Hiába nyúlt hosszúra az idei téli szezon, a gumikat így is le kel cserélni, mert az nem csak drágább, de veszélyes is melegben téli gumival közlekedni.
Tesztek bizonyítják, hogy veszélyes
A meleg évszakban a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, irányíthatóságuk pedig lényegesen rosszabb, mint a nyári gumiabroncsoké - mondta Dr. Andreas Topp, a Continental téliabroncs-fejlesztőrészlegének vezetője.
A nyári melegben végrehajtott tesztek eredményei szerint, egy 100 km/h sebességről megkezdett vészfékezés során a téli abroncsokkal szerelt személyautó nagyjából 6 méterrel később kerül álló helyzetbe, mint a nyári abroncsokkal szerelt társa. Ez több mint egy autóhossz, jegyzi meg a Continental szakértője, kiemelve, hogy a nyári gumiabroncsokkal szerelt személygépjármű megállásának pillanatában a téli abroncsokkal szerelt jármű sebessége, még mindig 37 km/h.
Nyári körülmények között a meghosszabbodó fékút mellett a téli abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága is jelentősen romlik, amely különösen a nagy sebességgel végzett elkerülő manővereknél veszélyes. Nagyjából 15%-os visszaesést mértünk a kormányzási precizitást illetően - mondta Andreas Topp. Egy nyári gumiabroncsokkal gond nélkül végrehajtható 80 km/h sebességű kikerülési manőver téli abroncsokon már 70 km/h sebesség alatt is kritikus lehet nyári körülmények között.
A gumi is kopik és a fogyasztás is nő
A téli abroncsok még azoknak sem jó választás, akik kizárólag városi forgalomban használják autójukat. A meleg évszakban nagyobb a téli abroncsok kopásának mértéke, a gördülési ellenállásuk pedig 15%-kal is nagyobb lehet, érezhetően növelve ezzel az autó fogyasztását.