3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A szuperdiszkontokról általában jó a fogyasztók véleménye, mert olcsóbban megúszhatják a bevásárlást, mint bárhol máshol, ám úgy tűnik, a vásárlói élmény terén még van mit fejlődniük.

Az Egyesült Államokban a Costco képviseli a szuperdiszkontok egyik csúcsát. Igaz, hogy raklapról kínálják az árut, de állításuk szerint párja nincs árakon. Egy vásárló, aki hosszú idő után tért vissza a Costco egyik áruházába, rettentően negatív képet festett ott szerzett élményeiről egy TikTok-videóban

Erős kritikát kapott az amerikai boltlánc. Fotó: Depositphotos
Erős kritikát kapott az amerikai boltlánc. Fotó: Depositphotos

Jenna Michal mostani bevásárlását megelőzően utoljára gyerekkorában járt a Costcónál. Akkor a mamája vitte magával, és úgy emlékezett rá, hogy jól érezte magát. Ezért befizette a 60 dolláros (21 600 forint) éves tagsági díjat, és felkereste a legközelebbi szuperdiszkontlánc egyik egységét. Az első sokk akkor érte, amikor összefutott a többi vásárlóval. Úgy érezte, hogy ide sok olyan ember jár, akikből hiányzik az elemi udvariasság. Például nem ismerik azt a szót, hogy „elnézést”, amikor valakit, aki útban van nekik, meg akarnak kerülni.

„Mindenki agresszív volt. Úgy viselkedtek, mint a 2000-es évek elején a fekete péntek napján a leértékelt áruért egymást agyontaposó vevők” – írta le bevásárlótársait.

A legjobb tippje ennek magyarázatára az, hogy az emberek nem akarnak lemaradni a legolcsóbb vásárlási lehetőségekről. Miközben erre gondolnak, elfeledkeznek a jó modorról. Ez annyiban nehezen érhető, hogy elég sok akciót hirdettek egyidejűleg az áruházban. A második csalódás az árak kapcsán érte a TikTok-videót készítő vevőt. Úgy találta, hogy a legtöbb termékért nem kérnek kevesebbet, mint egy hagyományos Walmartban, amelybe tagsági váltása nélküli is betérhet a vásárló. Előfordult olyan áru is, ami olcsóbb volt ott, mint a szuperdiszkontban.

A harmadik csapást egy alkalmazott mérte Michalra, aki felszólította, hogy igazolja Costco-tagságát. Ezt a tolvajok kiszűrésével magyarázzák ugyan, ám erősen emlékeztet egy barátságtalan rendőrségi ellenőrzésre. Végül az utolsó meglepetés a távozásnál érte a videoposztot készítő vevőt. Az önkiszolgáló pénztárnál nem tudott fizetni addig, amíg be nem olvasta azonosító kártyáját. Felmerül a kérdés ennek tükrében, hogy mi értelme volt a bejáratnál az ellenőrzésnek? Az alkalmazott felszólítása azonosítója felmutatásra a kilépésnél elkerülhetetlen igazolási kényszer nyomán zaklatásnak minősül.

Michal végül arra a következtetésre jutott, hogy ha már kifizette a 60 dollárt erre az évre, még be fog nézni a Costcóba, de csak a férjével együtt. Így érezheti magát biztonságban abban az ellenséges környezetben, amely az áruházban fogadta. (Forrás: a Sun amerikai kiadása beszámolójából.)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG