Sajtóértesülések szerint a franciaországi Lidl-leány (a Lidl France) érdeklődik az egyik ottani rivális, a Group Casino kezében lévő Casino és Monoprix logó alatt működő áruházak iránt – adta hírül az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál. Komoly ügyletről lenne szó: összesen 600 áruház kerülhetne a Lidlhöz, ha sikerülne nyélbe ütni az üzletet. Összehasonlításul Magyarországon a Lidlnek kevesebb mint 200 boltja van, igaz, a piac is jóval kisebb, mint a francia.
A Le Monde-ban megjelent kiszivárogtatott információk arról szólnak, hogy a diszkontlánc igazgatója, Kenneth McGrath aláírásával levelet küldött a brit Attestor befektetési alapnak. Ebben jelzik, hogy átvennék a Monoprix 300 és a Casino ugyancsak 300 boltját. Leírták azt is, hogy melyik áruházakról lenne szó.
A tranzakció azért kerülhetett napirendre, mert a Groupe Casino komoly pénzügyi
nehézségekkel küszködik, s ezért befektetőt keres. Két lehetséges jelölttel tárgyaltak: az EP Global Commerce, a Fimalac és az Attestor alkotta trióval, illetve a 3F Holdinggal. Utóbbi azonban visszalépett, következésképpen, ha a Lidl szeretne áruházakat szerezni a Groupe Casino pakkjából, akkor logikus, hogy a trió egyik tagjánál kopogtat.
Jól megy a diszkontoknak
A Groupe Casino értékesítései Franciaországban 6,6 százalékkal csökkentek 2023 második negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. Ezt megelőzően az év első három hónapjában 4,6 százalékos visszaesést könyvelt el a vállalat. A hipermarketek a legalább egy éve árult termékek alapján készült összehasonlításban több mint 17 százalékos zuhanást szenvedtek el, a szupermarketeknél majdnem 14 százalék volt a visszaesés. Ugyanakkor a Monoprix-üzletek 2,2 százalékkal javítottak teljesítményükön, akár csak a Franprix márka alatt üzemelő boltok, amelyek 4,3 százalékos bővülést értek el.
A két nagy német diszkontmamutnak, az Aldinak és a Lidlnek együtt 11 százalékos részesedése van a franciaországi kiskereskedelmi piacon. Az elmúlt hónapokban valamelyest növelni tudták ezt, miután a diszkontok értékesítése hasonlóan más országokhoz Franciaországban is gyorsabban nő, mint a hagyományos áruházaké.