A jövőben saját márkás papír zsebkendőit papír csomagolásban hozza forgalomba a Tesco. Ezzel a korábbi műanyagot helyettesítik. Az áruházlánc nagy-britanniai üzleteiben a Gentle White és a Balm márkájú termékeket érinti a változás. Az új csomagolás úgynevezett FSC-igazolású lesz, ami azt jelenti, hogy akár élelmiszert is értékesíthetnének ebbe a papírba burkolva.
A Tesco számításai szerint a változtatás nyomán évente 35 tonna műanyaghulladék keletkezését előzik meg. Szemben a papír zsebkendők nagyobb adagjainak dobozos csomagolásával, a táskában, zsebben hordható méretű adagok csomagolását könnyen eldobják az emberek.
Az új papír megoldás éppen olyan praktikus lesz, mint a régi műanyag, azzal a nagy különbséggel, hogy akár a kommunális szemétbe, akár a szelektív papírgyűjtőbe kerül, kevésbé szennyezi a környezetet – idézte Courtney Pallettet, a Tesco menedzserét az ESM Magazine.
A brit áruházlánc 2019 óta 2,2 milliárd műanyag csomagolást vont ki az Egyesült Királyságban árult termékeinek értékesítéséből. Ebben benne foglaltatik 200 millió műanyagból készült zacskó, amelyeket korábban a házhoz szállítások során használtak, illetve 100 millió plusz "borítás", azaz a fedők, amelyek a joghurtoktól a tejdesszertekig számos terméknél előfordultak. A fenntartható gazdasággal foglalkozó Ellen MacArthur Foundation becslése szerint a műanyag csomagolások újrahasznosításával is jelentős károsanyag-kibocsátást előzhetünk meg, ám ezek lecserélése sokszor költségcsökkentést is eredményez.
A magyar Tesco is igyekszik több fronton is visszafogni a műanyagokat. Például már évekkel ezelőtt bevezette a kiszállított a papírból készült zacskókat. Tavaly pedig kivonta a zöldséges, gyümölcsös pultoknál korábban ingyenesen elérhető, eldobható nejlonzacskókat. Helyettük többször is használható, biológiailag lebomló zacskót vagy úgynevezett újrazsákot kínál.