyekkel traktálták a sajtót, miszerint mindig keresik az újdonságokat, amelyekkel még kényelmesebbé tehetik ügyfeleiknek a vásárlást.

Az viszont tény, hogy a változtatásra szükség volt, mert a Wawa egyre halványabban van jelen a philadelphiai kiskereskedelmi piacon. Volt olyan üzletük, amelyet felújítás idejére ideiglenesen bezártak, majd nem nyitottak újra. Egy másik boltot technológiai központtá alakítottak, ahova startupokat várnak, amelyekkel együtt új szolgáltatásokat találhatnak ki a vevők megtartása érdekében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG