3p

Csatlakozzon az év egyik legfontosabb egészségügyi szakmai eseményéhez,
ahol a finanszírozási kihívásoktól kezdve a menedzserbetegségek kezelésén át egészen a legújabb digitális egészségügyi megoldásokig minden fontos témát érintünk!

Egészséggazdaság - Menedzser egészség 2025. március 27-én
Merkely Bélával, Kóka Jánossal, Kulja Andrással, Zacher Gáborral
és más neves szakértőkkel - jelentkezzen március 11-ig kedvezményes áron!

Részletek és jelentkezés itt!

Beállt a Lidl is a sorba, testkamerákkal segítenek a bolti dolgozóknak a brit üzletekben. Egy friss felmérés szerint ugyanis a kiskereskedelmi dolgozókkal szembeni erőszakos és bántalmazó incidensek száma csaknem megduplázódott a járvány előtti szinthez képest, naponta közel 800 ilyen eset történik. A Lidl mellett a Tesco és a Sainsbury’s is lépett már.

A bolti lopások és a személyzet elleni erőszak megfékezésére változásokat vezetnek be a Lidl üzleteiben Nagy-Britanniában: az áruházlánc szerint minden boltban elérhetőek lesznek a testkamerák, azonban nem minden alkalmazottnak kell majd használniuk – írja a Sky News.

Léptek a boltláncok. Fotó: Depositphotos
Léptek a boltláncok. Fotó: Depositphotos

Ez a Lidlnek egyébként 2 millió fontba kerül majd, mivel az Egyesült Királyságban több mint 960 üzlettel rendelkeznek. A kamerák jövő év tavaszára jelenhetnek meg az összes egységben.

Ryan McDonnell, a Lidl GB vezérigazgatója szerint az üzletek általában biztonságos környezetnek számítanak, azonban a kiskereskedelmi bűnözés az egész iparágat érinti. A Lidlnél pedig nem csak a kamerákkal védekeznek a bűnözés ellen.

A múlt hónapban 10 kiskereskedő, köztük a Lidl, a Tesco és a John Lewis, 60 ezer fontont gyűjtött össze és elindította a Pegasus projektet, hogy segítsen finanszírozni a bolti lopások elleni rendőri fellépést. A kiskereskedők a belügyminisztériumnak is jelezték, hogy a kiskereskedelmi bűncselekmények ugrásszerű növekedése miatt intézkedésre van szükség.

Mindenki felvette a kesztyűt

Az iparági lobbicsoport, a British Retail Consortium 2023-as felmérése szerint a dolgozókkal szembeni erőszakos és bántalmazó incidensek száma csaknem megduplázódott a járvány előtti szinthez képest, és a legutóbbi évben napi 867-re emelkedett. A brit Nemzeti Statisztikai Hivatal októberben közzétett adatai szerint az év első hat hónapjában 365 164 bolti lopást regisztrált a rendőrség, ami 25 százalékos növekedést jelent éves szinten.

Helen Dickinson, a British Retail Consortium vezérigazgatója elmondta, kampányt indítottak annak érdekében, hogy tisztelettudóak legyenek az emberek a kiskereskedelmi dolgozókkal szemben.

 

Ezért számos boltlánc tett már lépéseket. A Tesco áruházlánc az Egyesült Királyságban szintén testre erősített kamerákat ajánlott fel az alkalmazottaknak, miután a fizikai támadások száma egy év alatt a harmadával nőtt. Ken Murphy cégvezető szerint a Tesco négy év alatt 44 millió fontot fektetett biztonsági intézkedésekbe, többek között a bejáratok biztosításába, digitális rádiókba, valamint a kamerákba, de szerinte többet kellene tenni a támadások ellen. A testkamerákat egyébként az amerikai rendőrség kezdte el használni az elsők között. A Tesco szerint bár a támadóan fellépő emberek kis számát jelentik a vásárlóknak, de aránytalanul nagy hatást gyakorolnak a dolgozókra és egyre nő a számuk.

A Sainsbury's és a Morrisons brit boltláncok üzleteiben más módszerekkel is védekeznek, például korlátok vannak az önkiszolgáló pénztáraknál, előbbi üzleteiben pedig tavaly december óta a vásárlóknak be kell szkennelniük a vásárlás nyugtáját, ahhoz, hogy ki tudjanak menni a boltból. A Morrisonsnál a fizetés után már automatikusan nyílik az ajtó, de azok, akik nem vásároltak semmit csak egy bolti dolgozó segítségével tudnak távozni. A Morrisons egyébként az év elején több áruházában is bevezette a "buzz for booze" rendszert, azaz a vásárlónak egy gombot kell megnyomnia, ha alkoholt szeretne vásárolni, ugyanis azokat egy elzárva, üveg mögött tárolják.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Bevetették a „gazdasági elsötétítést” Trump ellen
Privátbankár.hu | 2025. március 4. 12:46
Egy amerikai civil szervezet vezetésével indult mozgalom vásárlási bojkottot hirdetett az Egyesült Államok kormányzati szerveinél végrehajtott elbocsátások elleni tiltakozásul. Első körben sikertelenül. 
Vásárló Évtizedek óta nem látott eredmény született a gazdagok miatt
Buksza blog | 2025. március 4. 12:05
Az Egyesült Államok GDP-jének kétharmada a fogyasztásból származik, amelyből egyre nagyobb részt hasít ki a népesség magas jövedelmű része. Az háztartások kilenctizedének helyzete romlik.
Vásárló Mutatjuk: így ugrottak meg az árak a magyar diszkontokban – egyetlen jó hír érkezett
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 3. 05:43
Továbbra is hegymenetben vannak az árak a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Februárban a felmérésben szereplő termékek átlagára a három diszkontláncban 12 435 forint volt, ami bő 2 százalékos havi áremelkedésnek felel meg. 
Vásárló Nézze csak, mi történik az üzemanyagok árával!
Privátbankár.hu | 2025. február 26. 11:32
Árcsökkenés is előfordulhat a kutakon.
Vásárló Szociális bombaként ketyeg az élelmiszerek megállíthatatlan drágulása
Buksza blog | 2025. február 24. 15:59
Az élelmiszerek makacs drágulása a világ leggazdagabb országaiban, így az Egyesült Államokban is olyan problémává vált, amit már nem lehet egyszerűen átmeneti gazdasági nehézségként leírni.
Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG