Míg a brit üzletek lázasan készülnek a vásárlók pénteki rohamára, egy új kutatás szerint a szigetlakók máris belefáradtak az Egyesült Államokból átvett „tradícióba”.
A Retail Economics kutatása alapján az idén megkérdezettek csupán 21 százaléka tervez vásárolni pénteken, a tavalyi 25 százalékkal szemben. A brit üzletek nagyjából 40 százaléka vár nagyobb keresletet, ugyanakkor a vásárlók csupán 14 százaléka készül több pénzzel – 74 százalékuk továbbra is azt várja, hogy kevesebbet költ majd tavalyhoz képest.
Máris unalmas?
„Lehet, belefáradtak a brit fogyasztók ebbe az eseménybe” – derült ki a Retail Economics vezérigazgatójának e-mailjéből. „Mi több, a kutatásunk rávilágított arra is, hogy jelentős eltérések vannak a vásárlók és az üzletek elvárásai között”.
Az eredmények egyre nagyobb aggodalmat okoznak a kereskedőknek, akik az idei legnagyobb szezonra apellálnak. Míg a fogyasztók helyzetét megnehezíti az egyre gyengülő font, az eladók kénytelenek emelni az árakon, hogy kellő profitot termeljenek. Az előrejelzések szerint 38 százalékkal, csaknem 2.9 milliárd fontra nő majd a fogyasztás a hétvégén.
Online nem megy?
A Fekete Péntek először 2014-ben vetett horgonyt Nagy-Britanniában. Sok vásárló próbálta online beszerezni az akciós termékeket, ám számos webshop akadozott a tömeges felkeresések miatt.
Az online vásárlás problémái sokakat eltántorított idén. A megkérdezettek 20 százaléka tervez csak neten vásárolni, míg 64 százalékuk inkább nem ezt választaná, Ezzel szemben a megkérdezett üzletek csaknem 70 százaléka erőteljesebb digitális rohamra készül, ami egyértelmű nézeteltérés a vásárlók és a kereskedők között.
Ennyi volt - kivonul a magyarok egyik kedvenc boltja A patinás brit Marks & Spencernek nem fekszik a saját tulajdonú üzlethálózat, a franchisera fókuszálnak. |