3p
Átlagosan egy hétig tart a nyaralás, 76 ezer forintból. Másként és máshol nyaralnak a fővárosi és a kelet-magyarországi pályakezdők.

Az „átlagos” magyar fiatal belföldön, vízpart mellett tölt el egy hetet szabadság gyanánt. A külföldre utazók többsége is a vizet, a tengerpartot keresi, de sokan választják az aktívabb nyaralást kirándulással, túrázással. Átlagosan 76 ezer forintot szánnak a nyaralásra, amit többségük 3-6 hónap alatt spórol össze – derül ki a K&H pályakezdők jóléti index kutatási adataiból.

Nyaralási terveikről is beszámoltak a K&H pályakezdők jóléti indexének mérésében résztvevő, 19-29 év közötti fiatalok. A nyár első hónapjában 47 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy volt már, vagy megy idén nyaralni. Azok aránya, akik idén várhatóan nem jutnak el nyaralni, az országrészeket tekintve Kelet-Magyarországon a legmagasabb, 61 százalék. A többség – 66 százalék – 7 napot vagy kevesebbet nyaral, az ennél hosszabb nyaralás inkább csak a budapestiekre jellemző.

Ahogyan arról korábban a Privátbankár beszámolt, a magyarok többsége belföldi pihenést tervez. A célpontok közül továbbra is a Balaton a kedvenc, a második helyen Észak-Magyarország áll.

Ami az úti célokat illeti, belföldre a megkérdezettek 38 százaléka megy. A Balaton és más vízpartok lehetnek nyertesei ennek, mert a belföldre utazást tervezők 77 százaléka készül víz mellé nyaralni. Kirándulás, túrázás 38 százalékuk terveiben szerepel. Bulizást a férfiak 33 százaléka tervez, a nők ezen a téren visszafogottabbnak tűnnek, csak 14 százalékuk töltené ezzel a nyaralást. Zenei fesztiválokat 20 százalékuk nevezett meg nyaralási célként.

Tengerpart, a kedvelt utazási célpont

Külföldre utazást a válaszadók 16 százaléka említett, a budapestiek negyede, a vidéken élőknek nem egészen 15 százaléka tervez pihenést más országban. A külföldre utazók körében a tengerpart a legnépszerűbb, a fiatalok 55 százaléka készül ide, de a kirándulás, túrázás is kedvelt a körükben, 42 százalék említett ilyen programtervet. Aktív sportolásra külföldön szinte csak férfiak vágynak, majd negyedük töltené el ezzel a szabadságát.

A nyaralást jellemzően párban tervezik a fiatalok, 56 százalékuk nyilatkozott így. Nagyobb társasággal inkább a férfiak nyaralnának – 29 százalék –, szemben a nők 16 százalékával.

Átlagosan 76 ezer forintot szánnak a nyaralásra, a férfiak valamelyest magasabb összegeket – 89 ezer forint – említettek, szemben a nők 69 ezer forintjával. Ezt az összeget az aktív keresők 73 százaléka egymaga teremti elő, a diákoknak mindössze 26 százaléka tesz így, az ő nyaralási költségeik nagyobb részét vagy teljes egészét a szülők finanszírozzák. Aki maga teremti elő a pénzt, annak jellemzően spórolnia kell rá, többségük 3-6 hónapot gyűjt erre a célra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Az öntapadós címkék: egyszerűség és sokoldalúság
Márkázott tartalom | 2025. január 10. 11:00
Az öntapadós címkék napjainkban szinte minden területen jelen vannak, hiszen szükséges eszközök a termékek azonosításához és az információk közléséhez. Legyen szó kereskedelemről, gyártásról vagy logisztikáról, az etikett cédulák számos előnnyel bírnak: könnyen használhatóak, és szinte minden felületre tapadnak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG