Az Egyesült Királyság áruházainak úgynevezett frontvonalában (a pénztárakban, az árufeltöltő állásokban) dolgozók majdnem háromnegyede hasznosnak látja a mesterséges intelligenciát munkájával összefüggésben – írta a Retail Gazette szakmai hírportál a munkahelyi kultúrával foglalkozó SafetyCulture új kutatására hivatkozva. Az ebbe a csoportba tartozók 29 százaléka úgy véli, hogy az MI biztonságosabbá teszi a munkáját azzal, hogy átveszi az emberektől bizonyos veszélyes feladatok ellátását.
A megkérdezettek 27 százaléka szerint hasznos, hogy kiszúrhat olyan kockázatokat a munkában, ami felett az emberek elsiklanak és 25 százalék azok aránya, akik szerint előre jelezhet és megelőzhet baleseteket. Ahelyett, hogy félnének az MI-től és az automatizációtól, a legtöbb kiskereskedelmi alkalmazott kíváncsian várja ezeket, és reméli, hogy javítanak a munkavégzés feltételein. A válaszadók 42 százaléka bízik abban, hogy a vezetők jó döntéseket hoznak az MI alkalmazásával kapcsolatban, miközben 26 százalékuk nem vár semmit a főnökségtől.
A kiskereskedelemben dolgozókat elsősorban a munkahelyek elvesztésének lehetősége aggasztja. Ezt mondta 65 százalékuk. Emellett attól tartanak a leginkább, hogy gépek döntéseket hozhatnak emberikontroll nélkül. Ettől 37 százalékuk tart. A megkérdezettek 55 százaléka bízik abban, hogy a mesterséges intelligencia segíti a tájékozódást, de nem hoz döntéseket az emberek helyett, miközben 35 százalékuk tart attól, hogy a technológia rejtett gyengéi kockázatot okoznak.