3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Lidl eddig ódzkodott az online értékesítéstől az élelmiszerek, italok területén, most változás jön, először a spanyol piacon, de az olaszok is kapnak egy újdonságot. 

Különböző piacokon vezeti be a Lidl azokat az újításait, amelyeket később máshol is meghonosíthat az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál összefoglalója szerint. Az egyik változtatást a német diszkontáruházlánc spanyolországi érdekeltsége, a Lidl Spain indítja útjára, a másikat Olaszországban próbálják ki először.

Egyet itt, egyet ott

A spanyol leánycég már be is vezette a piacra az új online borkereskedését, amely ingyenes házhoz szállítással kínálja nagyjából 23 olyan pincészet borait, amelyek az ottani hazai boripart reprezentálják. A vásárolható borok között szerepelnek a Rioja, a Ribera del Duero, a Jumilla, a Rueda és a Vino de Pego is. A borok a diszkontlánchoz illően nem kerülnek sokba. Egy palack ára átlagosan 2,59 euró, azaz 975 forint.

Árfolyamok és grafikonok

Az online borkereskedésből a borfogyasztást kedvelők kiegészítőket is beszerezhetnek a dugóhúzóktól a borhűtőkön át egészen az egymásba illeszthetően tárolható fa bortartókig. Spanyolországban először vállalkozik a német kiskereskedő arra, hogy élelmiszereket, illetve italokat kínáljon az interneten.

Divatos lépésekkel jön a Lidl. Fotó: Depositphotos
Divatos lépésekkel jön a Lidl. Fotó: Depositphotos

Eddig csak a nem élelmiszer kategóriába tartozó termékeket vásárolhattak online a Lidlnél a vevők. A másik újítás egy olyan fenntarthatóan üzemeltethető áruház, amely az első fecskéje lesz a vállalat ilyen üzleteinek sorában. Egyfajta globális benchmarkot akarnak teremteni, amely a világ összes Lidl-áruházának mintául fog szolgálni. Az áruházat Olaszország északi részén nyitják meg 2024 nyarán. A cég jelenleg is 60 százalékban újrahasznosítható, ezen belül többször felhasználható anyagokból építi az új áruházait.

A Lidl emellett jelentős terjeszkedésbe kezd az olasz piacon. A következő két évben 800 millió eurót (302 milliárd forintot) fordít arra, hogy bővítse az áruházlánc-hálózatát és az elosztóközpontjait, főként Olaszország déli részén. A következő központot 2024-ben Szardínia szigetén nyitják. Emellett Palermóban adnak át egy logisztikai elosztóközpontot, amellyel összesen 13-ra emelkedik ezek száma Olaszországban. 

Ha beválnak az újítások, akkor akár a magyar piacon is megjelenhet velük a Lidl. Erre már volt példa. A boltlánc az akciókat is felsoroló alkalmazását először a brit piacon vezette be, majd pár hónappal később egyebek mellett a magyar piacon is megjelent. Ez egyben azt is jelenti, ha az újítások beválnak, akár Magyarországon.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Meglepő újdonsággal állt elő az Aldi, mérföldkő lehet a boltlánc életében
Buksza blog | 2024. április 28. 08:33
Az Aldi és építőipari beruházó partnere új szintre emelte Németországban közös tevékenységét azzal, hogy többre vállalkozott egyszerűen egy új áruház felépítésénél. A bolt felett lakóház épült.
Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG