Különböző piacokon vezeti be a Lidl azokat az újításait, amelyeket később máshol is meghonosíthat az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál összefoglalója szerint. Az egyik változtatást a német diszkontáruházlánc spanyolországi érdekeltsége, a Lidl Spain indítja útjára, a másikat Olaszországban próbálják ki először.
Egyet itt, egyet ott
A spanyol leánycég már be is vezette a piacra az új online borkereskedését, amely ingyenes házhoz szállítással kínálja nagyjából 23 olyan pincészet borait, amelyek az ottani hazai boripart reprezentálják. A vásárolható borok között szerepelnek a Rioja, a Ribera del Duero, a Jumilla, a Rueda és a Vino de Pego is. A borok a diszkontlánchoz illően nem kerülnek sokba. Egy palack ára átlagosan 2,59 euró, azaz 975 forint.
Az online borkereskedésből a borfogyasztást kedvelők kiegészítőket is beszerezhetnek a dugóhúzóktól a borhűtőkön át egészen az egymásba illeszthetően tárolható fa bortartókig. Spanyolországban először vállalkozik a német kiskereskedő arra, hogy élelmiszereket, illetve italokat kínáljon az interneten.
Eddig csak a nem élelmiszer kategóriába tartozó termékeket vásárolhattak online a Lidlnél a vevők. A másik újítás egy olyan fenntarthatóan üzemeltethető áruház, amely az első fecskéje lesz a vállalat ilyen üzleteinek sorában. Egyfajta globális benchmarkot akarnak teremteni, amely a világ összes Lidl-áruházának mintául fog szolgálni. Az áruházat Olaszország északi részén nyitják meg 2024 nyarán. A cég jelenleg is 60 százalékban újrahasznosítható, ezen belül többször felhasználható anyagokból építi az új áruházait.
A Lidl emellett jelentős terjeszkedésbe kezd az olasz piacon. A következő két évben 800 millió eurót (302 milliárd forintot) fordít arra, hogy bővítse az áruházlánc-hálózatát és az elosztóközpontjait, főként Olaszország déli részén. A következő központot 2024-ben Szardínia szigetén nyitják. Emellett Palermóban adnak át egy logisztikai elosztóközpontot, amellyel összesen 13-ra emelkedik ezek száma Olaszországban.
Ha beválnak az újítások, akkor akár a magyar piacon is megjelenhet velük a Lidl. Erre már volt példa. A boltlánc az akciókat is felsoroló alkalmazását először a brit piacon vezette be, majd pár hónappal később egyebek mellett a magyar piacon is megjelent. Ez egyben azt is jelenti, ha az újítások beválnak, akár Magyarországon.