Az élelmiszerárak két év alatt több mint 25 százalékkal megugrottak - állítja a Which? fogyasztói csoport. Ezért fel is szólították a kormányt, hogy zárja be azokat a kiskapukat, amelyek egyes élelmiszerboltok "zavaros és következetlen" árképzési gyakorlatát okozzák.
A Which? múlt hónapban jelentette fel a Tescót a Versenypiaci Hatóságnál, mert nem közli a vásárlókkal az egységárakat - a 100 g vagy 100 ml árát - a Clubcard árak ajánlatában.
A fogyasztói csoport szerint az egységárak hiánya megnehezíti a Tesco vásárlóinak, hogy összehasonlítsák a különböző méretű csomagolások ár/érték arányát - írja a Retail Gazette.
A kritikát követően a Tesco UK vezérigazgatója, Jason Tarry egy blogbejegyzésben osztotta meg, hogy a jövő év elejére egységárakat adnak a Clubcard akciókhoz, "hogy vásárlóink számára egyszerűbbé tegyék, hogy súly vagy mennyiség alapján lássák, mennyire versenyképesek ezek az ajánlatok".
Sue Davies, a Which? élelmiszer-politikai vezetője elmondta: "Az élelmiszerárak két éve tartó könyörtelenül magasra szökő árai pusztító hatással voltak a háztartásokra.
Ezen nem segít az egyes szupermarketek által alkalmazott zavaros és következetlen árképzési gyakorlat, amely hihetetlenül megnehezíti a legjobb ár-érték arányú termékek megtalálását.
A mostani felhívások a versenypiaci hatóság (CMA) csütörtökre várt, az egységárakat érintő vizsgálatáról szóló frissített jelentés előtt érkeztek.
Magyarországon az élelmiszerek árai júliusban csaknem 30 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, amikoris 27 százalékkal emelkedtek 2021 júliusához képest – a két évre vetített élelmiszerinfláció így csaknem 56 és fél százalékos.