3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Beállt a Lidl is a sorba, testkamerákkal segítenek a bolti dolgozóknak a brit üzletekben. Egy friss felmérés szerint ugyanis a kiskereskedelmi dolgozókkal szembeni erőszakos és bántalmazó incidensek száma csaknem megduplázódott a járvány előtti szinthez képest, naponta közel 800 ilyen eset történik. A Lidl mellett a Tesco és a Sainsbury’s is lépett már.

A bolti lopások és a személyzet elleni erőszak megfékezésére változásokat vezetnek be a Lidl üzleteiben Nagy-Britanniában: az áruházlánc szerint minden boltban elérhetőek lesznek a testkamerák, azonban nem minden alkalmazottnak kell majd használniuk – írja a Sky News.

Léptek a boltláncok. Fotó: Depositphotos
Léptek a boltláncok. Fotó: Depositphotos

Ez a Lidlnek egyébként 2 millió fontba kerül majd, mivel az Egyesült Királyságban több mint 960 üzlettel rendelkeznek. A kamerák jövő év tavaszára jelenhetnek meg az összes egységben.

Ryan McDonnell, a Lidl GB vezérigazgatója szerint az üzletek általában biztonságos környezetnek számítanak, azonban a kiskereskedelmi bűnözés az egész iparágat érinti. A Lidlnél pedig nem csak a kamerákkal védekeznek a bűnözés ellen.

A múlt hónapban 10 kiskereskedő, köztük a Lidl, a Tesco és a John Lewis, 60 ezer fontont gyűjtött össze és elindította a Pegasus projektet, hogy segítsen finanszírozni a bolti lopások elleni rendőri fellépést. A kiskereskedők a belügyminisztériumnak is jelezték, hogy a kiskereskedelmi bűncselekmények ugrásszerű növekedése miatt intézkedésre van szükség.

Mindenki felvette a kesztyűt

Az iparági lobbicsoport, a British Retail Consortium 2023-as felmérése szerint a dolgozókkal szembeni erőszakos és bántalmazó incidensek száma csaknem megduplázódott a járvány előtti szinthez képest, és a legutóbbi évben napi 867-re emelkedett. A brit Nemzeti Statisztikai Hivatal októberben közzétett adatai szerint az év első hat hónapjában 365 164 bolti lopást regisztrált a rendőrség, ami 25 százalékos növekedést jelent éves szinten.

Helen Dickinson, a British Retail Consortium vezérigazgatója elmondta, kampányt indítottak annak érdekében, hogy tisztelettudóak legyenek az emberek a kiskereskedelmi dolgozókkal szemben.

 

Ezért számos boltlánc tett már lépéseket. A Tesco áruházlánc az Egyesült Királyságban szintén testre erősített kamerákat ajánlott fel az alkalmazottaknak, miután a fizikai támadások száma egy év alatt a harmadával nőtt. Ken Murphy cégvezető szerint a Tesco négy év alatt 44 millió fontot fektetett biztonsági intézkedésekbe, többek között a bejáratok biztosításába, digitális rádiókba, valamint a kamerákba, de szerinte többet kellene tenni a támadások ellen. A testkamerákat egyébként az amerikai rendőrség kezdte el használni az elsők között. A Tesco szerint bár a támadóan fellépő emberek kis számát jelentik a vásárlóknak, de aránytalanul nagy hatást gyakorolnak a dolgozókra és egyre nő a számuk.

A Sainsbury's és a Morrisons brit boltláncok üzleteiben más módszerekkel is védekeznek, például korlátok vannak az önkiszolgáló pénztáraknál, előbbi üzleteiben pedig tavaly december óta a vásárlóknak be kell szkennelniük a vásárlás nyugtáját, ahhoz, hogy ki tudjanak menni a boltból. A Morrisonsnál a fizetés után már automatikusan nyílik az ajtó, de azok, akik nem vásároltak semmit csak egy bolti dolgozó segítségével tudnak távozni. A Morrisons egyébként az év elején több áruházában is bevezette a "buzz for booze" rendszert, azaz a vásárlónak egy gombot kell megnyomnia, ha alkoholt szeretne vásárolni, ugyanis azokat egy elzárva, üveg mögött tárolják.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG