2p

A Which? új adatai szerint a szupermarketek élelmiszerárai az elmúlt két évben több mint 25 százalékkal emelkedtek, és az emelkedés mértéke miatt újból felhívást intézett az árak nagyobb átláthatóságára, hogy a vásárlók megtalálhassák a legjobb ajánlatot.

Az élelmiszerárak két év alatt több mint 25 százalékkal megugrottak - állítja a Which? fogyasztói csoport. Ezért fel is szólították a kormányt, hogy zárja be azokat a kiskapukat, amelyek egyes élelmiszerboltok "zavaros és következetlen" árképzési gyakorlatát okozzák.

A Which? múlt hónapban jelentette fel a Tescót a Versenypiaci Hatóságnál, mert nem közli a vásárlókkal az egységárakat - a 100 g vagy 100 ml árát - a Clubcard árak ajánlatában.

A fogyasztói csoport szerint az egységárak hiánya megnehezíti a Tesco vásárlóinak, hogy összehasonlítsák a különböző méretű csomagolások ár/érték arányát - írja a Retail Gazette.

Nagyon meg kell nézni az árcédulát.
Nagyon meg kell nézni az árcédulát.

A kritikát követően a Tesco UK vezérigazgatója, Jason Tarry egy blogbejegyzésben osztotta meg, hogy a jövő év elejére egységárakat adnak a Clubcard akciókhoz, "hogy vásárlóink számára egyszerűbbé tegyék, hogy súly vagy mennyiség alapján lássák, mennyire versenyképesek ezek az ajánlatok".

Sue Davies, a Which? élelmiszer-politikai vezetője elmondta: "Az élelmiszerárak két éve tartó könyörtelenül magasra szökő árai pusztító hatással voltak a háztartásokra.

Ezen nem segít az egyes szupermarketek által alkalmazott zavaros és következetlen árképzési gyakorlat, amely hihetetlenül megnehezíti a legjobb ár-érték arányú termékek megtalálását.

A mostani felhívások a versenypiaci hatóság (CMA) csütörtökre várt, az egységárakat érintő vizsgálatáról szóló frissített jelentés előtt érkeztek.

Magyarországon az élelmiszerek árai júliusban csaknem 30 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, amikoris 27 százalékkal emelkedtek 2021 júliusához képest – a két évre vetített élelmiszerinfláció így csaknem 56 és fél százalékos.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG