3p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Lidl eddig ódzkodott az online értékesítéstől az élelmiszerek, italok területén, most változás jön, először a spanyol piacon, de az olaszok is kapnak egy újdonságot. 

Különböző piacokon vezeti be a Lidl azokat az újításait, amelyeket később máshol is meghonosíthat az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál összefoglalója szerint. Az egyik változtatást a német diszkontáruházlánc spanyolországi érdekeltsége, a Lidl Spain indítja útjára, a másikat Olaszországban próbálják ki először.

Egyet itt, egyet ott

A spanyol leánycég már be is vezette a piacra az új online borkereskedését, amely ingyenes házhoz szállítással kínálja nagyjából 23 olyan pincészet borait, amelyek az ottani hazai boripart reprezentálják. A vásárolható borok között szerepelnek a Rioja, a Ribera del Duero, a Jumilla, a Rueda és a Vino de Pego is. A borok a diszkontlánchoz illően nem kerülnek sokba. Egy palack ára átlagosan 2,59 euró, azaz 975 forint.

Árfolyam

Az online borkereskedésből a borfogyasztást kedvelők kiegészítőket is beszerezhetnek a dugóhúzóktól a borhűtőkön át egészen az egymásba illeszthetően tárolható fa bortartókig. Spanyolországban először vállalkozik a német kiskereskedő arra, hogy élelmiszereket, illetve italokat kínáljon az interneten.

Divatos lépésekkel jön a Lidl. Fotó: Depositphotos
Divatos lépésekkel jön a Lidl. Fotó: Depositphotos

Eddig csak a nem élelmiszer kategóriába tartozó termékeket vásárolhattak online a Lidlnél a vevők. A másik újítás egy olyan fenntarthatóan üzemeltethető áruház, amely az első fecskéje lesz a vállalat ilyen üzleteinek sorában. Egyfajta globális benchmarkot akarnak teremteni, amely a világ összes Lidl-áruházának mintául fog szolgálni. Az áruházat Olaszország északi részén nyitják meg 2024 nyarán. A cég jelenleg is 60 százalékban újrahasznosítható, ezen belül többször felhasználható anyagokból építi az új áruházait.

A Lidl emellett jelentős terjeszkedésbe kezd az olasz piacon. A következő két évben 800 millió eurót (302 milliárd forintot) fordít arra, hogy bővítse az áruházlánc-hálózatát és az elosztóközpontjait, főként Olaszország déli részén. A következő központot 2024-ben Szardínia szigetén nyitják. Emellett Palermóban adnak át egy logisztikai elosztóközpontot, amellyel összesen 13-ra emelkedik ezek száma Olaszországban. 

Ha beválnak az újítások, akkor akár a magyar piacon is megjelenhet velük a Lidl. Erre már volt példa. A boltlánc az akciókat is felsoroló alkalmazását először a brit piacon vezette be, majd pár hónappal később egyebek mellett a magyar piacon is megjelent. Ez egyben azt is jelenti, ha az újítások beválnak, akár Magyarországon.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kihívót kap a Meki: új gyorsétteremlánc robban be a régiós piacra
Buksza blog | 2025. február 4. 12:40
Egy németországi székhelyű vendéglátóipari cég vette magának a bátorságot, hogy versenybe szálljon a nagy egyesült államokbeli gyorséttermekkel. A cég nem a hamburger sült krumpli csatába száll be.
Vásárló Újabb boltlánc cserélné le a termékeket a polcokon
Buksza blog | 2025. február 4. 11:22
Újabb áruházlánc csatlakozott azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek letették a főesküt, hogy belátható időn belül lényegesen növelik kínálatukban a növényi alapú fehérjeforrásokat.
Vásárló Óránként 8-12 ezer forint árupakolásért, boltos munkáért? Elég jól hangzik
Buksza blog | 2025. február 4. 08:22
Az egyesült államokbeli Costco Wholesale kiskereskedelmi vállalat vezetősége mintha berezelt volna attól, hogy a cég sok ezer munkavállalója sztrájkba lép. Ezt megelőzendő béremelést jelentettek be.
Vásárló Nekimegy a drágulásnak a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 10:03
A Lidl lejjebb viszi a tojások árát. A lépés nem meglepő. 
Vásárló A karikagyűrű valóban megéri az árát?
Márkázott tartalom | 2025. január 27. 09:03
Sokan szívesen költenek ékszerekre, főleg akkor, ha olyan jelentőségteljes darabról van szó, mint egy karikagyűrű. Ez nemcsak egy kiegészítő, hanem az összetartozás szimbóluma is, amely egy életen át elkísér.
Vásárló Megjelent a kenyérdrágulás a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. január 27. 05:46
Tovább drágultak a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésében szereplő termékek az Aldi, Lidl és Penny alkotta triónál. Decemberhez képest a hosszú ideig stabil árat mutató félbarna kenyér is többe kerül. 
Vásárló Gyászba borultak az emberek, nem akarnak pezsgőmámorban ünnepelni
Buksza blog | 2025. január 25. 09:41
Az emberek elbizonytalanodtak, ezért nincs kedvük ünnepelni. Ezt a következtetést vonták le a francia pezsgőgyártók abból, hogy forgalmuk már a második egymást követően évben csökkent.
Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG